Jaka żywotność silnika MY1016 |
Autor |
Wiadomość |
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014 Jaka żywotność silnika MY1016
|
|
|
Tak ostatnio gadałem z moim kolegą i zastanawialiśmy się nad kwestią żywotności silników MY1016 szczotkowych. Chciałbym się dowiedzieć od Was drodzy koledzy ile może w przybliżeniu ''żyć'' taki silnik?, szczotki? w sumie nie znalazłem konkretnego tematu poświęconego żywotności tych silniczków. Jaki czas to u Was pracowało? Zaznaczam że ja puki co nie mam problemów z silnikiem (jest nowy i na razie nie mam jak jeździć z powodu pogody ) A... po czym poznam że na przykład szczotki się w takim silniku będą kończyć? da się to jakoś sprawdzić?
P.S. Zaznaczam że chodzi głównie o eksploatację silnika ze sterownikiem, bo bez to pewnie szybciej by w d...ę dostał |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014
|
|
|
Już spieszę z odpowiedzią - pierwszy taki silnik wytrzymał u mnie ok. 1500 km (+ 500 km jazdy testując konstrukcję i ją ulepszając) poczym spaliłem go zapinając do sterownika potężny pakiet litowy dla którego 30A to była błachostka - po 10 km silnik dostał zwarcia międzyzwojowego. Pomijam tu fakt iż przeciążany był do 700W (dostawał 30A przy napięciu 24V) gdzie nominalnie miał 250... Drugi - tym razem używany nie wiem ile by przebył ale został zdjęty bo gdzieś dostawał przerwy po ok 1000 km... Na MY1020 o mocy 500W zrobiłem ok. 600 km i dopracowanej finalnie konstrukcji działa bez zająknięcia do dziś. W żadnym silniku nie zużyły się szczotki. W tym pierwszym 250W dwa razy naprawiałem jedynie połączenie szczotkotrzymacza bo przechodzące nad sobą przewody się topiły i robiło się zwarcie. W MY1020 profilaktycznie zrobiłem połączenia z linki 6 mm2 (albo 4 - już nie pamiętam) i przewody sie nie grzeją a silnik nawet po ostrej jeździe non stop do wyczerpania akumulatorów był co najwyżej letni lub lekko ciepły. Ciekawe co będzie jak zapnę mu pakiet litowy na którym upaliłem silnik... Jedynym minusem jaki widzę to odprowadzanie ciepła z kontrolera - ten na litówce robił się niemiłosiernie gorący... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014
|
|
|
Dziękuję za cenne informacje, to w sumie nie jest tak źle jak na taką chińszczyznę ja co prawda mam wersję 350W 24V ale pewnie konstrukcyjnie to to samo |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014
|
|
|
Szczotki można sprawdzać linijką lub suwmiarką, mierzymy je co jakiś czas i możemy określić zużycie, ale w ,,normalnych silnikach" robi się to raz do roku. Mam skuter elektryczny (11lat) teoretycznie ok 9000km, ale szczotek jeszcze nie oglądałem. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014
|
|
|
na silniku z serii my1016? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014
|
|
|
No nie. Możesz zmierzyć długość szczotek nowych i po 5000 km. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Pią 31 Sty, 2014
|
|
|
czyli z tego wniosek że szczotki są raczej wytrzymałe? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Lut, 2014
|
|
|
Moja żona jest wytrzymalsza, przeżyła już parę szczotek
Teraz znęca się nade mną |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 01 Lut, 2014
|
|
|
Ale bacikiem czy czymś cięższym? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Lut, 2014
|
|
|
Psychicznie |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 01 Lut, 2014
|
|
|
Zeltom - ale chcesz by Ci teraz pomóc czy cię dobić w Twych męczarniach bo jedno jak i drugie jest rozwiązaniem sprawdzonym i skutecznym |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Lut, 2014
|
|
|
Przywykłem Piwo mnie ratuje |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Nie 02 Lut, 2014
|
|
|
no i dzisiaj znów miałem burzliwą dyskusję z kumplem wielkim teoretykiem na temat tych silników. Chodzi o zastosowanie rolki, ja twierdzę że silnik z rolką przeżyje więcej niż na łańcuszku z racji tego że w sytuacji krytycznej po prostu ślizgnie. A z łańcuszkiem chyba da się go zdusić co spowoduje pracę na zwarciu. Gdzie leży prawda? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Lut, 2014
|
|
|
Jeśli rolka będzie konkretnie dociśnięta do opony, to silnik też stanie. Poza tym na łańcuszku nie ma tak masakrycznych obciążeń łożyska, co na rolce. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 02 Lut, 2014
|
|
|
Ale takie chińskie łożysko jak w tym silniku to można kupić za 3-4 zeta więc nie am co ich oszczędzać. |
|
|
|
|
|