|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
zębatka 11z i co dalej? |
Autor |
Wiadomość |
norboro [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sie, 2013 zębatka 11z i co dalej?
|
|
|
Kupiłem zębatkę 11z na aukcji
http://allegro.pl/zebatka...3468997344.html
Wydaje mi się, że takie są przy silnikach z magmy i ku mojemu zaskoczeniu nie pasuje do łańcucha rowerowego (w opisie aukcji nic nie znalazłem o rodzaju łańcucha do tej zębatki więc nie zwróciłem na to uwagi, mój błąd). Chciałbym się doradzić co powinienem zrobić, żeby nie robić dalej nietrafionych zakupów tzn. widzę 2 warianty postępowania:
1. dokupić do niej łańcuch (jaki?) + 2-gą jakąś dużą zębatkę (aktualnie mam rowerową 48 zębów) + coś do regulacji naprężenia łańcucha (planowałem użyć tylnej przerzutki rowerowej bo mam w garażu ze dwie ale też nie będą pasować). Wadą jest pakowanie się w kolejne koszty...
2. sprzedać ją i kupić inną, żeby pasowała do łańcucha rowerowego. To rozwiązanie wydaje się dla mnie lepsze, ale czy ktoś wie gdzie kupić możliwie małą zębatkę do łańcucha rowerowego? W moim mieście obszedłem wszystkie sklepy i mają min 16z. Aktualnie mam właśnie to 16z ale do pierwszych prób chcę mniejszą aby nie obciążać silnika zanim nabiorę trochę doświadczenia.
Czy Wy używacie innych łańcuchów (nie rowerowych) i w związku z tym całość musi być dostosowana pod ten łańcuch? Sądząc po konstrukcji z postu "rower miejski" (http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1874&highlight=rower+miejski) kolega pjwasek zastosował "rowerowe" wolnobiegi a zatem musiał mieć odpowiednią rowerową zębatkę do swojego silnika z magmy... i taki był/jest mój cel.
Docelowo chciałbym wykorzystać silnik MY1223F 500W 38V (prawdopodobnie bezprzekładniowy) który przy obciążeniu ma 1000 rpm, więc zębatka 48z (już zamontowana) + 16z (której na razie nie zamontowałem bo szukam mniejszej) dałyby mi przełożenie 3:1 i przy kole 26 cali prędkość około 40 km/h ale tak jak pisałem wolałbym aby silnik był mniej obciążony, przynajmniej na etapie zdobywania doświadczenia. No i powstaje przy okazji pytanie odnośnie dalszych moich planowanych prac: czy typowe chińskie sterowniki obsłużą silnik MY1223F? Spodziewałem się, że skoro (jak czytałem gdzieś tu na forum) "tanie sterowniki sterują napięciowo a nie prądowo" to chyba nie będzie problemu, ale jednak lepiej będzie jak Was drodzy forumowicze o to zapytam . Czy ktoś używa silnika MY1223F lub/i sądzi, że do roweru się nada??? |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 25 Sie, 2013
|
|
|
Też przy silniku miałem taką zębatkę niestety ani rowerowy ani od pocket bike łańcuch do niej nie pasuje. Dobrze ze nie kupowałem przez allegro tylko u nas na miejscu sprawdziłem . Ja będę kombinował z wycięciem zębatki samemu z jakiegoś twardego metalu rozhartowanie i ponowne zahartowanie a potem wycięcie dużej zębatki tez ręcznie z piły tarczowej. Za wzór małej zębatki posłuży mia ta od przerzutki plastikowa ma 10 ząbków ale mam na to cała jesień i zimę o sukcesach ewentualnych porażkach bende informował na forum. Wszystko oparte będzie o rowerowe części bo są łatwo dostępne rowerowy łańcuch i rowerowe napinacze.
poniżej filmik jak zrobić samemu taka zębatkę filmik |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sie, 2013
|
|
|
Zapytaj sprzedawcę, bo takimi łańcuszkami handlował, może jeszcze ma. |
|
|
|
|
adam4x
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 88 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 25 Sie, 2013
|
|
|
Większość łańcuchów rowerowych ma podziałkę 1/2" (pół cala) i musisz kupić koło łańcuchowe (zębatkę) o takiej właśnie podziałce, które możesz nabyć np. tu
http://www.ebmia.pl/1rzed...3_357_1105.html
W/w koła łańcuchowe to tzw. koła "maszynowe" - trzeba sprawdzić, czy szerokość tych kół (3 mm) będzie pasowała do Twojego łańcucha rowerowego. Kolejną niedogodnością może być otwór, który trzeba będzie ewentualnie we własnym zakresie przerobić do swoich potrzeb.
Gdybyś chciał zdecydować się na inny łańcuch - możesz go kupić także w powyższym sklepie internetowym. |
|
|
|
|
szalony [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Sie, 2013
|
|
|
Łancuszek rozrządu z rometa . Te nowe plastikowe motorowery takie mają.
