|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Sterownik Silnika - opis wyprowadzeń i podłączenie |
Autor |
Wiadomość |
Qbakam
początkujący
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013 Sterownik Silnika - opis wyprowadzeń i podłączenie
|
|
|
Dzień Dobry,
Jestem posiadaczem kontrolera 48V 27A oraz silnika 9c. Już niedługo przyjdzie bateria i reszta sprzętu. Planuję teraz podłączenie kontrolera. Chińczyk nie wysłał do niego żadnej instrukcji i proszę Was o pomoc.
Kontroler jest do silnika z hallotronami, jest opcja regeneracji przy hamowaniu. Załączam zdjęcie tabliczki informacyjnej kontrolera (wzmocniłem zaznaczenia fabryczne kolorem czerwonym).
Na drugim zdjęciu zaznaczyłem cyframi 7 wyprowadzeń, których zastosowania nie znam.
Co będzie ogółem podpięte w rowerze elektrycznym:
1.kciukowa manetka gazu (dokładnie ta i jej schemat podłączenia )
2.pikacz
3.Jakiś przycisk do inicjowania hamowania z odzyskiem energii (nie jest on już może w manetce?)
4.Czujnik naciśnięcia klamki hamulcowej zwykłych hamulców v-breake, który wyłączy silnik. ( taki mocowany na pancerzu linki )
5.Kontroler będzie zasilany z baterii 48V. (Czy mam złączyć lub rozłączyć którąś ze zworek nr 1 lub nr 2?)
W rowerze nie będzie PAS'u.
Proszę o pomoc, każda sugestia będzie cenna.
Pozdr, Kuba
EDIT:
Patrząc na ten obrazek wygląda na to, że złącze nr 7 służy do podłączenia manetki gazu (kolory się zgadzają, choć zdjęcie dotyczy manetki z elifebike).
tabliczka kontroller.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 2453 raz(y) 231,35 KB |
kontroler_kable.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 12041 raz(y) 317,77 KB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013
|
|
|
Włączasz sterownik bez podłączonej manetki.
Pojawienie się 5V miedzy czerwonym i czarnym jednoznacznie wskazuje która złączka jest od manetki.
Druga złączka 3 pin prawdopodobnie będzie od przełączania prędkości (zamontujesz przełącznik ON-OFF-ON i będzie działać)
Prawdopodobnie zółty to regeneracja włącz/wyłącz
prawdopodobnie niebieski+czarny to stacyjka
Czarny+ biały 2szt to sygnał do wyłączenia silnika z manetek hamulca |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013
|
|
|
Na mój gust:
1 - ogranicznik szybkości
2 - ? zmierzyć napięcie po włączeniu zasilania (możliwe, że to stacyjka, albo wyjście na wskaźnik)
3 - PASS
4 - zasilanie wskaźnika, lub stacyjka ? - zmierzyć napięcie po włączeniu zasilania
5,6 - hamulce
7 - manetka
add 2,4
Jeśli będzie pełne napięcie, to może być napięcie wskaźników, świateł, jeśli 5V, możliwe, że to stacyjka, ale niekoniecznie. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013
|
|
|
Rozkręć obudowę sterownika i na PCB powinien być opis przy punktach gdzie są wlutowane w PCB przewody możesz podesłać fotkę |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013
|
|
|
2 - to może być tempomat (automatic cruise) - rozwarty=wyłączony.
1 - odzysk czyli e-brake, opis wskazuje, że powinna być taka funkcja, może to być ewentualnie ograniczenie szybkości - rozwarty=wyłączony.
Funkcje 1 i 2 mogą być zamienione.
Pozostałe wyprowadzenia - zgadzam się z Zeeltomem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013
|
|
|
Tempomat u mnie był na chwilowym przycisku. Włączenie na stałe chyba nie powinno być praktykowane. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 25 Wrz, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Tempomat u mnie był na chwilowym przycisku. Włączenie na stałe chyba nie powinno być praktykowane. |
Masz rację.
