|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Wszystko o silnikach elektrycznych |
Autor |
Wiadomość |
maniakev2
młodzik
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15 Mar, 2012
|
|
|
Tutaj jeden zfrustrowany klient "porządnej" firmy. |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012
|
|
|
trzy grosze o fajnym silniczku Dynamotor. Robi to firma Sanyo np dla Gianta. Rowery z tymi silniczkami można kupić już za 5000 zł Kupiłem taki silniczek na Allegro, mały lekki bez szczotkowy ale z plastikową przekładnią. Trochę z niego wyciskałem coś koło 700W w porywach. Rowerek szedł pięknie do 40km/h z moją małą pomocą. Ale po 3000 tysiącach zajrzałem do środka i koszmar, przekładnia na wykończeniu. Koszt kompletu kółek to pewnie z 10$ w produkcji, bo to wypraski bardzo dokładnie wykonane. Ale nie do zdobycia silnik jednorazowy za 250$ w USA. Nie pozostaje mi nic innego jak dorobienie nowych kół bo konstrukcja jest super wykonana , silniczek lekki i mały. Wygląda prawie jak prądnica w piaście. Koła chcę teraz zrobić częściowo ze stali i brązu. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 02 Maj, 2012
|
|
|
Zrób ze stali... Przesmaruj solidnie i będzie wieczne... Jak dobrze umotywujesz ludzi to ci zrobią "zębaciznę" w firmie TMW w Wyszkowie - warunek - dobre rysunki.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012
|
|
|
Ktoś na forum poruszył temat zastosowania silnika do modeli
Czy gdyby zasilać go nie 18V tylko 12V, załączać i używać wyłącznie powyżej prędkości 15km/h, czyli wyłącznie do wspomagania i tylko na okresy czasowe do kilkunastu minut i nie częściej niż co kilkanaście minut, w rolkowcu, i rolka/rolki na własnych łożyskach, to by wytrzymał/miałoby to sens (jest mały, lekki, więc chyba mniej pobiera prądu(?) i łatwiej go upakować)?
http://www.magmapolska.pl/page3.html
Na samym dole jest silnik do modeli (tylko ma chyba za cienką ośkę?):
- 18V
- 206,80W |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013
|
|
|
Trzecia generacja napędów typu BLDC, ze sterownikiem wewnątrz silnika
Podstawowe parametry:
1.
Moc od 250W do 1kW przy zasilaniu od 24V do 48V
2.
Bez-szczotkowy i bez-przekładniowy napęd
3.
Moment obrotowy max. > 70Nm (około 30% wzrost możliwości
pokonywania wzniesień)
4.
Równomierne chłodzenie wnętrza silnika poprzez skutecznie
chłodzący wentylator wewnętrzny (60% wzrost skuteczności
chłodzenia)
5.
Wodoszczelna konstrukcja mechaniczno-elektryczna
6.
Programowalny sterownik dla napięć 24V, 36V, 48V, a nawet 60V
7.
Maksymalny prąd ciągły 35A
8.
Podwójny tryb pracy sterownika z wykorzystaniem hallotronów lub
bez
9.
Praca z odzyskiem energii hamowania w opcji z hallotronami
10.
Zmiana kierunku jazdy Przód-Tył
11.
Łatwy montaż tarczy hamulcowej 140mm albo 160mm
Brakuje jeszcze jednej - nieuniknionej w przeciągu najbliższych lat - informacji: akumulatory albo/i superkondensatory nowej generacji! |
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Czw 04 Kwi, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013
|
|
|
można spróbować we firmie powstałej po byłej fabryce silników SILMA w Sosnowcu bo podobno oferują wszelkiego rodzaju usługi dla ludności. |
|
|
|
|
oper11
młodzik
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014
|
|
|
A dlaczego nikt nie wspomniał że w silnikach bezszczotkowych reklamowanych przez sprzedawców rowerów jako "bezobsługowe" i "wieczne" rozsypują się przekładnie planetarne? Właśnie mnie to spotkało kilka dni temu. W japońskim silniku Sanyo Dynamotor na którym przejechałem 19600 km doszło do wyłamania po kilka zębów we wszystkich trzech trybach przekładni. Jak by tego było mało to przestrzeń pod zębami wieńca jest ażurowa co dodatkowo osłabia zębatkę.Te małe otworki do niczego nie służą a są chyba tylko po to żeby się wcześniej rozleciało.Zębatki są z czarnego plastiku więc na pewno nie z teflonu który jest biały i jest b.mocny i nie wymaga smarowania.Na innym forum ktoś napisał że w chińskim silniku Bafong zęby mu się wyłamały już po 5 tyś km. Zamieścił też zdjęcie tej przekładni. Ja tryby dałem koledze który ma znajomego frezera i na razie czekam na dorobienie. Ale ponieważ czekam już dość długo to gdyby ktoś z forumowiczów wiedział gdzie takie tryby dostać ewentualnie cały silnik to będę wdzięczny za informację.Nie zdążyłem zrobić zdjęć ale tryby mają podwójne wieńce: większy i mniejszy.Zęby poleciały w tych mniejszych. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|