Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Kóry silnik da więcej mocy ??? |
Autor |
Wiadomość |
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012 Kóry silnik da więcej mocy ???
|
|
|
Pytanie niby proste, ale nie będąc głęboko w temacie proszę o poradę bardziej doświadczonych.
Pytanie zasadnicze - który z silników przy określonych założeniach da więcej mocy z siebie.
1 silnik to 24V / 250W - pod obciążeniem 330obr/min.- 390 bez obciążenia
2 silnik to 24V / 450W - pod obciążeniem 550obr/min - 640 bez obciążenia.
Oba silniki będą przewoltowane na 36V jednak dopuszczalne obroty które z założenia dopuszcza konstrukcja wynosi 300obr/min.
Czy w tym przypadku silnik o mniejszej mocy czyli 250W - przewoltowany i praktycznie wkręcający się na maksymalne obroty czasami nie da większej MOCY niż silnik 450W wkręcający się na połowę obrotów ????
Pamiętać trzeba, że obydwa są przewoltowane.
Pytanie niby proste ale poszukuję odpowiedzi .....
Jarek-LT |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012
|
|
|
24 V 500W będzie mocniejszy |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012
|
|
|
NOSTUSEK
Pewnie masz rację ale nijak ma się to do zagadnienia.
ZEELTOM
Może byś zachciał coś podpowiedzieć - chociaż teoretycznie........
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012
|
|
|
Wolałbym 450W. Skoro ma być przewoltowany, to lepiej powinien znosić przeciążenia.
A jaką moc będzie oddawał, to nie powiem. Nigdy nie robiłem tego typu prób. Wydaje się, że przy przewoltowaniu do 36V, powinien oddawać właśnie jakieś 450W przy połowie obrotów. Tylko pytanie, czemu to ma służyć? Nie lepiej dać silnik 36V skoro ma pracować z mniejszymi obrotami? |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012
|
|
|
Ten silnik o którym myślę ze myślisz czyli my1018z3 występuje w wersji 36 Volt inna sprawa że jest on mniejszy od tego o którym piszesz 250W.... Mniejszy nie tylko przekładnią.... Imho jest tu lekkie zamieszanie i by moze ten 250W wytrzyma akurat więcej. Polecam wątki naendlessphere o cariere...
CO do linka do tematu o kolarzu to wynajdujesz koło... Takich konstrukcji jeździ milion i jedna. |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012
|
|
|
W takim razie pokaż mi chociaż kilka........
Założenia :
- standardowy rower wyścigowy tz. kolarka
----------------------------------------------------
- silnik mieści się między ramionami korby w połowie ukryty w rurze głównej skośnej
- bateria całkowicie schowana w rurze ramy
- żadnych kabli na wierzchu włącznie z kontrolerem
-----? przykładowy dostępny silnik ??? spełniający zamierzone warunki a
rower zbudowany tak aby na pierwszy rzut oka był zwykłą kolarką.
Całość oczywiście w lajtowym stylu - powiedzmy do 10 - 11kg.
Myślę, że podasz wyłącznie nowości w stylu AUDI czy BMW lub inne wynalazki.
Jarek-LT |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012
|
|
|
No sory kolego nie będę za Ciebie przeszukiwał internetu.... Takie rowerki w ramą z włókna węglowego w wersji enduro mtb z całkowicie schowanym silnikiem i lipolkami w ramie na jutube mozna zobaczyc było ze 3 - 4 lata temu... I była to normalna seria produkcyjna.
Co do slnika pierwsze kilka linków w google na haslo my1018z3 36V...
http://www.argep.hu/trend/MYDC/My-dc.html
To że akurat nie ma w tej chwili na alegro albo w magmie nie znaczy ze nie ma takiego silnika. Sam mam taki w garażu jednak w wersji 24V bo taki mi bardziej pasuje do middrive ktory robie dla kolegi... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012
|
|
|
Na tej zabawce życzę WAM miłej jazdy .
Tę zabaweczkę omijam szerokim łukiem.
