|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przeróba MagicPie3 - podniesienie obrotów |
Autor |
Wiadomość |
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014 Przeróba MagicPie3 - podniesienie obrotów
|
|
|
Czy to możliwe?
Mam rowerek z kołem 16". Przy 48V rozpędza się niewystarczająco (chciałbym bardziej).
Czy da się jakoś przerobić sterownik czy prędkość obrotowa wynika z konstrukcji silnika?
Widzę zależność napięcie-rpm więc prawdopodobnie podniesienie napięcia jakoś poprawiło by sytację ale może dało by radę jakość prościej?
Kamil |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Dołożenie napięcia jest chyba najprostsze, o ile wytrzyma to kontroler. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
No sam silnik można zasilać mniej więcej takim napięciem jak chcesz (zwiększając RPM), jeśli tylko nie przekroczysz mocy końcowej jakiejś tam dla tego silnika.
Te silniki mają sterownik wbudowany czy osobno? Jak osobno to wymiana sterownika na wyższe napięcie sprawę rozwiązuje. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
One mają wbudowany z możliwością programowania prędkości maxymalnej.
Sprawdź czy nie masz jej ograniczonej. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Cytat: | Mam rowerek z kołem 16". Przy 48V rozpędza się niewystarczająco (chciałbym bardziej). | A do jakiej prędkości rozpędza się na tej 16-tce? |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014
|
|
|
Na razie udało mi się rozpędzić do około 20km/h, ale nie były to jakieś specjalne testy tylko pierwsze próby... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014
|
|
|
To by się aż prosiło o jakieś 72 czy 84V |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | To by się aż prosiło o jakieś 72 czy 84V |
No małe koło z tym silnikiem da duży Nm na kole . Do tego podnieść napięcie i niezły "przyspieszacz" się z tego zrobi . |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014
|
|
|
Powinien się rozpędzić tak do 25km/h. Co do zwiększenie obrotów to tylko wymiana sterownika na zewnętrzny o wyższym voltarzu. Ponoć te fabryczne wbudowane w silnik mają zaprogramowane zabezpieczenie przed napięciem wyższym jak 60V - sam nie sprawdzałem, szkoda mi sterownika w przypadku awarii, ale producent tak twierdzi. Zresztą tam jest tylko 6 mosfetów w sterowniku więc nie ma co szaleć.
Sama wymiana sterownik to kwestia odkręcenia dekli, wyjęcia elektroniki - delikatnie bo w starszych sterownikach mp3 do płytki przykręcone są przewody fazowe i wpięta wtyczka hallotronów. Potem trzeba przylutować kawałek przewodu zasilającego do tych które wystają z uzwojenia silnika, wyprowadzić przewód na zewnątrz i ogień.
Jak nie chcesz psuć starego sterownika to dorób sobie dekielek zamykający komorę po sterowniku, bo do oryginalnego jest przymocowana płytka drukowana.
Co do parametrów to ciężko mi powiedzieć jakie efekty to da. Wiem że z racji na węższe uzwojenie i magnesy ( ok. 20mm ) niż w przypadku hub-ów o średnicy ~230mm ( magnesy ok. 28mm ) to nie jest on podatny tak bardzo na wyciskanie kilowatów. Zwiększysz prędkość obrotową ale prądu nie ma co w niego pchać nie wiadomo ile, bo będzie to bardziej grzałka niż silnik.
Jak byś się pokusił o w.w. zabieg, to polecam kupienie rękawiczek antystatycznych do wyciągnięcia starego sterownika (jeśli oczywiście chcesz go zachować na zapas). Producent twierdzi że ponoć są bardzo podatne na wyładowania elektrostatyczne. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że jak za pierwszymi dwoma razami grzebałem w tym silniku bez takowych rękawiczek, to po włożeniu nowego sterownika i próbie odpalenia silnika było wielkie nic. A teraz zawsze je stosuje i problemów ni ma. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi. Jak już trochę pojeżdżę to napiszę jak to wygląda i jaka decyzja. Na razie jeszcze muszę to wszystko poskładać...
Kamil |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|