ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Studenci Politechniki Śląskiej wygrali zawody Greenpower
Autor Wiadomość
kojack 
początkujący
kojack



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Małopolska
Wysłany: Wto 08 Maj, 2012   Studenci Politechniki Śląskiej wygrali zawody Greenpower

http://motoryzacja.interi...erstone,1793529

No jest powód do dumy :)

Storna oficjalna ekipy:
http://www.sg.polsl.pl/
Ostatnio zmieniony przez kojack Śro 09 Maj, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 08 Maj, 2012   

Ciekawe jakie zmiany zostały wprowadzone w samym bolidzie (bolidach bo były dwa tak?). Zeszłoroczny miał napęd na jedno koło:). W tych zawodach dużo zależy od zarządzania cała ekipą i strategii zjazdu na pitstopa celem wymiany aku....
Swoją drogą w tamtym roku były trzy komplety bodajże żeli do wykorzystania... ktoś się orientuje czy nie zmienili chemii baterii w tym roku?
W zeszłym jak byłem na konferencji to zmieniali menagera całej ekipy na innego (naturalna kolej rzeczy ktoś zrobił doktorat ktos robi itd). Aha no i proszę podać linka do oficjalnej strony pojektu... W zeszlym roku kierowcy a zwłaszcza kierowczynie robiły ogromne wrażenie:)
Pozdrawiam:)
 
 
szampion
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Maj, 2012   

O ile wiem w zeszłorocznym dołożono tylko dodatkowe hamulce bo tego wymagały nowe przepisy poza tym pojechał jak stał.

Przewaga naszych Teamów jest taka że podczas wyścigu mają pełną telemetrie i potrafią na bieżąco kontrolować w jaki sposób pracuje urządzenie. W innych ekipach jadą tak długo aż im się wyładuje i klapa.

Ps. Wg nieoficjalnych źródeł tegoroczny model to ok 100 tys zł nie licząc pracy 50 inżynierów których każdy ma osobne zadnie.
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 10 Maj, 2012   

szampion napisał/a:

Ps. Wg nieoficjalnych źródeł tegoroczny model to ok 100 tys zł nie licząc pracy 50 inżynierów których każdy ma osobne zadnie.


Tak sie sklada ze mam stycznosc z tym projektem, jakie 100tys zł heh ladny kit ktos pociska, calosc moze sie zamknela w 30 tys (razem z wyjazdami i testami) + 15 osób, w tym 6 brało udziało nad projektem od strony czysto technicznej.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 10 Maj, 2012   

Dolicz jeszcze swoją robociznę i podatki od niej - podobnie jak nibydarmowe porady prawnicze.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 10 Maj, 2012   

Są i fotki Kierowniczek :)
http://www.sg.polsl.pl/in...emid=18&lang=pl
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 10 Maj, 2012   

Jednak elektrycznymi pojazdami zajmują sie tylko te ładne dziewczyny, widać to też na fotkach.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Maj, 2012   

Witam,
Trochu małe to to...na zawody pewnie optymalne....
Dobrze że zgrabne Dziewczynhy w zespole to się zmieszczą :)

Tutaj chyba są zasady tego wyścigu o ile odbrze znalazłem:
Zasady wyścigu
To ile pit stopów było rozumiem 3y i ile Ah do wykorzystania?
Pod tym linkiem piszą
" W zawodach GCC 2011 źródłem zasilania są trzy zestawy baterii, składające się z dwóch akumulatorów 12 V każdy o pojemności 35 Ah."
Tutaj z kolei chyba są
wyniki tegorocznego challenge.

Ktoś mógłby wyjasnić czy w tym zestawieniu:
Dist - jest w KM? Całkowiyty dystans ?
Speed - to średnia prędkość, czy najlepszego okrążenia?

"Best Lap(23) 2'55.901 by Silesian 2 (33.6MPH)"
Ile KM przejechali na tym zestawie 3x2 acu 35Ah?