Jarek-LT |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012
|
|
|
Równie dobrze mógłbym przyczepić wiertarkę;) |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012
|
|
|
Ale ta zabawka chowana w rurze ramy jest dość tania jak na efekty ukrycia dla kolarzy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
drgrin
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 Re: Kóry silnik da więcej mocy ???
|
|
|
Jarek-LT napisał/a: |
Pytanie zasadnicze - który z silników przy określonych założeniach da więcej mocy z siebie.
1 silnik to 24V / 250W - pod obciążeniem 330obr/min.- 390 bez obciążenia
2 silnik to 24V / 450W - pod obciążeniem 550obr/min - 640 bez obciążenia.
Oba silniki będą przewoltowane na 36V jednak dopuszczalne obroty które z założenia dopuszcza konstrukcja wynosi 300obr/min.
Jarek-LT |
Cze,
Let's do some math:
M = 9,55 * P / n
1. M = 7,23 Nm
2. M = 7,73 Nm
Silniki mają bardzo podobny moment, więc do 300 obr/min nie ma między nimi praktycznie żadnej róznicy, byc może słabszy będzie miał nieco lepszą sprawność bo pracuje niedaleko punktu mocy maksymalnej.
Przewoltowanie na 36V podniesie prąd w uzwojeniach o ok 50%, więc na skróty o tyle minus straty wzrośnie moment, w praktyce zależy to od wielu czynników i ten wzrost na pewno będzie mniejszy.
Podsumowując - silniki sa na tyle podobne że wybrałbym taki który lepiej pasuje mechanicznie.
Pozdr |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012
|
|
|
Najsłabszym elementem TEJ ZABAWKI jest przekładnia kątowa i wolno-bieg... Reszta zdaje się być dobrej jakości... Aczkolwiek nie miałem tego systemu w ręku. Moja wypowiedz wynika z dużego zainteresowania tematem i śledzenia wielu wątków na różnych forach....
Z mojego doświadczenia maiłem kiedyś mid driwa spiętego na sztywno czyli żadnego wolno-biegu na korbach... Zasięg był na tym x2 jak do systemu gdzie korba była a ja i tak pedałowałem.... Przynajmniej tak myślałem.... Spięty łańcuch w takim mid-drive wymusza określoną pozytywną reakcję kolarza... Udziela się euforia z pedałowania ze wspomaganiem i uzyskiwania świetnego rezultatu... Zawsze po takim tandemie przyjeżdżałem do domu mega spompowały w nogach i wykończony... Ale co ciekawe nigdy nie przełożyło się to na przetrenowanie...:)
Swoją drogą Jarku LT (sory pierwszy raz widziałem Ciebie i tw ramy w Bikebordzie więc kojarzę ciebie z tym i jakoś z Krakowem) Sorki jeśli coś mylę ale pod Krakowem masz Polską fabrykę rowerku z takim założeniem (może poza aku w ramie - ale to indywidual jeden woli plecak inny w ramie w obu przypadkach da się to zrealizować (wiem z praktyki;) i upchnąć w nierzucającej się rurze.
Natomiast miło by było abyś trochę pokazał tajniki budowy różnego rodzaju elementów z włókien węglowych...
Pozdrawiam serdecznie:)
Fabrykas names its ZUMBI |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012
|
|
|
Zbyszek
Mi z reguły nie przychodzi do głowy kupowanie rzeczy które istnieją lecz wymyślanie i budowanie czegoś wyłącznie swoimi rękoma. To mnie cieszy i daje satysfakcje a i lubię nadwyrężać swoje szare komórki aby nie zdziadziały.!!!!!!!!!!!
Toft
Pozdrawiam a jednocześnie przypominam - JAKI TEN KRAJ MAŁY - oczywiście, że się nie mylisz....
A Drgrin-owi dzięki za konstruktywną podpowiedz - takie odpowiedzi tworzą obraz przyszłego mechanizmu w wybrażni, czym miej nie wiadomych tym większy sukces ukończonego elementu.
Jarek-LT |
|
|
|
|
|