|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
kontroler i przyrządy na kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Czw 19 Gru, 2013 kontroler i przyrządy na kierownicy
|
|
|
witam,
To mój pierwszy post więc się przedstawie mam na imię Rafał i jestem z Warszawy. Miałem już styczność z rowerami elektrycznymi o niewielkich mocach a teraz chcę zbudować sobie coś mocniejszego. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć jakie funkcje powinien mieć dobry kontroler (z jakich funkcji korzystacie) i co na kierownicy jest przydatne (jakie przyrządy macie)
Poniżej pierwsze lepsze opisy dwóch kontrolerów
Pierwszy kontroler
1)Super low noise when start up
2)3-speed (customized)
3)Under-voltage protection
4)Over-current protection
5)E-ABS brake (customized)
6)IPX3 waterproof
7)Cruising (customized)
8)Backward (customized)
9)Regen braking (customized)
2 kontroler
Power
Motor
Throttle
Speed -Mode
Brake-Low
Brake-High
Anti-Steal
Meter
Self-study
High-Speed
Low -Speed
Hall
Horn
Power lock
Reverse
czym różni sie E-ABS od regen braking?
3 speed czy to jest potrzebne?
Brake Low, Breake High czy sie różni czy to też E-ABS?
Zamierzam mieć na kierownicy manetkę kciukową i pikacza. Pozostaje kwestja pozostałych przyrządów. 3 speed, może jeszcze jakieś przyciski typu klakson, światła, przycisk aktywujący odzysk energii, wspomagający hamowanie, tempomat, stacyjka, elektroniczna blokada koła itp. (proszę o poradę co warto mieć i ewentualnie jakich przyrządów do tego użyć, najbardziej interesuje mnie jakiś przełącznik z np 5 rzyciskami pod który będę sobie mógł wszystko podłączyć) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 19 Gru, 2013
|
|
|
Dla bajeru to można mieć 10 przycisków i mieć wszystko na kierownicy, ale z praktycznego punktu widzenia używać będziesz może 2
Ja mam na kierownicy tylko 2 przyciski.
Stacyjka i tempomat. Z czego Stacyjkę używam codziennie, a tempomat używałem 5 razy w roku.
Reszta przereklamowana (np hamowanie regeneracyjne) lub niepotrzebna (np ogranicznik prędkości). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Czw 19 Gru, 2013
|
|
|
pewnie tak zrobie, że kupię ze dwa przyciski i będę próbował jak pokolei funkcje działają i czy są przydatne. choś nie ukrywam, że fajnie przynajmniej byłoby mieć dzwonek na przycisk i światła. najlepiej podłączone pod główny akumulator by nie bawić się dodatkowo z ładowniem. ale to już bardziej odległa przyszłość. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Gru, 2013
|
|
|
Tempomat, dla mnie bardzo przydatny. Reszta zbędna.
Klakson elektryczny, kierunkowskazy, włącznik oświetlenia można zrobić na zupełnie innych obwodach, niekoniecznie musi to być dedykowany kontroler.
Wsteczny jest przydatny, ale tylko przy trójkołowcach i podobnych wielośladach.
Można pomyśleć o światełku stopu.
To chyba już wszystko, co jest przydatne |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 20 Gru, 2013
|
|
|
Ja jestem gorącym zwolennikiem hamowania silnikiem. Odzysk jest oczywiście przereklamowany i mało istotny. Na maszynach bez tej funkcji mam duży dyskomfort. Cóż, takie przyzwyczajenie. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Sob 21 Gru, 2013
|
|
|
Szczygiel czy przy hamowaniu silnikiem (bez odzysku) nie grzeje Ci się silnik ewentualnie sterownik?na endless sphere widziałem wykres z temperatury silnika i dość mocno ona wzrosła właśnie przy zjeździe i hamowaniu silnikiem. zastanawim się gdzie ten prąd idzie? czy grzeje sterownik, silnik i ewentualnie czy to może być groźne. mam na myśli hamowanie silnikiem roweru z prędkości 50km/h. czy może to uszkodzić (spalić) silnik, sterownik? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 21 Gru, 2013
|
|
|
I po co komu ten problem?
Mnie najwyżej zetrze trochę okładziny |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 21 Gru, 2013
|
|
|
@Rafał
Trudne pytanie ponieważ nie przekraczam 35 km/h, przy zjeździe z jakiegoś wzniesienia z trudem osiągam 50 km/h i prawie zawsze jest to tylko kilkaset metrów najwyżej. Ja mam kontroler z odzyskiem. Pewnie trochę energii trafia do akumulatorów na wyświetlaczu watomierza napięcie wzrasta do 54-57V. Silnik i kontroler po prostu wytrzymuje, czyli jeżeli chodzi o kontroler to ma on zabezpieczenie termiczne i czasami zadziała, rozłączy. Zdarza się to przy temperaturze otoczenia bliskiej 30 st. C. bo mam całość zabudowaną wewnątrz skrzyni stalowej ramy pojazdu. W tym roku uchyliłem dekiel z kontrolerem na podkładce z nakrętki o wysokości ok. centymetra i zagrzałem maszynę tylko jeden raz (gorąc na zewnątrz i 35 na liczniku przez 7-10 km non stop).
Na silniku nie mam czujnika temp. i organoleptycznie oceniam, że jest ciepły i bardzo ciepły ale nie gorący. Na pewno nie przekracza nigdy 50-60 st. C.
Jak to jest przy większych prędkościach muszą odpowiedzieć koledzy, którzy pędzą 60 i więcej a kilku jest ich pod ręką więc niech napiszą. Największe doświadczenie pewnie mają Ci, którzy mieszkają w terenach górskich.
No i nie wymieniłem żadnej okładziny V braków od czterech lat. Na tylnym kole mam hamulec rolkowy. Jak przestał działać to wypłukałem rozpuszczalnikiem i jest znowu żyleta. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
gulipin
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 108 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Nie 22 Gru, 2013
|
|
|
Ja mam czujnik temp. w silniku i z doświadczenia mogę powiedzieć że silnik ledwo ciepły z zewnątrz w środku może mieć 70st i więcej. Huby słabo oddają ciepło. |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 22 Gru, 2013
|
|
|
Ciepły czy gorący? W każdym razie mam na nim przejechane niespełna 50 000 km bez awaryjnie (Crystalyte 407/4012). Latem przyszłego roku będę świętował pokonanie tego dystansu. Uroczyście, z ewentualnym otwarciem obudowy, aby zobaczyć jak wygląda wewnątrz po takim przebiegu. Toasty itd. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|