|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 27 Wrz, 2014 |
skrzynki |
Autor |
Wiadomość |
Qbakam
początkujący
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013
|
|
|
Super poradnik!
A czy formę pozytywową można od biedy wykonać ze styropianu? Mam na myśli ten zwykły lub podłogowy, który jest twardszy. Wtedy ewentualne wyrwy kulek można zalepić szpachlą. Co o tym sądzicie? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013
|
|
|
Całość musisz zaszpachlować - chemia z żywicy wyżre styropian, |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013
|
|
|
Musisz też przestrzegać proporcji żywica-utwardzacz bo żywica wiążąc zbyt szybko rozgrzeje się i wytopi styropian. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | bo żywica wiążąc zbyt szybko rozgrzeje się i wytopi styropian. |
W skrajnym przypadku jak przedobrzysz z utwardzaczem to może się nawet samoczynnie zapalić - widziałem już coś takiego. Ale utwardzacza do żywicy dostało się ok. 20% wagowo gdzie wystarcza ilość 10-cio krotnie mniejsza aby żywica spolimeryzowała. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 354 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Całość musisz zaszpachlować - chemia z żywicy wyżre styropian, |
Zależy też co to za żywica. Już laminowałem bezpośrednio EPS i EPP i nic nie wyżerało.
Co do mieszania żywicy to należy tez unikać wysokich i wąskich pojemników. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013
|
|
|
Trochę BHP. Większość żywic to trucizny nawet te co mocno nie śmierdzą trzeba laminować w przewiewnym pomieszczeniu lub na dworze dobrze jest też używać specjalnej maski z węglem aktywnym kategoria A1 Nie wolno używać starych masek i filtrów wojskowych zawierają azbest. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 29 Lis, 2013
|
|
|
Witam
Możecie mi napisać jaki żelkot wybrać do odlania skrzyni? Jest np ŻELKOT RAL, ŻELKOT NARZĘDZIOWY , ŻELKOT MAXGUARD, który wybrać ? Pozdrawiam |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 29 Lis, 2013
|
|
|
Ja tam dałem linka do tych co używałem.
Ten ludek je sprzedaje: http://allegro.pl/listing...p?us_id=2053097
Żywica poliestrowa + żelkot RAL czarny |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
norman02
młodzik
Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 29 Lis, 2013
|
|
|
Jaki byłby koszt materiałow na obudowę takiej wielkości ?
długość 2,2m szerokość 80cm wysokość 75cm |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 29 Lis, 2013
|
|
|
jak ma wyglądać tak jak tu na zdjęciu - zrobienie tego profesjonalnie samemu to kilkaset złotych...
Maty albo tkaniny pójdzie sporo, żywicy z 10 kg najmarniej... Szpachli również kilka kilogramów zużyjesz - no i lakierowanie to jeśli masz warunki. Sądzę żę najmarniej ok 1000 zł... O ile masz modelową formę zrobioną... Jak byś Tworzył formę od zera - w tysiącu się na 1000% nie zamkniesz... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 29 Lis, 2013
|
|
|
Niestety wszelkie laminaty powinny być z formy negatywowej. Jest wtedy i lekkość i wytrzymałość. 1-model pozytywowy 2-forma negatywowa 3- gotowy wyrób Laminując od razu pozytyw i to bez formy trzeba używać dużo szpachli i wychodzą grube ścianki. Z drugiej strony przy produkcji jednego egzemplarza wydaje się to jedynym sensownym rozwiązaniem. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 01 Gru, 2013
|
|
|
Do laminowania większych powierzchni i konstrukcji takich jak obudowy skorupowe do pojazdów nie używa się żywicy poliestrowej tylko żywice epoksydowe.
Tkaniny szklane,węglowe,aramidowe i materiały przekładkowe przynajmniej z wykorzystaniem pompy próżniowej w procesie docisku materiału w formie a jeszcze lepiej przy metodzie infuzji czyli układa się wszystkie warstwy tkanin i materiałów przekładkowych na sucho zakłada się na to worek próżniowy podłączony do pompy próżniowej + dreny przez które jest transportowana żywica do konstrukcji laminatu.
Rożnica w laminowaniu matą a tkaninami jest taka ze do maty wychodzi 2x więcej żywicy niż do tkanin.
Nadmiar żywicy daje tylko dodatkową masę a nie wytrzymałość
Konstrukcje laminowane metodą infuzji ( RTM) są przynajmniej o 35% lżejsze od klasycznego przesycania warstw żywicą.
Metoda tylko pod pompą próżniową to zysk przynajmniej z 20%
Przez ręczne wklepywanie żywicy do laminatu dostaje się dużo powietrza co powoduje to osłabienie wytrzymałości laminatów.
Żywica epoksydowa ma mały skurcz własny max 1.5% a poliestrowa do 5% widać to jak się wykonuje długie elementy co się dzieje z kompozytem.
No i epoksydy nie są tak szkodliwe (brak styrenu) i są praktycznie bez zapachowe.
Czas pracy żywicy epoksydowej można dobierać kompozycją utwardzaczy z różnymi czasami żelowania szczególnie przy metodzie z wykorzystaniem pompy próżniowej i RTMu
Laminaty na żywicach epoksydowych można jednorazowo laminować na grubszych warstwach bo poliestrowe mogą się za bardzo nagrzać tak z doświadczenia max 3x mata 450g/m2
Żywice epoksydowe nie są tak egzotermiczne jak poliestry.
A jakość powierzchni wyrobu zależy od jakości wykonania powierzchni modelu.
Łatwiej się wyprowadza powierzchnię na modelu niż na zrobionej formie bo żelkot
ma dużo większą twardość niż żywica ( są różne twardości żelkotów )
Wadą żywic epoksydowych jest cena ale żywice poliestrowe i winyloestrowe do metod worka próżniowego i RTMu tez nie są tańsze.
Zwykła żywica poliestrowa nie nadaje się do metody worka próżniowego. |
_________________ pozdr
Tomek |
Ostatnio zmieniony przez tomson Nie 01 Gru, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Nie 01 Gru, 2013
|
|
|
Tu mi się nasuwa pytanie: gdzie ten temat powinien trafić w nowym układzie Forum? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Gru, 2013
|
|
|
Konstrukcje?
Produkcja gumy do opon też tam |
|
|
|
|
delaa
młodzik Lama-Rama
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 01 Sty, 2014
|
|
|
Pytanie podsumowująco-upewniające:
- zakładam, że laminuję żywicą, nie żelkotem jak autor tematu ile warstw maty mogę dać w jednym podejściu ? Czy lepiej po jednej dzień po dniu ?
- do uzyskania czarnej powierzchni - ostatnią czy kilka ostatnich warstw maty kłaść na żelkot czy żelkot bez tkaniny jako ostatnia warstwa ? czy może jedno i drugie ?
Wiem męczę ale chciałbym mieć "miękki start" w tym temacie.
kombinuję coś takiego:
Tylko prostsze w kształcie mniejsze i ładniejsze i zdejmowane z bagażnika.
po bokach akumulatory na środku kontroler i drobnica.
Da sie chyba w dwóch kawałkach to machnąć - pokrywa osobno. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|