|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
drugi E rower by Kori |
Autor |
Wiadomość |
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013 drugi E rower by Kori
|
|
|
Szanowni Koledzy.
W związku iż kilka dni temu zamówiłem drugi rower elektryczny w znanym serwisie aukcjyjnym , będe potrzebował waszej pomocy .
Głównie zalezy mi na zrobieniu dobrego pakietu Li ion
za 150zł +50 przesyłki nabyłem ten oto rower
Z tego co widze to jakas samoróbka ale problem jest taki ze nie wiem czym to jest zasilane. Na aukcji było zdjęcie jakiegos tam pakietu w zgrabnej puszce .
Z tego co sie dowiedziałem to akumulator jest i sie laduje a koles go nie sprawdzał bo ne ma kluczyka do stacyjki. nie wiem co to za aku ani w jakim jest stanie.Rower był nabytkiem z nowym mieszkaniem- stał w piwnicy, koles nic o nim nie wie. Jutro ma do mnie dojechac to podam wiecej szczegołów na jego temat
Jestem teraz na etapie badania 80szt ogniw samsunga Li ion 18650 2200mah z 2012 roku
Odłożyłem sobie roczniki od listopada 2011 do kwietnia 2012, Puki co mam juz kilka przebadanych z wynikiem ok 2400mah na ogniwo przy rozładowaniu prądem 1A , mam dostep do ogniw .Mozna spotkac mnie na znanym serwisie aukcyjnym - nie sprzedaje dla potrzeb forum !
Problem w tym ze nie mam pomysłu jak to wsztsko zgrabnie połączyc. Wiadomo najpierw równolegle po 8szt a później szeregowo. Docelowo ma byc pakiet 10s8p
W poprzednim pakiecie chyba strzeliłem jakąć gafę z racji połączen.
Z niewiadomych mi przyczyn nie mogłem ładowac pakietu pradem wiekszym niz 2,7A a byl to 10s15p. probowałem na kilku ładowarkach imax b6, b8 hk eco six , alpha redox i wieksze . Mój starszy pakiet poszedł do krainy nicości przez moją głupote Wykonczyły go zbyt wielkie pobory pradu i od ostatniej jazdy i stał ponad miesiac rozładowany do ok 3V na cele. Naladowałem go ale niestety nie da sie zbyt wiele na nim przejechac. Dystans 19km stanowczo go wykancza a robiłem normalnie 25km bez odczucia spadku pojemnosci
Jesli ktos by mogł mi podpowiedziec oco chodzi z tym ładowaniem to bym był wdzieczny Teraz wychodzi na to ze jedna cela z 8 ogniw powinna byc ładowana pradem 8,8A - 1,1A dla kazdego ogniwa w trybie standard i 2,2A dla trybu Fast charge
Od czego jest to zależne? Rozumiem ze np przy balansowaniu pradem 300mA na cele mogło by byc to ograniczone ale ładując trybem fast powinienem pakowac max prad w ten aku.
Nie chce znow popełnic jakiegos błędu co do łaczenia..
Proszę o podpowiedzi |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013
|
|
|
Miałem kilka podobnych rowerków. Tam było zasilanie 24V i silniki DC 250W. To nie są samoróbki. Typowo siedziały tam dwa żele 12V 12Ah. |
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013
|
|
|
zeeltom, dziekuje za podpowiedz. Te żele moga juz byc na krańcu zywota z tąd pomysl na budowe drugiego pakietu.
Mogłbys uchylic rąbka tajemnicy gdzie znalezc taki rower nówke ? jakas specyficzna nazwa, model ? jesli cos ci wiadomo to napsz proszę.. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013
|
|
|
Bywają na allegro, w sklepach nie widziałem. W zeszłym roku był podobny do sprzedania na zlocie, przerobiony na hybrydę elektryczno-spalinową.
Ogólnie, te moje rozpędzały się do 21 km/h, zasięg na żelach w granicach 20 km. |
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013
|
|
|
Predkosci jak dla 24v przyzwoite jak i osiągi , tak czy siak silnik wraz ze strerownikiem bedzie przewoltowany jak w poprzedniej konstrukcji dla osiągów ok 40km/h pakiet li ion ok 21Ah 36V .
zeeltom, mogłbys mi przyblizyc wagę takowego rowerka?
