|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Elektryczny trójkołowiec |
Autor |
Wiadomość |
bolek93 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013 Elektryczny trójkołowiec
|
|
|
Witam, jestem studentem i na uczelni budujemy trójkołowiec elektryczny.
Jestem odpowiedzialny za wybór silnika. Napięcie jakie mnie interesuje to 48v, a moc 500w.
Chciałbym zasięgnąć pomocy na tym forum w sprawie:
-jakie silniki polecacie
-jakie firmy
Generalnie chodzi mi o pomoc wyborze jak najbardziej wydajnego silnika, coś około 95%.
Pozdrawiam.
PS. budżet to coś około 5tyś. na silnik |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
http://www.ebikes.ca/simulator/
Wedle tej strony typowy BLDC rowerowy ma efektywność max 83% |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 30 Paź, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bolek93 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
Generalnie mamy taką wizję żeby nie montować silnika w kole tylko umieścic go w konstrukcji a napęd przenieść paskiem na tylnie koło.
Silnik
Znalazłem coś takiego, pozycja 10. Tylko ciekawi mnie jaką ma sprawność (pewnie coś około 85%), ale chciałbym znaleźć jakąś wydajniejszą jednostkę. Niestety szukając na forach i w polskich sklepach nic lepszego nie znalazłem. ;/ |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
Jeżeli w projekcie ważna jest sprawność nie samego silnika, lecz całości - to wydaje mi się, że rozwiązanie z paskiem bardzo ją obniży. |
|
|
|
|
bolek93 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
pasek oczywiscie z poprzecznym żebrowaniem, więc bedzie działał jak łancuch a przy tym mniej ważył |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
Ja bym nie liczył na pasek zębaty - na pewno łańcuch jest lepszy. To jest stare, sprawdzone rozwiązanie.
Tu uwaga (na wszelki wypadek): przy silnikach małe mocy stosuje się często łańcuch "drobniejszy" od rowerowego.
Dla rozeznania w rynku silników katalog (raczej pseudo-katalog) firmy z Allegro: Magma |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
A jestem zwolennikiem pasków zębatych. Miałem pojazdy na paskach i na łańcuchach i komfort jazdy jest dużo lepszy na pasku. Cicho, bezproblemowo. Łańcuchy, jakby ich nie mocować rozciągają się z czasem i niemiłosiernie dzwonią. Pasek wyciąga się w niewielkim stopniu. Nie wycierają się kółka zębate. Jeśli dobierzemy odpowiedni pasek pod kątem przenoszonych mocy, to ja bym się nawet nie zastanawiał.
Ale każdy może wybierać, co mu pasuje |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
To co napisałeś zmienia mój pogląd na sprawę. Czy według Ciebie dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie paska (takiego jak w hulajnodze) do pierwszego stopnia przekładni? Rzeczywiście te drobne łańcuszki bardzo hałasują. Czy może inny pasek? Jaki? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
Ja używałem pasków HTD moduł 5mm i szerokości 15 mm. Do mocy rzędu 500W wystarczają. Powyżej jednak trzeba dać szerszy, 20 - 25mm. Będzie na parę lat spokój |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Ja używałem pasków HTD moduł 5mm i szerokości 15 mm. Do mocy rzędu 500W wystarczają. Powyżej jednak trzeba dać szerszy, 20 - 25mm. Będzie na parę lat spokój
|
Kwestia odpowiedniego napięcia - na pasku o szerokości 25 mm to już kilka kW pociągniesz... Wiem z autopsji.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
bolek93 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Lis, 2013
|
|
|
No więc ktoś poleci jakiś sklep lub osobe która handluje takimi silnikami? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
bolek93 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Lis, 2013
|
|
|
Fajny silniczek, ale za mocny zdecydowanie i nie takie volty |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Lis, 2013
|
|
|
Mocy nigdy za wiele
Łączysz akumulatory równolegle i masz 24V zamiast 48 |
|
|
|
|
greg [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Lis, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | Wedle tej strony typowy BLDC rowerowy ma efektywność max 83% |
Nie biorą tam pod uwagę sposobu sterowania tym silnikiem, a mogą być różne.
Tutaj w miarę sensownie to jest opisane:
( Careful designers get the most from brushless DC motors http://www.ecnmag.com/art...hless-dc-motors )
A wynika z tego to min.:
Cytat: | "You can increase system efficiency even further by not using PWM at all," according to Dave Wilson, technical lead for Texas Instruments Motor Solutions Group. "Instead, use 100-percent duty cycle all the time and only switch the inverter transistors at the commutation boundaries. To control the motor’s speed, simply change the DC voltage driving the inverter transistors. This approach reduces the switching losses to almost zero on all phases, and it mitigates high frequency losses inside the motor." |
Jak kupujesz sterownik u Chińczyka to czasami nie masz pojęcia jak on działa, a straty na przełączaniu PWMa obniżają tą sprawność silnika BLDC, więc autorzy sugerują powyżej... w ogóle nie używać PWMa jak to możliwe, tyle że w tych sterownikach co ma większość praktycznie nie możliwe, ale jak widać co niektórzy eksperci od silników mają sposoby jak z silnika wycisnąć więcej i ten symulator tego nie uwzględnia... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|