Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Dobór silnika |
Autor |
Wiadomość |
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013 Dobór silnika
|
|
|
Witam, planuje zakup roweru GIANT REVIVE i zaplesc silnik w przednie kolo. Chcialbym sie poradzic jak dobrac silnik do takiego roweru.
Z jednej strony nie ma co sie pchac w wielka moc bo sylwetka jest w pozycji wyprostowaniej. Wydaje mi sie, ze rozsadne predkosci to max 35km/h bez pedalowania.
Z kolei w tym ulozeniu ciala ciezko jest mocno pedalowac. Ciezko bedzie rowniez podniesc ciezkie przednie kolo...
Rower bedzie do czestego uzytku zamiast samochodu/skutera
10_Giant_Revive_24_1024x768.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1336 raz(y) 343,78 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
Szczuglant coś podobnego robi |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013
|
|
|
nikt nic? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013
|
|
|
Takie powiedzenie jest:
Powiedz jaki masz budżet,a powiem ci co z tego zbudujesz
A tak poważnie, 35km/h max to nie jest skomplikowana konstrukcja. Silnik 500W + sterownik 500W 36V (lub lepiej 48V) spełnią swoje zadanie bardzo dobrze. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wodencja
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 55 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013
|
|
|
Co prawda nie mam jeszcze większego doświadczenia z EV ale koleś z rowerowego nie zalecał mi montażu silnika w przednim kole z tego powodu, iż wtedy przednie koło ciągnie cały rower i pasażera. Z czasem wyrobi się "support" (o ile dobrze ogarniam) a nawet mogą powstać luzy na ramie w kierownicy. W przypadku silnika na tył nie różni się to prawie niczym od zwykłego pedałowania i nie ma wpływu na zużycie elementów. |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013
|
|
|
Tez myslalem o 500w 48v, zastanawialem sie czy nie troche wiecej.
Montaz na tyl odpada bo wazne jest jeszcze wywazenie konstrukcji roweru. Myslalem zeby zrobic jeszcze silnik mid drive i wtedy bym zyskal na mocy w podjazdach pod wieksze wzniesienia bo mozna dostosowac lepsze przelozenia. |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
Kupic silnik 500w48v czy 350w36v i przewoltowac go na 48? Oczywiscie zakladajac dobranie odpowiednich przelozen/obrotow.
Pytam bo zalezy mi na malej wadze i bardziej sklaniam sie do drugiego rozwiazania. |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013
|
|
|
Ma Zeeltom rację, bawię się półpoziomami już 10 lat. Doświadczenia, praktyczne opisy na stronie jak niżej.
Ludzie piszą durnoty o wadach silników zaplecionych w przednim kole. Jest super. Nic się nie wybija i to bez amortyzacji. W rowerze typu Giant Revive silnik musi być w przednim kole, determinuje to geometria pojazdu. No może jeszcze przy mechanizmie korbowym tak jak to zrobiono w odmianie Spirita Revive z 2005 roku. Poza tym mamy praktycznie napęd na dwie osie. Silnik fenomenalnie wciąga cyklistę na krawężniki i tym podobne przeszkody. Tak powinno być. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013
|
|
|
Znalazłem ciekawy filmik ukazujący zmianę obrotów silnika w zależności od głębokości magnesów na kole.
|
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013
|
|
|
To samo można uzyskać stosując elektromagnesy zamiast magnesów lub magnesy dowzbudzane prądem. Podobnie działają silniki sepex (obcowzbudne). Pisałem już wielokrotnie że silniki bldc (odpowiednikiem jest PM) średnio się nadają do pojazdów z dużymi zmianami obciążenia. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013
|
|
|
gienek333 napisał/a: | To samo można uzyskać stosując elektromagnesy zamiast magnesów lub magnesy dowzbudzane prądem. |
Czyli wychodzi na to że dobrze wysterowany alternator samochodowy pracujący jako silnik będzie mieć genialną sprawność |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Czyli wychodzi na to że dobrze wysterowany alternator samochodowy pracujący jako silnik będzie mieć genialną sprawność | Pod warunkiem zastosowania uP za dwa dolary oraz wsparcia programem opracowanym w MIT |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013
|
|
|
tomasz_kombi napisał/a: | Nostusek napisał/a: | Czyli wychodzi na to że dobrze wysterowany alternator samochodowy pracujący jako silnik będzie mieć genialną sprawność | Pod warunkiem zastosowania uP za dwa dolary oraz wsparcia programem opracowanym w MIT |
Mam 2 złote bo nie zarabiam w dolarach tylko w złotówkach - ale to widać za mało, a w MIT-y nie wierzę jakoś |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013
|
|
|
Alternator z założenia jest generatorem, a nie silnikiem (różnica taka jak picie w Szczawnicy, a sz...ie w piwnicy). Można zastosować inny wirnik i wówczas może być silnikiem BLDC, BLDC z regulowanym wzbudzeniem lub indukcyjnym. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|