Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Gizmag.com |
Autor |
Wiadomość |
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Pią 31 Maj, 2013
|
|
|
Faktycznie pomysł ciekawy, powrót do korzeni . Do miasta jak znalazł, sam z chęcią bym używał, łatwo też wnieść do środków komunikacji publicznej. Przydałaby się tylko przekładnia w piaście conajmniej 1:2 lub 1:3. Przy tak małych kołach na napędzie nożnym uzyskujemy chyba tylko prędkości pieszego (~7,5km/h w zależności od kadencji). Nieprzypadkowo bicyckle miały tak duże koło z przodu. Ale jakby włożyć tam jakąś zgrabną przekładnie planetarną? A gdyby tak rower poziomy o takim napędzie - nie trzeba by prowadzić metrów łańcucha na tył. Ciekawe co zeeltom myśli o takim maleństwie . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 31 Maj, 2013
|
|
|
To nie jest maleństwo, robiłem ze dwa razy mniejsze w swojej karierze |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Sob 01 Cze, 2013
|
|
|
Pedały napędzają koło, jednak z artykułu można wywnioskować że nie ma tam żadnej przekładni zwiększającej obroty. Dlatego napisane jest że to pojazd przewidziany głównie do napędu silnikowego, prędkości uzyskiwane siłą mięśni są dobre jedynie na chodnik. Dlatego można przekręcić elementy napędowe korby w najniższą pozycję i używać jako podpórek. Swoją drogą ciekawe co na to nasze przepisy.
Choć patrząc na tę konstrukcję zasadne wydają się niektóre komentarze pod tekstem, żeby raczej nie używać za ostro przedniego hamulca .
EDIT:
Jak to trzeba uważać co się pisze |
Ostatnio zmieniony przez Natanoj Sob 01 Cze, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Cze, 2013
|
|
|
Natanoj napisał/a: | ... można przekręcić pedała w najniższą pozycję i używać jako podpórek. ... |
Dobre |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013
|
|
|
I znowu coś z tego forum:
http://www.gizmag.com/olev-buses-korea/28573/
ale tym razem krytycznie:
Trudno mi uwierzyć w 85% sprawność. Raczej bym się dopatrywał tu przekrętu (i to wartości 100%): przeznaczono w miasteczku/mieście środki na piękne, nowoczesne cele - i teraz trzeba uzasadnić ich wykorzystanie. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Natanoj napisał/a: | Pedały napędzają koło, jednak z artykułu można wywnioskować że nie ma tam żadnej przekładni zwiększającej obroty. Dlatego napisane jest że to pojazd przewidziany głównie do napędu silnikowego, prędkości uzyskiwane siłą mięśni są dobre jedynie na chodnik. Dlatego można przekręcić elementy napędowe korby w najniższą pozycję i używać jako podpórek. Swoją drogą ciekawe co na to nasze przepisy.
Choć patrząc na tę konstrukcję zasadne wydają się niektóre komentarze pod tekstem, żeby raczej nie używać za ostro przedniego hamulca .
EDIT:
Jak to trzeba uważać co się pisze |
W takich konstrukcjach przedni hamulec jest najlepszy napęd podobny stosuje się w poziomkach typu MBB od wielu lat takimi jeżdżę i nigdy nie maiłem hamulca tylnego tylko przedni. http://www.flickr.com/pho...N07/6827494998/ |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Śro 28 Sie, 2013
|
|
|
tomek701 napisał/a: |
W takich konstrukcjach przedni hamulec jest najlepszy napęd podobny stosuje się w poziomkach typu MBB od wielu lat takimi jeżdżę i nigdy nie maiłem hamulca tylnego tylko przedni. http://www.flickr.com/pho...N07/6827494998/ |
Może temat nie trafiony ale jak już padło zdjęcie to się zapytam. Zawsze mnie ciekawiło jak się pedałuje podczas zakręcania jadąc na takim rowerze? Da radę mocno manewrować przy małych prędkościach? Jak komfort nóg?
Fajnie bo dosyć wysoki, choć z drugiej strony pewnie większe opory powietrza. Chyba nie jest wiele dłuższy od zwykłego roweru? Ogólnie można prosić o jakieś linki z opisem budowy i eksploatacji podobnych cudeniek? |
|
|
|
|
DIPOL
początkujący
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Złotoryja
|
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 21 Mar, 2014
|
|
|
Zdumiewające jak trudno jest ludziom wyjść poza utarty schemat. Praktycznie zero innowacyjnych projektów, same dekoracje. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
|
|
|
|
|