3 PRZEWODY W SILNIKU W PIAŚCIE |
Autor |
Wiadomość |
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Pon 12 Lis, 2012 3 PRZEWODY W SILNIKU W PIAŚCIE
|
|
|
...już któryś raz spotykam silnik w piaście do roweru który ma wtyczkę na trzy przewody?
czyżby brak czujników hallo...coś tam?
jaki i skąd sterownik?! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Lis, 2012
|
|
|
To może być silnik bez hallotronów.
Są takie i są do nich sterowniki. Te mają najczęściej największe szybkości obrotowe. |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Pon 12 Lis, 2012
|
|
|
...Stromer 500w
fajny silnik na kasetę tylko skąd sterownik do niego ? |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 12 Lis, 2012
|
|
|
Sterownik z back EMF jest Ci potrzebny, bardzo mozliwe ze typowy sterownik z hallotronami tez sobie poradzi ale nie jestem pewny, w takim przypadku zwierasz konce hallotronow do masy - jednak nie dziala to z kazdym chinskim sterownikiem.
Do sterowania polecam regulator modelarski, tam nie stosuja hallotronów tylko wlasnie back EMF zatem silnik jest bez hallotronów. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Pon 12 Lis, 2012
|
|
|
troszkę ryzyko z doborem sterownika,chyba odpuszczę |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012
|
|
|
Witam wszystkich w pierwszym poście.
Muszę się wtrącić ale silniki bez hallotronów osiągają mniejsze prędkości bo nie ma kontroli położenia wału. Przynajmniej tyle ja wiem
Pozdrawiam |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012
|
|
|
Ale za to są mniej awaryjne co w przypadku silników w rowerach ma znaczenie, np dostanie się wody do środka silnika. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
Sprzeczał się nie będę, ale czytałem, ze bez kontroli położenia trzeba startować na pedałach i włączać je przy małej prędkości, ale za to mają większe prędkości obrotowe. Może to ktoś potwierdzić? Ja nie sprawdzałem, bo miałem tylko silniki z hallotronami. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2012
|
|
|
Mam bez haltronow DD crystalyte ht3540 i na bateri 48v i oponach 26"x2.3" po polozeniu sie na kierownicy wyciaga 56 wiec nie wiem czy jest to tak wolno.
Rusza od 0 ale nie jak to amerykanie mowia smoth tylko trache jakby szarpiaco, ale jak juz ruszy to w czasie jazdy praktycznie silnik jest nieslyszalny i chodzi bardzo smoth. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012
|
|
|
Silnik bez halotronow podczas startu wysyla szereg krotkich impolsow pradu przez fazy i jednoczesnie probkuje polozenie wirnika. dopiero gdy je juz znajdzie powoli go startuje. Dlatego nie jest mozliwy start takowego od zera.
Czesto pojawia sie opinia o zepsutych/psujacych sie hallach, ja do tej pory zednaj usterki nie mialem (2 lata rower z roznymi wersjami kontrolera, x lat silniki przemyslowe najrozniejszych producentow).
Moze ktos potwierdzic? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012
|
|
|
Potwierdzam. Raz miałem uszkodzenie hallotronów, ale to było spowodowane przecięciem kabli po upadku i zwarciu 36V z hallotronami. Jak dotąd nie miałem zgłoszonej usterki silnika z powodu uszkodzenia hallotronów. Bywały problemy z odklejającymi się magnesami w kole i to wszystko. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012
|
|
|
Czyli starsznie się psują, a w DC tego nie ma i prostsza regulacja.
Do tego szczotkę każdy pozna, a czujkę Hala tylko niektórzy skojarzą, zaś w opto jeszcze kwestia odrobiny kurzu.
Przy niskiej cenie silnika i regulatora, to wiadomo, że silnik z tylko trzema przewodami sam nie startuje, musi mieć rozruch kierunkowy pedałami, co pod dużą górę może być uciążliwe. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012
|
|
|
Sprawdziłem u siebie i jednak z 0km nie startuje, próbuje jakby ruszyć ale nie wie w którą, trochę szarpie w tył trochę w przód i stoi ale wystarczy leciutko ruszyć i zaczyna się kręcić.
Za to bez obciązenia silnik startuje od 0 bez żadnej pomocy. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Czyli starsznie się psują... |
Coś pan bredzisz. Co się strasznie psuje? W każdym silniku coś się może popsuć. Zakładając normalne użytkowanie w DC trzeba wymieniać szczotki, a BLDC nic się nie wymienia.
Widziałem te szczotki w dużym silniku. Wytarte, pokruszone. To się psuje, a nie BLDC, bo tam nie ma nic do popsucia. |
|
|
|
|
|