Wychodzi na to że 45 okrążeń, ale ile km ma jedno okrązenie?
"45L 2:41'31c "

Interesuje mnie zrobienie czegoś trochu większego o wiekszej ilości kół...na 2ie osoby max...
Fajnie że fotki są - można podglądnać zastosowane rozwiązania ;)
Mam zamiar tzw. "wózek rowerowy" zbudować (wielokołowy), ale póki co jestem na etapie rozpoznawania aspektów prawnych, coby można było drogą publiczną tym jechać.
W wydziale komunikacji poradzili coby z... dyrekcją pogadać, ale może zaprzyjaźnieni diagności coś będą wiedzieć bo kodeks drogowy jak dla mnie mało precyzyjnie w definicji "wózka rowerowego" to precyzuje, a wygląda na to że to najblizsze temu co chciałbym aby jeździło napędzane zarówno pedałami awaryjnie, a głownie max 2x 100-150Ah acu z kołem zamachowym typu FES do gromadzenia i odzysku energii -odzysk energii w dalszych planach.
Póki co jak ubezpieczyć się od OC jadaąc czyms takim mnie interesuje, bo rejestrować "wózka rowerowego" (definicja dział I art 2 punkt 47a w kodeksie dorgowym) nie ma potrzeby chyba....
Zapomniałem zapytać mojej "ubezpieczalni" samochodu jak to wygląda... ale nei chcę by "wpędzono mnie w maliny" więc sprawdzam w necie póki co...w wydziale komunikacji myślei na poczatku, że chodzi mi o wózek podczepiany z tyłu do roweru ;) Chyba art 2 w 47a nie dotyczy tego przypadku?

PS: Jak coś to nowy temat z tym założę, tyle że może przy okazji tego projektu GreenPower ktoś obeznany w przepisach aktualnych coś by wiedział na ten temat, stąd ten post.

Pozdr.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Pią 11 Maj, 2012   

Hee Hee Polacy jak zwykle wykazali się sprytem :)
Wystawili dwie zgrabniutkie, pewnie leciutkie Dziewuszki z prawem jazdy i wygrali. Amerykanie pewnie na starcie już byli na przegranej pozycji. U nich tam teraz same gru.... Przepraszam... Puszyści.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Maj, 2012   

A to musiały Dziewczyny mieć prawo jazdy aby jechać 33.6 km/h ? :)

Z górki na rowerze wdrapując się z mocą do 250W, podczas zjazdu z wciśniętymi hamulcami na aluminiowym rowerze z Praktikera i nowymki oponami Taiwańskimi za 20 PLN jedna mam maksymalną prędkość ponad 40km/h i w górkowatym terenie ok. 20km/h średnią bez zadyszki na dystansie 50km w obie strony ;)
Brakuje tylko dachu nad głową, ale producent plexi PCV jest blisko i nitownice topex za 30 PLN już zainwestowałem dawno podczas budowy hangaru na "bolida" EV... zbudowałem też maszynę do gięcia rur o zadanym promieniu (klasyczna 3 rolkowa podglądnięta na Discovery) więc nic tylko projektować i spawać EV bolida ;)
Ale kusi coby tak kilka zwykłych kółek rowerowych z silnikiem BLDC 250W sensownymi acu Haze popędzić pod górkę... sterowanie takiego pojedyńczego BLDC 250W to powinna być łatwizna (niecałe 20A prądu na koło i to przy mocy nie ciągłej przy 12V acu) i... jak padnie jeden ze sterowników to pozostaje jeszcze kilka innych na dojazd do celu + pedała oczywiście ;)
Wystarczy na początek wstawić w 2 kołach BLDC a reszta normalne i tak sobie to zaprojektować że w miarę jak zarobi się na darmowej jeździe zamieniać kolejne koła na z silnikami BLDC.... nawet od jednego kola można zacząć... Biznes plan jest... spawacz zaprzyjaźniony też jest... wytrawiacz do płytek też jest... trzeba działać ;)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012   

SIlnik w tych zawodach jest szczotkowy
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Maj, 2012   

Być może do tych zawodów taki silnik był optymalny.

Tak czy inaczej nie widziałem jakiś niedrogich silników DC wprzednie koło rowerowe montowanych bez przekładni, a nie chcę żadnych przekładni i niczego co by na wolnobiegu spowalniało toczenie koła, a tylko mieć spory chwilowy nadmiar mocy 3x250W dawałoby 750W, a przy 6ciu już 1.5kW + moje 250W to aż nadto i testy pokażą czy skutecznie spowolnić na zjeździe z górki się da "hamując silnikiem BLDC" jednocześnie ładując acu PWMem coby nie zapodawać zbyt dużych prądów...
Za to zwykłe BLDC w okolicach 400 PLN są do dostania chyba, tylko przy niektórych piszą że niby nie mozna energii odzyskiwać z nich-co to oznacza? NIe mają magnetów neodymów czy co? Przecież chyba nie reluktancyjne są?

Nic póki co dzisiaj trasa 100km na mecz- bez wspomagania EV póki co, ale prognozy na meteo.pl są dobre i wiatr w plecy będzie a w drodze powrotnej boczny więc darmowa jazda bo teren płaski :)
Póki co energię wiatru wykorzystamy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group