|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rower elektryczny za połowę ceny |
Autor |
Wiadomość |
damiancito [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Wrz, 2013 Rower elektryczny za połowę ceny
|
|
|
Witam Wszystkich!
Jestem nowym fanem rowerów elektrycznych mieszkającym od roku w Brukseli. Mam możliwość nabyć okazyjnie dla żony nowy holenderski rower firmy Montego (Elan Acera 7) - za połowę ceny (620 EUR zamiast 1169 na internecie lub 1349 EUR ceny katalogowej).
Rower jest, co prawda, oryginalnie zapakowany (w częściach), ale jest to model 2011 (produkcja części 2010!), a poza tym sprzedaje go osoba prywatna - Holender, który kupił 2 miesiace temu 2 sztuki dla swoich rodziców, ale ojciec po jazdach próbnych na egzemplarzu złożonym dla swojej żony nie przekonał się do elektryka i teraz syn 1 odsprzedaje (ten jeszcze nierozpakowany). Sam kupił go okazyjnie, bo po upadłości dystrybutora, ale upierał się przez telefon, że poniżej 700 EUR nie sprzeda; statecznie wytargowałem na 620 EUR i nie wiem czy jechać po niego.
Zanim poproszę o poradę, jego parametry:
- Kołą 28"
- Silnik BLDC 24V 180W (na silniku wybite 200W) (5-10 A nominalnie), z przekł. planetarną - w piaście tylnego koła
- bez manetki "gazu"
- Bateria Panasonica Li-Ion 24V - 11,25 Ah (270 Wh)
- Waga 23,5 + bateria 2,4 kg (całość 25,9 kg)
- V max: 24,7 km/h
- Zasięg: 45-70 km
- Podzespoły (rama Al, 7 przerzutek tylnych Shimano Acera, widelec Suntour SFCR 8, V-brakes Shimano x2 , korba Lasco, siedzenie amortyz. Selle Royal, pedały metalowe, podwójne obręcze kół JoyTech, opony CST Traveller City Clasic z paskiem fluoresc., AXA Defender, oświetlenie Smart-AXA, itd.)
Potrzeby:
- Osoba 60 kg, wiek 30+ (waga rowerzysty nie może przekroczyć 100 kg)
- Codzienne dojazdy do pracy: 8,5 km x2 (w pracy nie może brać prysznica, stąd pomysł wspomagania elektrykiem)
- Teren nieco urozmaicony (m.in. 2 średnie wzniesienia). Rower na max wzniesienia 15% (wg producenta)
Byłbym wdzięczny, gdybyście mi pomogli w 3 kwestiach:
1. Czy rower sprosta potrzebom żony (tylko 180W, choć 200W wybite na silniku)? (jeździła próbnie tą samą mocą i mówi, że nie widzi różnicy z 250W; trochę nie wierzę)
2. Czy warty jest tej ceny biorąc pod uwagę, że to model 2011 i nie ma gwarancji (upadłość dystrybutora, firma zajmuje się tylko produkcją)?
3. Czy fakt, że bateria była doładowywana co jakiś czas (co 4 miesiące, czasami co 2-3: jest dowód) świadczy, że jest na pewno OK, mimo, że jej data produkcji to koniec 2010 r.?
Z góry stokrotne dzięki za poradę! |
|
|
|
|
szalony [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013
|
|
|
180W to bardzo mało, predkosc nie poraża a i manetki gazu nie ma wiec jest tylko asystent przy pedałowaniu... ja bym go za darmo nie brał... |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013
|
|
|
Ja bym kupił różnica w cenie do nowego spora, a jest nowy.
60 kg dla roweru to mało i spokojnie będzie pomagał w pedałowaniu. Bateria Panasonic i dosyć duża pojemność to napewno plus. |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013 Re: Rower elektryczny za połowę ceny
|
|
|
damiancito napisał/a: |
- V max: 24,7 km/h
- Zasięg: 45-70 km
|
Mój rower bez elektorniki kupiony kiedyś za... 500 PLN ma Vmax 24.9999999999999 km/h, a po dobrym śniadaniu, mam średnią na trasie 50km ponad 20km/h tam i z powrotem
Co do zasięgu to to jest chyba granica możliwości człowieka:
dystans 533 km z prędkością średnią 36km/h
1. Wyszehradzki Rajd Kolarski -- dzień pierwszy (TVP Info, 17.05.2013) 533 km w 15h |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013
|
|
|
szalony napisał/a: | 180W to bardzo mało, predkosc nie poraża a i manetki gazu nie ma wiec jest tylko asystent przy pedałowaniu... ja bym go za darmo nie brał... | Trochę przeginasz cena i tak spora ale sama bateria to pewnie z 1500 zł. Osprzęt super byle jaki rower nie elektryczny na takim osprzęcie kosztuje pewnie ponad 1000 zł. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013
|
|
|
Zależy, czy rower ma służyć do szpanowania, bo ma bajerancki osprzęt, czy do przemieszczania się z punktu A do punktu B małym kosztem.
Ja mam tanie, chińskie rowery, bez żadnych wodotrysków i nie zamienił bym ich na "wypasione" szprychowce.
Ale to moje zdanie |
|
|
|
|
szalony [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013
|
|
|
Każdy z nas oczekuje czego innego od roweru wiec temat uważam za bezcelowy.... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013
|
|
|
Kolega, który zaczął temat, nie uważa go za bezcelowy. Tak mi się wydaje. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013
|
|
|
Mówiąc o osprzecie to przede wszystkim bateria jest super, cena mimo wszystko wysoka. Może zdjęcie by coś rozjaśniło |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
damiancito [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013
|
|
|
Tak, to ten rower, tylko w kolorze białym. Dowiedziałem się jednak, że to silnik szczotkowy made in China (Xiongda), a nie BLDC. Bezszczotkowe montowano w nim od 2012. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013
|
|
|
To sobie spokojnie odpuść ten rower. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|