|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Grzejący się akumulator przy ladowaniu równoległym |
Autor |
Wiadomość |
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
No pewnie że można ale nie na całą noc. Na dłużej można zostawić przy 13,8. Dobrze że sie nie zapaliły |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
Tylko inne akumulatory, ktore mam w rowerze wytrzymuja takie ladowanie i nawet nie sa cieple |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
buckowina napisał/a: | ..Tylko teraz pytanie, jak w koncu najlepiej jest ladowac aku zelowe? szeregowo zle, bo.napiecia sie rozjezdzaja i rownolegle zle, bo wystepuje grzanie sie pojedynczych szt. |
Ja nie mam wątpliwości że co do zasady lepiej równolegle ale raz na jakiś czas zdecydowanie szeregowo lub pojedynczo aby sprawdzić czy sa względnie równe. Bo przy samym prostym równoległym ładowaniu niepostrzeżenie dochodzi do tego ze np. 1 słaby, uszkodzony nie jest dostatecznie wcześnie zauważony i pośrednio lub bezpośrednio w czasie eksploatacji lub ładowania niszczy pozostałe.
Zakładam, że używasz takich samych modeli (producent, pojemność) aku - bo o tym wprost nie piszesz . |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
Dopóki nie ma zwartej celi, a tylko dużą oporność wewnętrzną, przy ładowaniu równoległym nic złego się innym nie stanie. Co innego, przy ładowaniu szeregowym, wtedy zaczynają się problemy. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Dopóki nie ma zwartej celi, a tylko dużą oporność wewnętrzną, przy ładowaniu równoległym nic złego się innym nie stanie. Co innego, przy ładowaniu szeregowym, wtedy zaczynają się problemy. |
Przy ładowaniu równoległym nic się nie stanie ale przy eksploatacji - rozładowaniu w połączeniu szeregowym już to obojętne dla pozostałych akumulatorów nie jest. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
Zasadniczo akumulatory ołowiowe możemy podzielić na dwie kategorie; otwarte i zamknięte. do zamkniętych zaliczamy żelowe i AGM (elektrolit umieszczony w matach z włókna szklanego), są jeszcze inne. Najczęstszymi uszkodzeniami to zasiarczenie (jeżeli akumulator stoi rozładowany), oraz utrata wody, przez co wzrasta oporność i maleje pojemność. Przyznam się, że nie spotkałem się ze zwarciem celi (w AGM czy żelowych), jak akumulatory puchną to znaczy że zrobiło się w nich ciśnienie, a więc była woda. Napięcie końcowe ładowania maleje wraz ze wzrostem temp., dlatego napięci przy pracy buforowej i 20° to ok 13,8V (podobnie jest z półprzewobnikami np diody led gdybyśmy zasilili ze stałego napięcia to po chwili uległyby zniszczeniu, trzeba stabilizować prąd). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|