ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Sterownik Silnika - opis wyprowadzeń i podłączenie
Autor Wiadomość
Qbakam 
początkujący


Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013   Sterownik Silnika - opis wyprowadzeń i podłączenie

Dzień Dobry,
Jestem posiadaczem kontrolera 48V 27A oraz silnika 9c. Już niedługo przyjdzie bateria i reszta sprzętu. Planuję teraz podłączenie kontrolera. Chińczyk nie wysłał do niego żadnej instrukcji i proszę Was o pomoc.
Kontroler jest do silnika z hallotronami, jest opcja regeneracji przy hamowaniu. Załączam zdjęcie tabliczki informacyjnej kontrolera (wzmocniłem zaznaczenia fabryczne kolorem czerwonym).
Na drugim zdjęciu zaznaczyłem cyframi 7 wyprowadzeń, których zastosowania nie znam.

Co będzie ogółem podpięte w rowerze elektrycznym:
1.kciukowa manetka gazu (dokładnie ta i jej schemat podłączenia )
2.pikacz
3.Jakiś przycisk do inicjowania hamowania z odzyskiem energii (nie jest on już może w manetce?)
4.Czujnik naciśnięcia klamki hamulcowej zwykłych hamulców v-breake, który wyłączy silnik. ( taki mocowany na pancerzu linki )
5.Kontroler będzie zasilany z baterii 48V. (Czy mam złączyć lub rozłączyć którąś ze zworek nr 1 lub nr 2?)

W rowerze nie będzie PAS'u.
Proszę o pomoc, każda sugestia będzie cenna.
Pozdr, Kuba

EDIT:
Patrząc na ten obrazek wygląda na to, że złącze nr 7 służy do podłączenia manetki gazu (kolory się zgadzają, choć zdjęcie dotyczy manetki z elifebike).

tabliczka kontroller.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2453 raz(y) 231,35 KB

kontroler_kable.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 12041 raz(y) 317,77 KB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013   

Włączasz sterownik bez podłączonej manetki.
Pojawienie się 5V miedzy czerwonym i czarnym jednoznacznie wskazuje która złączka jest od manetki.
Druga złączka 3 pin prawdopodobnie będzie od przełączania prędkości (zamontujesz przełącznik ON-OFF-ON i będzie działać)

Prawdopodobnie zółty to regeneracja włącz/wyłącz
prawdopodobnie niebieski+czarny to stacyjka
Czarny+ biały 2szt to sygnał do wyłączenia silnika z manetek hamulca
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013   

Na mój gust:

1 - ogranicznik szybkości
2 - ? zmierzyć napięcie po włączeniu zasilania (możliwe, że to stacyjka, albo wyjście na wskaźnik)
3 - PASS
4 - zasilanie wskaźnika, lub stacyjka ? - zmierzyć napięcie po włączeniu zasilania
5,6 - hamulce
7 - manetka

add 2,4
Jeśli będzie pełne napięcie, to może być napięcie wskaźników, świateł, jeśli 5V, możliwe, że to stacyjka, ale niekoniecznie.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013   

Rozkręć obudowę sterownika i na PCB powinien być opis przy punktach gdzie są wlutowane w PCB przewody możesz podesłać fotkę
_________________
pozdr
Tomek
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013   

2 - to może być tempomat (automatic cruise) - rozwarty=wyłączony.
1 - odzysk czyli e-brake, opis wskazuje, że powinna być taka funkcja, może to być ewentualnie ograniczenie szybkości - rozwarty=wyłączony.
Funkcje 1 i 2 mogą być zamienione.
Pozostałe wyprowadzenia - zgadzam się z Zeeltomem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013   

Tempomat u mnie był na chwilowym przycisku. Włączenie na stałe chyba nie powinno być praktykowane.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 25 Wrz, 2013   

zeeltom napisał/a:
Tempomat u mnie był na chwilowym przycisku. Włączenie na stałe chyba nie powinno być praktykowane.