...ale to trzeba byc slepym albo oglądac obrazki.. przeciez jest napisane na aukcji " Pasuje do wielu silników stosowanych w skuterkach elektrycznych "
Widziałes kiedys w skuterku łancuch rowerowy ? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 26 Sie, 2013
|
|
|
Ja mam zwykły taki silnik elektryczny kupiony w magmie i z tego co ja pamiętam to ma on rozstaw ogniw 6,35 mm czyli jak kto woli - 1/4 cala . Współpracuje z zębatkami o grubości blachy - 3 mm.. Łańcuchy od Pocketbike zazwyczaj pasują. Ja już zajeździłem jeden łańcuszek od pocketa i teraz katuję drugi i działa, nic nie spada nie hałasuje itp... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
norboro [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013
|
|
|
szalony: nigdy nie miałem skutera ani nie przyglądałem się łańcuchom skuterów. Miałem kiedyś Simsona ale tam łańcuch był raczej większy niż rowerowy (a przynajmniej z pewnością był szerszy) coś tam pamiętam bo wymieniałem zębatkę na większą po wymianie tłoka i cylindra na większe .
adam4x: dziękuję za linka do sklepu. Zdecydowałem się właśnie tam kupić.
tomek701: Bardzo pouczający filmik . Bardzo możliwe, że mi też się przyda. |
|
|
|
|
pjwasek [Usunięty]
|
|
|
|
|
norboro [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013
|
|
|
pjwasek: "Silnik, który mam w swoim rowerze ma zębatkę na zwykły łańcuch rowerowy."
ciekawi mnie skąd ją wziąłeś, czy była już przy silniku, czy osobno kupiona, czy przerabiałeś ją jakoś aby dało się zamontować (czy ma otwór podobny do litery D ?). Pytam po to, żeby nie próbować metodą prób i błędów aczkolwiek na błędach dosyć skutecznie człowiek się uczy czasami |
|
|
|
|
pjwasek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013
|
|
|
Zębatka była przy tym silniku
http://magma.sklep.pl/pro...-350W-1016.html
I nie musiałem nic kombinować. Twoja zębatka jest do silnika z bez przekładni i ma mniejsze zęby od tej mojej. Nie wiem jakie jest jej mocowanie w tym silniku, który kupiłem, bo od razu zębatka była założona.
Zobacz tutaj:
http://www.magmapolska.pl/produkty.php
Na tej stronie są rysunki z dokładnymi wymiarami. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013
|
|
|
Silnik bez przekłądni mają łańcuszek 6,35 mm albo jak kto woli 1/4 cala czyli taki jak w mnibajku - koszt kilkanaście PLN. silniki z przekładniami mają inne łańcuchy - najcześćiej rowerowe... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
Podpinając się pod temat, czy da się jakoś tą zębatkę z (nie ta co przy silniku) http://magma.sklep.pl/pro...KOLEM-65Z-.html zamontować jakoś do koła rowerowego?
Już tłumaczę o co mi chodzi.
Chciałbym rozpocząć nowy projekt, mianowicie posiadam silnik z zębatką 11zębów z magmy, chcę dokupić koło z mocowaniem pod tarczę. Jaką zębatkę będę potrzebował aby pasowała bez przeróbek na mocowanie tarczy? ile ma mieć zębów? łańcuch rozumiem taki z magmy do silników 1016? Chyba że ktoś chciałby odsprzedać taki zestaw? |
Ostatnio zmieniony przez fazi Pon 06 Sty, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
Jeśli nie ma mocowania, to kupujesz mocowanie do hamulca tarczowego i do niego mocujesz zębatkę. Potem nakręcasz na gwint na piaście. |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
czyli chodzi o chęć zakupu zaplecionej obręczy na piaście tylnej pod wielotryb i pod tarczę hamulcową? a w systemie center lock czy na 6 śrub? żeby zamiast w/w tarczy zainstalować wieniec zębaty? najlepiej z jak największą ilością zębów. 80 lub więcej. ktoś oferował wieniec 110 zębów samoróbke? możnaby się z tą osobą skontaktować i poprosić o wytworzenie drugiej ale z otworem centralnym i pod śrubki takich średnic i rozmieszczeniem jak w tarczach hamulcowych. albo zakupić piastę z kolażówi która miałaby z prawej strony gwint na wolnobieg lub wielotryb a z lewej dwustopniowy gwint prawoskrętny na zębatkę ostrego trybka i lewoskrętny na nakrętkę kotrującą zabezpieczającą przed odkręceniem zębatki w tym przypadku gdy rower toczy się a silnik nie dostaje zasilania i wychamowuje pojazd co mi się przytrafiało. do zębatki 18 zębowej można wtedy chwycić śrubami wieniec przepuszczając je przez otwory fabryczne w wieńcu i między zębami w/w zębatki 18 zębowej mocując podkładką z nakrętką. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Jeśli nie ma mocowania, to kupujesz mocowanie do hamulca tarczowego i do niego mocujesz zębatkę. Potem nakręcasz na gwint na piaście. |
Albo mnie jakieś % jeśzcze trzymają albo nie widziałem że coś takiego istnieje. Widziałem już różne piasty ale takich jeszcze nie. Piasty z gwintami po obu stronach to robią tylko chińczycy albo piasty dualne dla wyczynowców.
fazi napisał/a: | Chciałbym rozpocząć nowy projekt, mianowicie posiadam silnik z zębatką 11zębów z magmy, chcę dokupić koło z mocowaniem pod tarczę. Jaką zębatkę będę potrzebował aby pasowała bez przeróbek na mocowanie tarczy? ile ma mieć zębów? łańcuch rozumiem taki z magmy do silników 1016? Chyba że ktoś chciałby odsprzedać taki zestaw? |
Zobacz jak ja to rozwiązałem u siebie...
rower EV.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 531 raz(y) 4,16 MB |
|
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|