|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik elektryczny na haulec rolkowy oraz uzytkowanie zima. |
Autor |
Wiadomość |
parafuso [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Lis, 2012 Silnik elektryczny na haulec rolkowy oraz uzytkowanie zima.
|
|
|
To moj pierwszy post wiec witam uzytkownikow! Jednoczesnie przepraszam za brak polskich czcionek.
Jestem zainteresowany zakupem zestawu na kolo przednie 500W lub 1000W (zalezy mi na predkosciach max 35-40 km/h) w rowerze Batavus, ktory obecnie wazy ok. 20kg i mam pare pytan:
1. Czy taki zestaw da rade zamontowac na obrecz z hamulcem rolkowym czy czeka mnie zmiana obreczy (wydaje mi sie ze zmiana, ale wole potwierdzic)ò
2. Roweru z racji pory roku bede uzywal takze zima (nie bede jezdzil po sniegu ani lodzie, licze ze sciezki/chodniki beda odsniezone) - pytanie do praktykow jak sprawuja sie baterie, przypuszczam ze jest spadek pojemnosci i tym samym zasiegu, ale czy np. na wiosne pojemnosc baterii zwiekszy sie czy tez strata z zimy bedzie juz nie do odzyskania?
3. Jakie baterie, majac na uwadze zime, mozecie polecic?
Dzieki! |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012
|
|
|
Siemano.
1. Nigdy się nie spotkałem z hamulcem rolkowym więc nie poradzę nic.
2. Bardzo ciekawe pytanie sam nie wiem i chętnie się dowiem.
3. Żelowce zapewne tracą dość sporo, może jakieś li-xx będą droższe ale zakup się zwróci na pewno.
Pozdrówka |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012
|
|
|
Moje kwasiaki Toyama Deep cycle były jeżdżone w tym roku przy -15 stopniach - czuć było że mają mniejszą pojemność po oddawanej mocy ale schłodzone były tylko do ok 1 stopnia a podczas jazdy zamknięte w szczelnym pojemniku z laminatu pewnie nie schładzały się więcej niż do -5 stopni. Faktem jest że w taki mróz robiłem dystanse na raz ok 3-4 km poczym rowerek był stawiany w pomieszczeniu gdzie było ok 19 stopni i w tej temperaturze rower był ładowany a w domu w piwnicy miałem ok. 1 stopnia... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012
|
|
|
Witam! o ile mi wiadomo, hamulce rolkowe są zakładane do piasty i to nie do każdej a nie do obręczy? Wobec czego dobór obręczy nie powinien nastręczać większych dylematów a konstrukcja silnika zabudowanego w piastę koła o ile o takim mowa może ale nie musi wykluczać stosowanie w/w typu hamulca? Tej konfiguracji nie widziałem jeszcze ale z zastosowaniem hamulcy tarczowych, taśmowych, bębnowych czy torpedo. mimo to życzę powodzenia i gratuluję decyzji. Silnik raczej na tył bo przednie koło może mieć słabą przyczepność wyuszającą dociążenie np.: baterią z ołowiu umieszczonąwysoko na jakimś bagażniku a to też niedobre przy manewrach zwłaszcza na śliskiej nawierzchni. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
parafuso [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012
|
|
|
Dzięki wszystkim za odpowiedź. Temat pochłonął mnie całkowicie, wymieniłem sporo wiadomości ze sprzedawcami z allegro, a także ludźmi którzy na co dzień użytkują rowery elektryczne. Moje podsumowanie zawierające zebrane poglądy wygląda następująco:
Posiadam rower Batavus z hamulcem rolkowym w piaście (przednia oraz tylna) i przerzutkami Nexus7 również w piaście. Na przednim kole jest dodatkowo amortyzator (mały skok, typowo pod miejskie krawężniki do wysokości 2cm). Rowerem jeżdżę po równym asfalcie, nie mam zbyt wielu wstrząsów po drodze.
1. Montaż na przód czy na tył:
Posiadanie amortyzatora aluminiowego wyklucza montaż silnika na przednim kole (aluminium kruszy się jak szkło). Ja posiadam amortyzator stalowy, ale mimo wszystko wolałbym nie ryzykować manewrowości przy prędkości 30-40km/h zwłaszcza w nadchodzącym okresie zimowym. Zmieniam obręcz i zaplatam silnik na tylne koło.
2. Silnik:
9c350r lub Sanyo CMU-1 w pieście Sachs.
3. Sterownik:
Do silnika 9c350r byłby to mosfet6.
3. Akumulatory:
Z racji że to pierwsza konstrukcja chcę zainwestować w akumulatory żelowe 2x/3x12V12Ah w zależności od silnika (pomimo faktu że żelowe: dłużej się ładują, przy temp. poniżej 10C ich napięcie, oddawany prąd oraz wydajność drastycznie spada, mają niższe napięcie pracy.). Porównywałem je do LifePo4 36V12Ah (cena wynosi odpowiednio: żelowe ~350 PLN i LifePo4 ~ 1.400 PLN).
Pytania:
1. Jedna z osób powiedziała mi, że żelowce są do wyrzucenia po dwóch latach. Przy założeniu codziennych podróży ok. 20-40km i codziennym ładowaniu chyba lepiej będzie zainwestować w aku. żelowe, Li-lon, LifePo4 czy może LiPo Turnigy?
2. Czy polecacie silnik Sanyo CMU-1? Jak wygląda dostępność części zamiennych i ewentualna wymiana komutatora? Czy wyciągnięcie magnesów w celu zniesienia ograniczenia prędkości to skomplikowana operacja?
3. Jaką ładowarkę możecie mi polecić do aku przy tego typu założeniach? Do żelowych według mojej wiedzy wystarczy zwykły prostownik (który posiadam w domu). |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|