Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
napęd na suport |
Autor |
Wiadomość |
cocos
młodzik
Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 56
|
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012 napęd na suport
|
|
|
Znajomy kolarz chce zrobić wsparcie suportu silniczkiem 250W - z założenia ma on wspierać nogi a nie je zastąpić, więc napęd na suport (mechanizm korbowy pedałów) a nie bezpośrednio koło wydaje się trafny - umożliwi wykorzystanie przerzutki.
Moje obawy budzi spartańskość jego projektu - ma to być akumulator żelowy, przycisk on-off i silnik z zębatką i wolnobiegiem (tu ma posłużyć piasta od roweru) przytkniętą do jednej z tarcz suportu. Zero elektroniki (ew. w przyszłości regulator prędkości obrotowej w manetce).
http://allegro.pl/silnik-...2381814157.html
Proszę o opinie - jak zrobić napęd na oś pedałów i co może niedziałać w powyższym - najprostszym rozwiązaniu. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012
|
|
|
Będzie działać, trzeba tylko dobrać odpowiednie przełożenie na suport, żeby nóg nie wkręciło |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012
|
|
|
Pomysł do lekkiej przeróbki.
O ile silniczek ma wspierać kolarza o tyle nie może być na włącznik on-off- brak jakiejkolwiek regulacji obrotów i uderzenie prądowe i mechaniczne.
Taki temat siedzi już w mojej głowie od dawna a budowa poziomka elektrycznego zweryfikowała wszystkie błędy............
Po pierwsze - na silniku musi być wolnobieg - nie zębatka co skutkować będzie brakiem oporów silnika podczas jazdy bez wspomagania.
Po drugie przełożenie wolnobieg / koronka korby, uwzględniając obroty silnika powinna na wyjściu mieć 100obr/min gdyż tyle mniej więcej jesteś w stanie ukręcić.
Po trzecie dokładnie taki typ silnika powinien być spięty na sztywno łańcuchem wolnobieg / mała tarcza korby nie oś suportu.
A po czwarte regulator i manetka gazu w najprostszym wydaniu naprawdę nie wiele kosztuje a daje wiele możliwości regulacji silnikiem i pobieranym prądem.
Jarek-LT
www.luxtech.com.pl
http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot.com/
LUXTECH
--------------------------
PS.
Do chusteczki jedwabnej czy pokieruje mnie koś jak wstawić zdjęcia ukończonej elektrycznej poziomki............. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012
|
|
|
zeeltom w jakimś temacie pisał że się miejsce skończyło na zdjęcia Wrzuć je na jakiś serwis typu imageshack.us albo picassa i wstaw po prostu linki do zdjęć.
Co do samego wspomagania pedałowania to ostatnio też z kolegą dyskutowaliśmy ten temat przy okazji oglądając rozwiązanie ze strony gruberassist . Chodziło nam o to czy w warunkach domowych dałoby się zrobić takie wspomaganie z wykorzystaniem przekładni kątowej ze szlifierki kątowej (tzw gumówki) i silnika z mocnej wkrętarki. Zadanie wydaje się być chyba realne ale silnik musiałby być umieszczony w rurze wspawanej obok ruru podsiodłowej (z uwagi na wymiary no i łatwość montażu) chociaż jest tam trochę mało miejsca a z kolei żeby w rurze suportu zmieścić zębatkę (mocowaną na osi suportu) trzebaby ją obtoczyć do mniejszej średnicy i oczywiście wyciąć otwór odpowiedni na korbę suportu by całość zmieścić w rurze suportowej. A może napęd doprowadzić wałkiem giętkim i wtedy sinik można umieścić gdziekolwiek?
Co o tym myślicie? |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
Ostatnio zmieniony przez kremir Czw 07 Cze, 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012
|
|
|
Spróbuj wsadzić zdjęcia na fotosik.pl - wlepiasz tylko linki do fotek a forum je automatycznie przerobi i nie zajmiesz miejsca na dysku forum a fotki będą... Najprościej i najszybciej... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 29 Wrz, 2012
|
|
|
Ten rowerek EV (IBIKE - dziś widziałem w TV) też ma chyba napęd na suport, z przekładnią:
http://fatlace.com/cars/s...blacktrail-667/
Jego prototyp kosztował ponad 3 miliony (chyba dolarów), pierwszy egzemplarz sprzedali za ponad 100 tyś. (chyba dolarów).
