|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pierwsza konstrukcja - nauka |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Śro 11 Gru, 2013
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | Aha, ale chodziło mi jeszcze o to jak wygląda połączenie silnik-sterownik-bateria.
Miał coś takiego (załącznik)?
Jeśli tak to co i gdzie popodłączane? |
Więc wyglądało to tak :
Z tego "kurnika" ma kierownicy no z tego co to wygląda jak starego typu licznik od "kaszlaka" (dla tych co za młodzi tłumaczę że chodzi o Fiata 126p) .
Wychodziły z tego tylko 3 kable . Jeden do manetki , drugi do czujnika na przednim kole (takie samo ustrojstwo jest w każdym liczniku rowerowym) a trzeci kabel ten najgrubszy biegł do złączki która znajdowała się w połowie długości przedniego widelca . Z tej złączki szedł dalej do silnika . I z tej samej złączki szedł do baterii . I to wszystko . Nic więcej nie było w komplecie . Po podłączeniu baterii rowerek działa jak nowy . Nawet oryginalne kluczyki były w komplecie (pasują do stacyjki po prawej stronie i do zabezpieczenia baterii .
Jak Ci zależy to mogę poprosić kolegę o kilka zdjęć "newralgicznych" miejsc choć myślę że są zbędne bo podłączenie dokładnie takie jak opisałem .
Tak teraz patrzę na zdjęcie tego Twojego pulpitu z tyłu .
I choć z przodu jest identyczny to z tyłu w kolegi pulpicie wychodziły tylko 3 przewody (manetka , czujnik koła i do złączki silnika i baterii) a u Ciebie jest to na złączach . Ale generalnie są opisane i nie powinieneś mieć jakichś większych problemów . |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Gru, 2013
|
|
|
Aha, czyli tego urządzonka ze zdjęcia które załączyłem w poprzednim poście u niego w ogóle nie było?
A ten czujnik musi być? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Śro 11 Gru, 2013
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | Aha, czyli tego urządzonka ze zdjęcia które załączyłem w poprzednim poście u niego w ogóle nie było?
A ten czujnik musi być? |
Nie tego nie było . Czujnik był chyba od tego by nie przekroczyć 25km/h i pewnie od tego by ze wzrostem prędkości zdejmować moc na silniku . Nie analizowałem dokładnie co z czym . Miałem mu tylko zrobić baterię . |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Gru, 2013
|
|
|
Aha, a możesz mi powiedzieć czy wiesz jak w tym sterowniku wygląda sprawa manetki?
Bo w złączu do podłączenia jej są 2 sygnały (chinch), a ja manetkę mam przy tym szarym dziwnym sterowniku ze zdjęcia z tamtego postu a od niej odchodzi kabel który skrywa w sobie chyba z 6 kabelków. Dziwna sprawa i nie wiem jak ją zaadoptować do tego sterownika z diodami. Pomożesz?
ps.
A, zapomniałem że przy tej manetce jest jeszcze przycisk do włączania światła, ale to za to to chyba z 2 kabelki są odpowiedzialne a co z resztą to nie wiem.
Jeszcze pytanko, gdzie kupowałeś i ile kosztowały te akumulatorki? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | Aha, a możesz mi powiedzieć czy wiesz jak w tym sterowniku wygląda sprawa manetki?
Bo w złączu do podłączenia jej są 2 sygnały (chinch), a ja manetkę mam przy tym szarym dziwnym sterowniku ze zdjęcia z tamtego postu a od niej odchodzi kabel który skrywa w sobie chyba z 6 kabelków. Dziwna sprawa i nie wiem jak ją zaadoptować do tego sterownika z diodami. Pomożesz?
ps.
A, zapomniałem że przy tej manetce jest jeszcze przycisk do włączania światła, ale to za to to chyba z 2 kabelki są odpowiedzialne a co z resztą to nie wiem.
Jeszcze pytanko, gdzie kupowałeś i ile kosztowały te akumulatorki? |
No niestety jak pisałem ja miałem tylko sprawdzić czy rower działa i wymienić ogniwa w baterii na nowe (bo oryginalne padnięte z zerowym napięciem i po próbie ładowania momentalnie ciepłe i nie przyjmowały prądu) . Nie pokusiłem się by zajrzeć do środka tego sterownika także nawet nie wiem który przewód ile kabelków miał bo raz że nie moje a dwa zwyczajnie mi się nie chciało jeśli wszystko działa . |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013
|
|
|
Aha, no jasne, jak działa to działa, nie trzeba ruszać .
