|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
AC czy DC ? |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012
|
|
|
Rzeczywiście na tym wykresie widać, że prąd stały ma krótszą drogę.
Ja akurat po wielu obliczeniach i eksperymentach używam teraz to, co jest najlepsze.
Nawet prąd stały jest w kablu pod morzem między Szwecją i Polską oraz między innymi krajami; ci naukowcy potwierdzają, że DC jest najlepsze, bo najkorzystniejsze.
Każdy ma jednak prawo używać gorsze i jeździ bliżej z cięższym silnikiem z gorszymi zrywami przy tych samych elektrycznych parametrach silnika. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012
|
|
|
Przecież my wszyscy jeździmy na DC. Ma ktoś akumulatory dające prąd przemienny? |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012
|
|
|
No i właśnie TU jest ten pies pogrzebany, skoro wszyscy dysponujemy tym najlepszym z możliwych prądem w którym jest już 100% prądu w prądzie (a wiecej już nie będzie ), to po co wogóle go odchudzać do tego gorszego prądu, w ten sposób ze świetnego prądu uzyskamy conajwyżej jakieś niepełnowartościowe półprądy, i co? i potem będziemy nimi głodzić nasze biedne silniki? |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012
|
|
|
Czasem tez masz grube żarty.
Silnik BLDC bierze prąd zmienny, silnik AC bierze prąd przemienny
Tylko DC bierze prąd DC czyli stały (nawet można regulować opornica przy awarii elektroniki).
Źródło energii, to jedna sprawa, transport energii i przetwawrzanie, to druga sprawa, jest jeszcze maszyna realizująca pracę z tej energii. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012
|
|
|
Najgorszy byłby prąd "cofający", dlatego się go nie stosuje
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012
|
|
|
Czyli jednak przesył energii elektrycznej kablami jest najlepszy prądem stałym, ale bez kabli (powietrzem, jak np. efekty Tesli) to prądem zmiennym (rezonans cewek). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012
|
|
|
Tesla pewnie jechał swoim autem EV na bardzo długiej trasie, bo pewnie sobie zapewnił zdalny przesył energii elektrycznej powietrzem. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 12 Sty, 2013
|
|
|
Tu politechnika przebadała silnik zasilany AC i zasilany DC (zaznaczony tekst kolorem):
http://webcache.googleuse...1&hl=pl&ct=clnk
Przy DC naleśniku i do tego z magnesami te relacje jeszcze bardziej wychodzą na jeszcze wiekszą korzyść silników DC. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 08 Maj, 2013
|
|
|
Więc jeszcze dodam, bo mnie dziś zaskoczyło.
Zaznaczone kolorem:
http://webcache.googleuse...1&hl=pl&ct=clnk
Jeszcze 5 lat temu bym nie uwierzył, że aż tak prawidłowo myślałem.
Prąd stały DC nawet w tych zwyklych wielkich wiatrakach (odejście zasilania) na Morzu Bałtyckim też okazał się najlepszy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
Ostatnio słyszałem hasło:
"Prąd stały jest wspaniały".
Czyli jednak to prawda. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
Prąd zmienny jest przyjemny! |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
Szczególnie AC w podręcznikach o jego wpływie na zdrowie i odległość gniazdek AC od łóżka szpitalnego itp..
Trzeba dodać:
http://webcache.googleuse...0&hl=pl&ct=clnk
Te maksymalne moce napędów (silniki) tego prądu stałego DC, to aż dziw bierze, które tu podają.
Oczywiście łodzie podwodne też mają napęd elektryczny i to zazwyczaj prądem stałym; oczywiście te atomowe też są elektryczne (atom jest tylko źródłem ciepła dla pary wodnej). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
Zbyszku, te silniki to silniki prądu zmiennego zasilane poprzez przekształtniki, falowniki, czy jak się mówi na forum ,,sterowniki silnika''. Nie kompromituj się więcej, mowa (pisanie) jest srebrem, a milczenie złotem. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
Przemyśl, co napisałeś i przeczytaj ze zrozumieniem.
Każdy regulator silnika szczotkowego DC np. w rowerze jest przekształtnikiem.
Inna sprawa, to BLDC jest odmianą DC (bezszczotkowy DC), bo pisze to w nazwie.
Przestań atakować bez powodu, albo pisz na PW o co Ci chodzi i już się nie kompromituj po róznych wielu postach.
Poczytaj więcej o firme ABB i o innych zasilaniach. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
Nie muszę nad tym myśleć. Silnik o nazwie BLDC jest silnikiem trójfazowym synchronicznym, czyli sterownik musi kontrolować położenie wirnika silnika, a uzwojenia są zasilane prądem zmiennym, a nawet przemiennym, podobnie jak w silniku indukcyjnym asynchronicznym, tyle że tam wystarczy tylko kontrola prędkości, bo pracuje z poślizgiem. Jeżeli patrzeć ,,Twoimi kategoriami'' jedynym silnikiem prądu stałego jest ,,tarcza faradaya", a to przecież archeo (moim skromnym zdaniem zupełnie niesłusznie). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|