|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Spadło przyspieszenie - gdzie przyczyna ? |
Autor |
Wiadomość |
Ramer
początkujący
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 36
|
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012 Spadło przyspieszenie - gdzie przyczyna ?
|
|
|
Witam.
Odczuwalnie spadło przyspieszenie mojego roweru.
Silnik jest jakby słabszy.
Co może być przyczyną ? |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012
|
|
|
Bateria np. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012
|
|
|
Dużo jesz ostatnio? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012
|
|
|
Pierwsze co to zajrzeć do specyfikacji technicznej silnika ile prądu mia pobierać i porównać ze stanem faktycznym no chyba że faktycznie przybrało się jakieś 20-30 kilo w co wątpię |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Dużo jesz ostatnio? |
Zbyszek Kopeć napisał/a: | No i prawda się wydała. |
Hehe, niezła teoria spiskowa.
To ja proponuję uzupełnić dane każdego użytkownika forum o aktualną wagę, wtedy będzie wiadomo, czy silnik 250W jeszcze wystarcza czy trzeba już 1kW
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
110 kg.
Schudłem |
|
|
|
|
maniakev2
młodzik
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
@Ramer podałeś za mało informacji i nikt nie jest wróżką żeby się domyślić co u Ciebie nie tak. |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
@Zeeltom: No, no, to groźne - odwodnienie. Zacznij intensywne polewanie.
@Ramer: Czekamy na informacje uzupełniające. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Silnik 250W do rowerka zawsze wystarczy każdemu, najwyżej więcej ponaciska na pedały i schudnie (trening przy odpowiedniej diecie). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Ramer
początkujący
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 36
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Silnik 500 W
Bateria Lifepo4 12Ah - przejechane niecałe 2000 km - ładowana ok. 60 razy - nie rozładowywana do końca.
Co jeszcze potrzebne ? |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Nie dziw się że trochę śmieszne przyczyny podają Ci koledzy ,jak nie podałeś istotnych szczegółów?Co wg. Ciebie oznacza spadek przyspieszenia?Czy spadła Ci prędkość roweru,zasięg,prędkość maksymalna?Jaka była, jaka jest teraz?Czy podczas jazdy elementy takie jak sterownik,silnik ,bateria,przewody się nagrzewają?Jaki prąd pobiera na jałowo i podczas jazdy?Dobrze byłoby też wiedzieć ile energii pobrała i wydała bateria (pomiar watomierzem modelarskim).,dodam jeszcze pomiar napięcia baterii czy jest właściwy po naładowaniu.Bez tych informacji trudno będzie Ci pomoc. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Ramer
początkujący
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 36
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Nie dziwię się
Nie wiem co mam podać, to zadałem pytanie i czekam na podpowiedzi.
Bateria po przejechaniu 30 km ma napięcie 39V - rower dalej jedzie, zasięg nigdy nie mierzony.
Bezpośrednio po naładowaniu ok. 43V
Po godzinie ok. 42V
Spadła moc, tzn. kiedyś przyspieszenie było lepsze, teraz rower aby osiągnąć 30 km/h potrzebuje więcej czasu, kiedyś mniej.
Silnik letni, sterownik ciepły, ale niegorący tak jak zawsze.
Rozkręciłem sterownik, brak jakiś negatywnych oznak - przypaleń itp.
Rozłożyłem baterie. Na każdym ogniwie 3.26V - 3.25V, jedno 3.20V
Więcej pomysłów nie mam
Prędkość kiedyś była minimalnie większa - ok. 35 km/h
Teraz 32 km/h
Prądy nie mierzone, nie wiem jak to mierzyć. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Prąd mierzysz łącząc w szereg z baterią amperomierz,może też być watomierz modelarski, wielkość prądu pod obciążeniem i napięcie pod obciążeniem może wiele powiedzieć na temat baterii, różnica 3km/h jest niewielka, w granicach błędu.Stawiam na baterię może któraś cela jest słabsza,silnik albo jest dobry i jeździ albo kaputt,sterownik też gdyby coś z nim było różnica byłaby wyraźna. Jeśli ta różnica jest tak minimalna jak piszesz ,to bym na razie nie darł szat i obserwował co się dalej dzieje.Na prędkość wpływ mają jeszcze opory pojazdu i ciśnienie w kołach. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|