|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
BMS a bezpiecznik? |
Autor |
Wiadomość |
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 06 Lut, 2014 BMS a bezpiecznik?
|
|
|
Witam
Mam takiego BMS-a http://www.batterysupport...-bms-p-276.html i zastanawiam się czy dołożyć przed niego bezpiecznik, wiadomo różnie bywa? Jeżeli bym instalował bezpiecznik to na minusie, bo mosfety odcinają minus, niestety w opisie wyraźnie pisze że przy podpinaniu BMS najpier podpiąć pola P- i B- a następnie wtyczkę balancera do ogniw w przeciwnym razie się zjara, tak więc jest problem, może ktoś to przerabiał? Ewentualnie olać bezpiecznik i dopiero założyć go za wyjściem z BMS. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 06 Lut, 2014
|
|
|
W sprawie bezpiecznika - rozważny i przewidujący konstruktor zawsze go daje, więc pytanie o sens montażu nie ma sensu. Pytanie tylko gdzie
Miałem w ręku kilka BMSów i w opisie montażu nie było wzmianki, że kolejność podłączania złącz ma aż tak duże znaczenie, że grozi zjaraniem |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
Bezpiecznik wypadało by dać zaraz za źródłem czyli zaraz za wyjściem z baterii czyli przed bms, ten bms to chinśki patent, elektronika nie jest mi obca i też dziwi mnie fakt że ma to iść z dymem w przypadku podpięcia w innej kolejności, niestety nie mam schematu tego bmsa a analizować wszystkich ścieżek i połączeń też nie bardzo mi się uśmiecha dlatego może ktoś się z tym zmierzył i coś doradzi, w ostateczności nie będę ryzykował i bezpiecznik powędruje na przewód plusowy za bms. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
Osobiście uważam, że bezpiecznik powinien być. Ja daję po bmsie bo nie ma to znaczenia. Tam w środku są jedynie szeregowo tranzystory. Nie ma zasadzie żadnych elementów mogących powodować zwarcie. Jeśli coś sie stanie z elektroniką to odparują ścieżki lub drobne elementy ale prądy nie będą takie żeby przepalić bezpiecznik. Na pewno nie taki co wytrzyma prąd obciążenia. Bms sam odetnie napięcie (odłączy akumulator) przy zwarciu ale bezpiecznik powinien być bo elektronika może nie zadziałać a warto uniknąć pożaru. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
Bezpiecznik dałem na przewodzie plusowym, czyli jest za układem BMS, nie ryzykuje i postępuje zgodnie z opisem od producenta, co do tranzystorów w BMS, to są bardzo mocne FDP032N08, w niejednym sterowniku są gorsze. Tak więc zanim się spalą to na pewno jeszcze coś innego zdarzy się upiec Tutaj taki mały wgląd na moją skrzynkę sterowniczą, trochę ściągnięte od kolegi tas, tej obudowie nie mogłem się oprzeć i zrobiłem podobną tylko żywicą epoksydową, nie śmierdzi. Dzisiaj dobiegł też końca upgrade chińskiego sterownika, czyli wymiana przewodów i zmiana tranzystorów na lepsze, myślę że sterownik będzie nieśmiertelny. Bezpiecznik to C40 FAEL, przeszedł pomyślnie testy zwarciowe i działa na DC. Coraz mniej miejsca się robi w skrzynce ale powinno się wszystko zmieścić.
2014-02-07-078.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 523 raz(y) 5,75 MB |
2014-02-07-077.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 712 raz(y) 6,41 MB |
|
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Sob 08 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
Elegancka skrzyneczka i ładnie się wszystko zmieściło |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
Mogła by być większa tzn szersza ale to może latem, ta musi wystarczyć, w sumie zmieściła 160 ogniw Liion 18650 Jak to poskładam i założę na e-bike to może jakiś mini zlot ? Żywiec powinien być w moim zasięgu z tą skrzyneczką. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
No ba |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
Co to za bms? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
Link do BMSa jest na samej górze. Szczytowo do 60A. Chiński patent |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014
|
|
|
Co do kolejności połączeń przewodów do układu BMS to się spotkałem ze najpierw to B- do układu BMS a potem wtyczki do balansowania ogniw i też z zachowaniem kolejności jak była większa ilość wtyczek to zaczynaliśmy od wtyczki do ogniw bliższych potencjałowi ujemnemu baterii.Przy odpinaniu złączek zaczynało się od złączki o najwyższym potencjale.Wpięcie złączek bez podłączenia B- do układu BMS powodowało uszkodzenie BMSa |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|