Podsumowując:
1- to ograniczenie szybkości lub odzysk (zwarcie wskazuje, że raczej to pierwsze)
2- to może być tempomat
Należy zwrócić uwagę, że w opisie występuje pozycja "3 speed", dla której brak wyprowadzeń, więc opis dotyczący odzysku lub tempomatu też może być nieprawdziwy. |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Wrz, 2013 Re: Sterownik Silnika - opis wyprowadzeń i podłączenie
|
|
|
Qbakam napisał/a: | Jestem posiadaczem kontrolera 48V 27A |
A to on nie ma żadnej nazwy, nawet Chińskiej?
Może prościej po prostu producenta znaleźć i "wujek Google" może by pomógł,
tyle że na podstawie 48V 27A no to chyba nie wystarczy?
Bez jakiegoś manuala, to raczej chyba bezużyteczny taki sterownik, więc chyba bym próbował znaleźć "żródło" i PDFa do niego.
Jak to nie jest jakaś samoróbka, to gdyby odkręcić te kilka śrubek z obudowy ze zdjęcia, gdzie przez dziurę kable wychodzą z niego, to może udało by się jakoś zobaczyć PCB i jakieś logo twórcy tego wynalazku by się udało tam znaleźć, bo jakoś niemozliwe chyba żeby producent się zostawił żadnych śladów |
|
|
|
|
Qbakam
początkujący
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013
|
|
|
Dziękuję za tak liczne odpowiedzi i tyle informacji!
Sterownik jest kupiony bezpośrednio u Chińczyków z NineContinent. Nie chciałbym go otwierać, jeśli można sprawdzić go w sposób bez ingerencji w wewnątrz.
Baterii niestety jeszcze nie mam, także nie mogę sprawdzić wyprowadzeń dokładnie z multimetrem. Zrobię to, gdy źródło zasilania przyjdzie.
Czy jeśli mając już baterię przyjmę metodę prób i błędów, to czy sprzętowi grozi jakieś niebezpieczeństwo, zwarcie?
Oczywiście nie mówię o tych grubych kablach odłożonych na bok, bo zostały już ustalone.
Zapytam jeszcze sprzedawcę i dam znać co jest co. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013
|
|
|
Jeśli nie porobisz zwarć, to powinno wytrzymać. Dla pewności wszelkie zwierania próbne rób przez jakiś opornik rzędu 100 ohm. Na pewno nie zwieraj przewodów z pełnym napięciem zasilania na końcówkach, tylko te 5V. |
|
|
|
|
Qbakam
początkujący
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013
|
|
|
Otrzymałem odpowiedź, foto z podpisami od Sprzedawcy w załączniku.
connectors.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 6652 raz(y) 172,74 KB |
|
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013
|
|
|
No to pięknie, tylko oni angielskiego nie znają-przecież powinno być:
cruise - tak przynajmniej słowniki mają (jazda ze stałą prędkością z małym naciskiem na pedał gazu) (kat.: motoryzacja).
speed "liminted" - też jest dobre
Może nie umieli przetłumaczyć, bo tak jakby od razu nie mogli opisu tych kabelków dołączyć |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013
|
|
|
adamcebo napisał/a: | No to pięknie, tylko oni angielskiego nie znają-przecież powinno być:
|
Kursy angielskiego dla Chińczyków - to mogłoby być dla adamcebo bardzo dobre zajęcie... i mocno absorbujące na długie lata |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013
|
|
|
Nie narzekam na brak zajęć-właśnie kończę projektowanie interface I2c do PCta i jutro może uda się już jakąś aplikację napisać do komunikacji z mikrokontrolerem i akcelereometrem z żyroskopem (3y osiowe) z fuzją sygnałów czujników ruchu poprzez sprzętowy DMP (digital motion procesor).
Na weekend planowana pierwsza przejażdzka ze sztucznym horyzontem i faktycznym pomiarem zmian energi na trasie.
Taki sobie komputer pokładowy z.... wyświetczem nieco mniejszym od tego w... Tesli S i podobnie ustawianiem parametrów sterownika i śledzxeniem na bieżąco z wykresami |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|