|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przecieranie przewodów na wyjściu - silnik Nine Continent |
Autor |
Wiadomość |
70ivi452
początkujący
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 6 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013 Przecieranie przewodów na wyjściu - silnik Nine Continent
|
|
|
Mam silnik Nine Continent w tylnym kole. Problemem jest przecieranie izolacji przewodów przez obracającą się pokrywę boczną silnika (element w kolorze srebrny na zdjęciach).
Przewody mają w przy wyjściu z ośki dość ciasno. Czy ktoś poradzi mi coś na to?
Wyjście przewodów wygląda tak:
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013
|
|
|
Masz to źle poskręcane, a oś jest do góry nogami. Powinna być (choć nie musi) przewodami w stronę przodu bajka, bo to umożliwia dociągnięcie ich do ramy opaską
W kolejności ma być:
- Silnik
- Podkładka zabezpieczająca z uchem do dołu i na zewnątrz
- Rama
- Nakrętka samokontrująca (z podkładką lub bez)
Ja używam bez podkładki pod nakrętką bo wtedy nakrętka trzyma mocniej (kontruje się bezpośrednio na ramie).
Można też dociągnąć przewody do ramy odsuwając je od silnika zwyczajną trytytką.
Najlepiej jednak wypiłować w podkładce z uchem delikatny wypust, w którym chowa się część przewodu dociągniętego trytytką do ramy. Używałem tak przed zmianą przewodów na grubsze i było ok. Podkładka siedzi w bajku więc fotki nie zapodam.
W sytuacji, jeśli ktoś ma wymieniane przewody w silniku na grubsze pod duże moce, to prócz trytytki, watro tez wydrapać sobie pilnikiem takie coś:
Nie jest konieczne, ale jest fajne.
W wersji 'finalnej' może to wyglądać tak:
1 - Dystans tarczy hamulcowej
2 - Trytytka utrzymująca przewód na zagięciu, by nie zbliżał się do uszczelniacza łożyska osi (pogrubione przewody są sztywne i źle się zaginają w tym miejscu)
3 - Fabryczna podkładka z uchem lub wypiłowana podkładka ze zdjęcia na górze
4 - Wypiłowany wpust na przewód (można wypiłować w podkładce blokującej lub we własnej podkładce
5 - Podkładka centrująca ścisku hamulca na tarczy (zwykła podkładka M5 chyba) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 30 Gru, 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
70ivi452
początkujący
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 6 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013
|
|
|
Dzięki Tas,
oś dałem jak piszesz "do góry nogami", ponieważ w ten sposób otwór z osi jest ukierunkowany w dół, co w moim zamyśle miało uniemożliwić spływanie wody do osi po przewodzie. Myślisz, że to nie problem? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013
|
|
|
Fabrycznie środek osi jest zalany i szczelny. Nie ma opcji by się tamtędy coś wlewało. Już prędzej przez uszkodzony/zatarty/wysuszony simering. No ale powinno się je wymieniać co jakiś czas (tak z 5k km byłoby fajnie) dla świętego spokoju.
Ps. 'Coś' masz nie tak z hamulcem chyba.
Wydaje mi się, że masz źle ustawiony ścisk, bo ślad na tarczy od okładziny jest tylko na ~50% jej szerokości, a to niefajnie. Zerknij czy okładzina trzyma tarczę na całej wysokości czy tylko za jej brzeg. Słabe hamowanie jest i szybkie zużywanie okładzin.
Mocne silniki mają oś nie pasującą do zwyczajnej ramy co skutkuje takim efektem.
Należy albo obniżyć zacisk poprzez obniżenie adaptera hamulca (np spiłowanie mu ~5mm z wysokości) albo pogłębienie haka w ramie o ~5mm. Druga opcja jest lepsza, bo dodatkowo prócz poprawnie pracującego hamulca masz maksymalnie pewnie unieruchomioną oś.
Ślad powinien zajmować 90% szerokości tarczy czyli całą wysokość okładziny..
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|