Masz rację.
Podsumowując:
1- to ograniczenie szybkości lub odzysk (zwarcie wskazuje, że raczej to pierwsze)
2- to może być tempomat

Należy zwrócić uwagę, że w opisie występuje pozycja "3 speed", dla której brak wyprowadzeń, więc opis dotyczący odzysku lub tempomatu też może być nieprawdziwy.
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Wrz, 2013   Re: Sterownik Silnika - opis wyprowadzeń i podłączenie

Qbakam napisał/a:
Jestem posiadaczem kontrolera 48V 27A

A to on nie ma żadnej nazwy, nawet Chińskiej? :grin:
Może prościej po prostu producenta znaleźć i "wujek Google" może by pomógł,
tyle że na podstawie 48V 27A no to chyba nie wystarczy?
Bez jakiegoś manuala, to raczej chyba bezużyteczny taki sterownik, więc chyba bym próbował znaleźć "żródło" i PDFa do niego.
Jak to nie jest jakaś samoróbka, to gdyby odkręcić te kilka śrubek z obudowy ze zdjęcia, gdzie przez dziurę kable wychodzą z niego, to może udało by się jakoś zobaczyć PCB i jakieś logo twórcy tego wynalazku by się udało tam znaleźć, bo jakoś niemozliwe chyba żeby producent się zostawił żadnych śladów :idea:
 
 
Qbakam 
początkujący


Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

Dziękuję za tak liczne odpowiedzi i tyle informacji!
Sterownik jest kupiony bezpośrednio u Chińczyków z NineContinent. Nie chciałbym go otwierać, jeśli można sprawdzić go w sposób bez ingerencji w wewnątrz.
Baterii niestety jeszcze nie mam, także nie mogę sprawdzić wyprowadzeń dokładnie z multimetrem. Zrobię to, gdy źródło zasilania przyjdzie.
Czy jeśli mając już baterię przyjmę metodę prób i błędów, to czy sprzętowi grozi jakieś niebezpieczeństwo, zwarcie?
Oczywiście nie mówię o tych grubych kablach odłożonych na bok, bo zostały już ustalone.
Zapytam jeszcze sprzedawcę i dam znać co jest co.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

Jeśli nie porobisz zwarć, to powinno wytrzymać. Dla pewności wszelkie zwierania próbne rób przez jakiś opornik rzędu 100 ohm. Na pewno nie zwieraj przewodów z pełnym napięciem zasilania na końcówkach, tylko te 5V.
 
 
Qbakam 
początkujący


Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013   

Otrzymałem odpowiedź, foto z podpisami od Sprzedawcy w załączniku.

connectors.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 6652 raz(y) 172,74 KB

 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013   

No to pięknie, tylko oni angielskiego nie znają-przecież powinno być:
cruise - tak przynajmniej słowniki mają (jazda ze stałą prędkością z małym naciskiem na pedał gazu) (kat.: motoryzacja).
speed "liminted" - też jest dobre :mrgreen:
Może nie umieli przetłumaczyć, bo tak jakby od razu nie mogli opisu tych kabelków dołączyć :wink:
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013   

adamcebo napisał/a:
No to pięknie, tylko oni angielskiego nie znają-przecież powinno być:

Kursy angielskiego dla Chińczyków - to mogłoby być dla adamcebo bardzo dobre zajęcie... i mocno absorbujące na długie lata :)
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Paź, 2013   

Nie narzekam na brak zajęć-właśnie kończę projektowanie interface I2c do PCta i jutro może uda się już jakąś aplikację napisać do komunikacji z mikrokontrolerem i akcelereometrem z żyroskopem (3y osiowe) z fuzją sygnałów czujników ruchu poprzez sprzętowy DMP (digital motion procesor).
Na weekend planowana pierwsza przejażdzka ze sztucznym horyzontem i faktycznym pomiarem zmian energi na trasie.
Taki sobie komputer pokładowy z.... wyświetczem nieco mniejszym od tego w... Tesli S i podobnie ustawianiem parametrów sterownika i śledzxeniem na bieżąco z wykresami :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group