Prośba o instrukcję demontażu silnika |
Autor |
Wiadomość |
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014 Prośba o instrukcję demontażu silnika
|
|
|
Bardzo bym prosił o pomoc w znalezieniu jakiegoś manuala do demontażu i później montażu silnika DC MY1016 (skuterkowy). Wiem że to było tu gdzieś na forum, i kiedyś to czytałem ale teraz za pierona nie mogę tego znaleźć . Chcę wykonać samemu przegląd i czyszczenie mojej wysłużonej 250tki ( z nudów) ale muszę najpierw zgłębić lekturę |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
ale filozofia... Ściągasz najpierw zębatkę/rolkę z wałka czy co tam masz, odkręcasz dwie śruby jakie masz na obudowie, wyciągasz jeden dekielek od strony zębatki. Następnie musisz troszkę powojować z siłą magnetyzmu i zsunąć zewnętrzną obudowę z wirnika ale tak by zsuwać obudowę z magnesami a nie wyciągać wirnik. Po tej operacji pozostaje jedynie delikatnie wysunąć wirnik z łożyska i szczotek. Ot cała filozofia. Oznacz sobie położenie dekielka ze szczotkami względem obudowy bo to dość ważne przy składaniu. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Dziękuję za cenną informacje, właściwie głównie chodzi mi o to ustawienie szczotek. Mam podejrzenia że spec od silników co wymieniał łożyska poskładał ten silnik źle. Patrząc na zdjęcia na stronce Mmoto jest zdjęcie tego silnika zamontowanego w jakimś innym rowerze, i kable wychodzą z innej strony silnika przy takim samym montażu. Dlatego chce to rozebrać, przeczyścić i złożyć tak jak ma być. Może jest jakiś sposób do właściwego określenia położenia szczotek? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
fazi napisał/a: | Może jest jakiś sposób do właściwego określenia położenia szczotek? |
O ile nie myli mnie pamięć - można je założyć z poskokiem co 90 stopni. Albo co 180 stopni. Zależy ile jest dziur na śruby w obudowie ze szczotkotrzymaczem bo wypustki między magnesami by przełożyć śrubę są chyba tylko dwie. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
ale to przestawienie o 90 lub 180 stopni będzie miało jakiś wpływ? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Jeżeli silnik ma 4 szczotki, to przesunięcie o 90° zmieni kierunek obrotów. Umieszczenie szczotkotrzymacza ma znaczenie i czasem zakłada się kierunek wirowania wówczas szczotki mogą być przesunięte, przy wirowaniu w ,,drugą stronę" zakłada się troszkę mniejszą sprawność i obroty. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Ja przestawisz o 90 czy 180 to zmienisz kierunek obrotów. Jak przestawisz o kilka stopni to zmieni się charakterystyka pracy. |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Ok, już chyba wszystko wiem. Czyli z tego co zauważyłem to chyba nie da się inaczej ustawić szczotko trzymacza niż o 90, 180 stopni bo tam są ząbki na które się zakłada i dokręca dwoma śrubami ( widziałem foto rozebranego silnika ) a samo przekręcenie o te wartości nie wnosi nic do pracy silnika? poza ew. zmianą kierunku obracania się silnika? dobrze to zrozumiałem? To w takim układzie praca w lewo lub w prawo (zmiana biegunowości) nie powinna mieć wpływu na moc, sprawność itd. Piszę moje przemyślenie bo było kilka tematów o podłączeniu odwrotnym silnika i widzę że różne są opinie. Jak się mylę to poprawcie proszę. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Szczotki mają taki ,,kąt zero" i trochę jak zapłon można je przesuwać np jeżeli silnik kręci się głównie w jednym kierunku (np. w pralce) wówczas przy dużych obrotach mamy mniejsze iskrzenie na szczotkach (wirowanie), a pranie odbywa się w obu kierunkach (dużo mniejsze obroty). Można to dobrać eksperymentalnie, jak jest możliwość obrotu szczotkotrzymacza. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Nie 19 Sty, 2014
|
|
|
Drodzy forumowicze dzisiaj mój synek wspaniały przewrócił mi rower wprost na silnik kur... dodatkowo wypadły akumulatory na ziemię jaki jestem wkur... teraz się zastanawiam czy nic się nie stało ale aż boję się iść do szopy sprawdzać |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Nie 19 Sty, 2014
|
|
|
sprawdziłem, wygląda na to że poza skrzywionym bagażnikiem nic więcej się nie stało. Mam nadzieję że silniki MY1016 są wytrzymałe i nic mu nie będzie, tak samo akumulatory żelowe Mieliście już takie historie w swojej kadencji EV? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 19 Sty, 2014
|
|
|
Kiedyś się wywaliłem na koleinie i wyleciały mi akusy, ale poza obiciem obudowy nic im nie było. Zniszczeniu jednak mogą ulec mocowania płyt w środku, zależy od siły uderzenia. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 19 Sty, 2014
|
|
|
mnie się kiedyś rower przewrócił na beton - nic się nie stało po za obdartą obudową na akusie.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Nie 19 Sty, 2014
|
|
|
No u mnie jest małe obicie na silniku, a co do akumulatorów to nie wiem, po włożeniu do roweru działają i prąd z ładowarki przyjmują. Mam nadzieję że nic nie będzie bo się własną pięścią szczele tyle pracy i przemyśleń a jeden upadek by miał to zniweczyć |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 19 Sty, 2014
|
|
|
Czasami może się zdarzyć uszkodzenie magnesów (pęknięcie, odklejenie) i można to sprawdzić obracając osią silnika czy nic nie trze (można to posklejać kropelką, albo czymś podobnym), bo włączenie silnika może poczynić większe szkody. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|