No to w takim razie załączam zdjęcie z 2 sterownikami, manetką i kabelkami z niej wychadzącymi (przeciąłem kabel bo ten szary sterownik jakiś tajemniczy jest i boję się go podłączyć ;p).
Z manetki wychodzi 5 kabelków (2 żółte, czarny, żółty, pomarańczowy), domyślam się że 2 od włącznika światła, a reszta od sterowania. W pierwszym sterowniku jest wtyczka z 3 pinami a w drugim chinch z 2 pinami.
Macie pomysł jak to podłączyć?
DSC_0041.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 325 raz(y) 335,46 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013
|
|
|
Nie wiemy, czy manetka jest potencjometryczna, czy hallotronowa. Najpierw wyszukaj kabelki od wyłącznika i ich nie używaj. Na pozostałe trzy pokombinuj z połączeniami (5V) tak by na jednym z nich zmieniało się napięcie od około zera, do niecałych 5V przy pokręcaniu manetki. Podłączysz je później do sterownika, gdzie +5V to czerwony, 0V (-5V), to czarny, a sterujący z manetki z niebieskim kontrolera.
Przy dwupinowym wejściu może być tak, że podłączasz tam tylko jeden z końców potencjometra, a drugi to suwak, ale nie znamy rezystancji, bo to tylko może być dzielnik napięcia i do regulacji musi być zastosowany zwykły potencjometr. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013
|
|
|
W jaki sposób mogę znaleźć te kabelki od przełącznika świateł?
Niestety miernik mi padł ostatnio... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013
|
|
|
Najprostszy miernik cyfrowy kupisz za grosze w każdym sklepie elektrycznym.
A jak nie, to może masz zwykłą latarkę?
Wpinasz kabelki od manetki w obwód włącznika latarki i pstrykasz włącznikiem na manetce. Jak latarka będzie świecić i gasnąć przy zmianach wyłącznika w manetce, to są właśnie te kabelki |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013
|
|
|
No tak, sam mogłem się domyśleć ale mi nie wyszło ;p.
No więc tak zrobiłem i kabelki zapalające światło to szary i brązowy ale nie działają na zasadzie przełącznika, tylko gdy wcisnę i trzymam to świeci do chwili gdy puszczę, bo wtedy gaśnie, dziwnie rozwiązane.
Zauważyłem taką rzecz że jak do tego chińskiego sterownika (tego z radiatorem na wierzchu) podepnę tylko silnik i baterię to efekt jest taki sam jakbym podpiął bezpośrednio silnik pod baterię... Czyli manetka ma ograniczać dopływ prądu?
PS
Jeszcze ciekawostka. Przed chwilą bawiąc się z pozostałymi kabelkami, zauważyłem że wpinając między jeden z kabelków latarki kabelki żółte i kręcąc manetką zmienia się natężenie światła, czyli chyba właśnie tak to działa że ogranicza przepływ prądu, czyli jak potencjometr, tak?
I teraz moje pytanie, czy myśląc że zrobię instalację bateria-manetka-silnik i będzie to działać i nic złego się nie stanie jestem debilem?
Zastanawiam się czy manetka wytrzymałaby te prądy... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013
|
|
|
Manetka tego nie wytrzyma. Musisz sobie zrobić jakąś rozpiskę tych kabelków, ale bez omomierza będzie ciężko. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013
|
|
|
Mogę działać metodą prób i błędów. Zauważyłem że podłączając silnik z baterią przez ten sterownik cały czas płynie prąd, nawet jak podłączam te 3 pozostałe kabelki na wszystkie kombinacje.
Z kolei ten drugi sterownik w ogóle nie daje prądu, też przy różnych kombinacjach.
O co to chodzi? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 14 Gru, 2013
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | Zauważyłem taką rzecz że jak do tego chińskiego sterownika (tego z radiatorem na wierzchu) podepnę tylko silnik i baterię to efekt jest taki sam jakbym podpiął bezpośrednio silnik pod baterię... Czyli manetka ma ograniczać dopływ prądu? | To wygląda na uszkodzony sterownik - bez manetki nie powinien puszczać prądu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 15 Gru, 2013
|
|
|
Wygląda na to, że źle popodłączane, Silnik rusza od razu, manetka reguluje oświetlenie... Uszkodzony ten sterownik albo ktoś pozamieniał kable. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|