Nadal nie wiem co z tym łączeniem.. zastanawiam sie nad takimi koszykami ze spręzynkami zeby z ogniw oderwac blaszki i powkładac i zamknąc tak zeby w razie co był dostep przy wymianie jakiegos ogniwa w celi. Cos na zasadzie tak jak sa zamykane jajka w kartonikach. otwierasz i widzisz wszytskie
Myśle zeby zrobic taki holder .Nawiercic wiertłem 19mm plastikowy klocek raz przy razie , dol i gora zrobic na przykrecane klapki ktore będa łaczyc ogniwa . blaszki i speżynki. mam nadzieje ze jasno sie wyraziłem. Ułatwilo by to wymiane ogniwa gdy padnie. |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013
|
|
|
Tylko musisz wziąć pod uwagę że na takich stykach sprężynowych będziesz miał straty,nigdy nie będą tak przewodzić jak np:lutowanie |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013
|
|
|
Perszing1800, wzialem to pod uwage i jednak przy tylu spręzynkach bede poprostu grzał druty .. za duzo strat. Polutowac to zaden problem. Drut srebrzanka i do przodu... szukam nadal jakiegos rozwiązania na to aby wrazie co mozna było bezproblemowo wymienic dane ogniwo w celi. nie dosc ze czeka mnie jeszcze sprzwdzenie ponad 60 ogniw co troche mi zajmie to musze wystrugac cos na te ogniwa aby zgrabnie to wyglądało |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013
|
|
|
kori napisał/a: | Perszing1800, wzialem to pod uwage i jednak przy tylu spręzynkach bede poprostu grzał druty .. za duzo strat. Polutowac to zaden problem. Drut srebrzanka i do przodu... szukam nadal jakiegos rozwiązania na to aby wrazie co mozna było bezproblemowo wymienic dane ogniwo w celi. nie dosc ze czeka mnie jeszcze sprzwdzenie ponad 60 ogniw co troche mi zajmie to musze wystrugac cos na te ogniwa aby zgrabnie to wyglądało | Poczytaj o mojej modulowej konstrukcji.
Tylko wtedy masz mozliwosc diagnostyki kazdego modulu z osobna oraz zrobienie sobie ew. odulu zapasowego.
Zrobilem ja i eksploatuje z powodzeniem wlasnie dlatego by byla latwa diagnostyka. Moze moje rozwiazanie lub podobne pomoze Ci w diagnozie slabego ogniwa lub calej galezi rownoleglej \ szeregowej. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013
|
|
|
Dwie drobne uwagi dot. łączenia ogniw 18650:
- zwykle są łączone parami; lutowanie na połowie mostka może spowodować zwarcie plusa do obudowy, więc ja podkładam pasek termoodpornego tworzywa (laminatu) o wymiarach 1cm x 2cm x 0,35mm
- przy łączeniu par srebrzanką (np. fi 1mm) dobrze jest drut powyginać w "zygzak", aby wstrząsy nie powodowały odrywania przygrzanych mostków od biegunów ogniw.
I jeszcze pytanie:
Jak układacie kolejne grupy ogniw w szeregu: na przemian (krótkie połączenia), czy wszystkie plusy w jedną stronę (połączenia znacznie dłuższe)? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 02 Maj, 2013
|
|
|
jerzyz napisał/a: | ...
- przy łączeniu par srebrzanką (np. fi 1mm) dobrze jest drut powyginać w "zygzak", aby wstrząsy nie powodowały odrywania przygrzanych mostków od biegunów ogniw.
I jeszcze pytanie:
Jak układacie kolejne grupy ogniw w szeregu: na przemian (krótkie połączenia), czy wszystkie plusy w jedną stronę (połączenia znacznie dłuższe)? |
W moich modulach z zalozenia sa dosc dlugie przewody (do 10 cm) ale to linka ok fi 2mm.
Tez nie zalecam srebrzanki ze wzgledu na wstrzasy.
W moim przypadku zwarty modul w obudowie po dyskietkach miesci ciasno 10 ogniw
i jest z tego powodu bardziej odporny na wstrzasy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Maj, 2013
|
|
|
WojtekErnest, widziałem kiedys na tym forum twoj modułowy pakiet.,. sprytnie nie ma co mówic.W nocy tak myslałem zeby pakować po 8szt ogniw w takie pojemniczki. jednakze musi byc to zamkniete w jednej obudowie abym mogł zabrac do domu i ładowac obydwa pakiety na raz. Dzis ma rowerek przyjechać wiec zobacze ile miejsca jest w tym pojemniku po oryginalnych aku i pomysle jak upchac 10 modułów po 8 lub 10 szt ogniw. .. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Maj, 2013
|
|
|
A dlaczego nie stosuje się łączenia ogniw w matrycę? Czyli każde piętro połączone między sobą? Wszyscy łączą ogniwa w szereg i dopiero równolegle na końcach. W przypadku matrycy następowało by samoczynne wyrównywanie ogniw piętrami. |
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Maj, 2013
|
|
|
zeeltom, nie widze tego , mogłbys rozwinac mysl ? nie bardzo rozumiem stwierdzenia "łaczyc w matrycę" |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Maj, 2013
|
|
|
Weź kartę w kratkę, to zrozumiesz |
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Maj, 2013
|
|
|
Wlasnie tak jak napisałes to tak łącze. nigdy nie łaczyłem w szereg a dopiero równolegle.
zawsze tak :
Najpierw kilka ogniw równolegle aby powstała cela a dopiero zrobione cele łącze w pakiet
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|