ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o instrukcję demontażu silnika
Autor Wiadomość
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   Prośba o instrukcję demontażu silnika

Bardzo bym prosił o pomoc w znalezieniu jakiegoś manuala do demontażu i później montażu silnika DC MY1016 (skuterkowy). Wiem że to było tu gdzieś na forum, i kiedyś to czytałem ale teraz za pierona nie mogę tego znaleźć :neutral: . Chcę wykonać samemu przegląd i czyszczenie mojej wysłużonej 250tki ( z nudów) ale muszę najpierw zgłębić lekturę :smile:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

ale filozofia... Ściągasz najpierw zębatkę/rolkę z wałka czy co tam masz, odkręcasz dwie śruby jakie masz na obudowie, wyciągasz jeden dekielek od strony zębatki. Następnie musisz troszkę powojować z siłą magnetyzmu i zsunąć zewnętrzną obudowę z wirnika ale tak by zsuwać obudowę z magnesami a nie wyciągać wirnik. Po tej operacji pozostaje jedynie delikatnie wysunąć wirnik z łożyska i szczotek. Ot cała filozofia. Oznacz sobie położenie dekielka ze szczotkami względem obudowy bo to dość ważne przy składaniu.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Dziękuję za cenną informacje, właściwie głównie chodzi mi o to ustawienie szczotek. Mam podejrzenia że spec od silników co wymieniał łożyska poskładał ten silnik źle. Patrząc na zdjęcia na stronce Mmoto jest zdjęcie tego silnika zamontowanego w jakimś innym rowerze, i kable wychodzą z innej strony silnika przy takim samym montażu. Dlatego chce to rozebrać, przeczyścić i złożyć tak jak ma być. Może jest jakiś sposób do właściwego określenia położenia szczotek?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

fazi napisał/a:
Może jest jakiś sposób do właściwego określenia położenia szczotek?


O ile nie myli mnie pamięć - można je założyć z poskokiem co 90 stopni. Albo co 180 stopni. Zależy ile jest dziur na śruby w obudowie ze szczotkotrzymaczem bo wypustki między magnesami by przełożyć śrubę są chyba tylko dwie.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

ale to przestawienie o 90 lub 180 stopni będzie miało jakiś wpływ?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Jeżeli silnik ma 4 szczotki, to przesunięcie o 90° zmieni kierunek obrotów. Umieszczenie szczotkotrzymacza ma znaczenie i czasem zakłada się kierunek wirowania wówczas szczotki mogą być przesunięte, przy wirowaniu w ,,drugą stronę" zakłada się troszkę mniejszą sprawność i obroty.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Ja przestawisz o 90 czy 180 to zmienisz kierunek obrotów. Jak przestawisz o kilka stopni to zmieni się charakterystyka pracy.
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Ok, już chyba wszystko wiem. Czyli z tego co zauważyłem to chyba nie da się inaczej ustawić szczotko trzymacza niż o 90, 180 stopni bo tam są ząbki na które się zakłada i dokręca dwoma śrubami ( widziałem foto rozebranego silnika ) a samo przekręcenie o te wartości nie wnosi nic do pracy silnika? poza ew. zmianą kierunku obracania się silnika? dobrze to zrozumiałem? To w takim układzie praca w lewo lub w prawo (zmiana biegunowości) nie powinna mieć wpływu na moc, sprawność itd. Piszę moje przemyślenie bo było kilka tematów o podłączeniu odwrotnym silnika i widzę że różne są opinie. Jak się mylę to poprawcie proszę.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Szczotki mają taki ,,kąt zero" i trochę jak zapłon można je przesuwać np jeżeli silnik kręci się głównie w jednym kierunku (np. w pralce) wówczas przy dużych obrotach mamy mniejsze iskrzenie na szczotkach (wirowanie), a pranie odbywa się w obu kierunkach (dużo mniejsze obroty). Można to dobrać eksperymentalnie, jak jest możliwość obrotu szczotkotrzymacza.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Nie 19 Sty, 2014   

Drodzy forumowicze dzisiaj mój synek wspaniały przewrócił mi rower wprost na silnik :evil: kur... dodatkowo wypadły akumulatory na ziemię jaki jestem wkur... :evil: teraz się zastanawiam czy nic się nie stało ale aż boję się iść do szopy sprawdzać :cry:
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Nie 19 Sty, 2014   

sprawdziłem, wygląda na to że poza skrzywionym bagażnikiem nic więcej się nie stało. Mam nadzieję że silniki MY1016 są wytrzymałe i nic mu nie będzie, tak samo akumulatory żelowe :neutral: Mieliście już takie historie w swojej kadencji EV?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Sty, 2014   

Kiedyś się wywaliłem na koleinie i wyleciały mi akusy, ale poza obiciem obudowy nic im nie było. Zniszczeniu jednak mogą ulec mocowania płyt w środku, zależy od siły uderzenia.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 19 Sty, 2014   

mnie się kiedyś rower przewrócił na beton - nic się nie stało po za obdartą obudową na akusie..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Nie 19 Sty, 2014   

No u mnie jest małe obicie na silniku, a co do akumulatorów to nie wiem, po włożeniu do roweru działają i prąd z ładowarki przyjmują. Mam nadzieję że nic nie będzie bo się własną pięścią szczele :razz: tyle pracy i przemyśleń a jeden upadek by miał to zniweczyć :neutral:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 19 Sty, 2014   

Czasami może się zdarzyć uszkodzenie magnesów (pęknięcie, odklejenie) i można to sprawdzić obracając osią silnika czy nic nie trze (można to posklejać kropelką, albo czymś podobnym), bo włączenie silnika może poczynić większe szkody.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group