Jak zdejmie się blokadę, to trzeba mieć prawko na motocykl i leci 100 km/h. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 29 Wrz, 2012
|
|
|
Po wszystkim dopiszesz sobie wpływ 1 milion, chociaż złotych, najlepiej wynagrodzenie na kartce. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 29 Wrz, 2012
|
|
|
Wszystkie ceniace sie firmy robia ev bike tylko i wylacznie z napedem middrive wyjatek to bomber i fighter.
Naped taki w porownaniu do huba ma same zalety i zadnych wad no moze poza halasem.
Jest duzo szybszy moment ma kilkadziesiat razy wiekszy niz hub chlodzenie jest lepsze znosi wieksza moc jest lzejszy odprowadza lepiej cieplo i mozna by tak dlugo wymieniac.
Huba sa tanie i stosuje sie ke w tanich rowerach.
W tym roku pierwszy raz rower na hubie ukonczyl wyscig rowerow elektrycznych. Zawsze sie spalily zanim dojechaly do mety. Oczywiscie nie obylo sie bez duzych modyfikacji np chlodzenie olejowe.
Co do tego roweru powyzej kosztuje 80000 $ natomiast projekt kosztowal 500000€.
Poza tym jest w 100 % niepraktyczny i sluzy tylko i wylacznie do jazdy po asfalcie.
Nikt jeszcze na nim mie osiagnal max speeda.
Zdexydowanie ladniejszy tanszy lepszy praktyczniejszy jest rower audi. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Sob 29 Wrz, 2012
|
|
|
Wygląd ma rzeczywiście bajerancki, ale co do stosowania włókna węglowego mam wątpliwość. Przecież nie jedzie sam rower, ale +80kg rowerzysty, więc nawet kilka kg różnicy to niewielka korzyść - lepiej byłoby posadzić na ciężki rower lekkiego, małego dżokeja (kiedyś w Wyścigu Pokoju jechał Eligiusz Grabowski).
Chyba, że podobnie jak ja, chcą mieć lekki rower, aby bez trudności wnosić go do autobusu lub pociągu |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 30 Wrz, 2012
|
|
|
To że huby są tanie to zaleta nie wada,napęd suportu był oferowany przez dłuższy czas na bms battery i nie było chętnych później obtanili znacznie zdaje się do 150$podstawową wadą było że powinna być do niego odpowiednia rama ,ewentualnie kłopotliwa przeróbka do zwykłej.
Zaletą duży moment na niskich przełożeniach,czyli dobry do jazdy po górkach. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Wrz, 2012
|
|
|
MixhaL napisał/a: |
Co do tego roweru powyzej kosztuje 80000 $ natomiast projekt kosztowal 500000€.
Poza tym jest w 100 % niepraktyczny i sluzy tylko i wylacznie do jazdy po asfalcie.
Nikt jeszcze na nim mie osiagnal max speeda.
|
W opisie za dużo jest tam słów "based on", dlatego w sumie osiągi bliżej nie określone...
I tak całość psuje ta kwadratowa paczka brązowa pod siodełkiem-może ze skóry krodkodyla, stąd ta cena A może te jedyne sprężyny w siodełku są w technologii... nano wyprodukowane i też to kosmiczna technologia, bo może dopasowują kształt siodełka, do wagi kierowcy i kształtu....
Ten projekt to tylko reklama nic poza tym, zrobione po to aby na Facebooku można było sobie poklikać "lubię to", bo koszty reklamy muszą się choć w części zwrócić... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 30 Wrz, 2012
|
|
|
Przecież napisałem, ile ten prototyp kosztował (6 razy większa kwota), tak ogłosili w TV, a "w TV głupot by nie gadali". |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 30 Wrz, 2012
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | a "w TV głupot by nie gadali". |
Zbyszek tym stwierdzeniem mnie rozbawiłeś,dzięki Ci za to, bo mam chandrę muszę szukać pracy!!!!dzisiaj byłem ostatni dzień w pracy.
sela vi, nie wiem jak to po francusku się pisze. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 30 Wrz, 2012
|
|
|
To jest tylko cytat z kabaretu w TV (chyba). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|