|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Dual drive czy jakoś tam |
Autor |
Wiadomość |
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014 Dual drive czy jakoś tam
|
|
|
Witam postanowiłem tu zaprezentować mój kolejny wynalazek jest nim dual drive. Bardzo prosty do wykonania musimy dysponować zębatką z wolno-biegiem magma wolno-bieg schimano na 7 zębatek stare koło pod wolno-bieg z stalową piastą
Patent doskonały do koła 20" na wolno-bieg magmy z zębatką 80 zębów. właściwie to niewiele jest pracy przy wykonaniu tego cudeńka.
Z wolno-biegu schimano odcinamy dwie ostatnie największe zębatki i trzy milimetry skracamy wystającą rurkę z gwintem , następnie z piasty starego koła obcinamy szlifierką kontową gwint pod wolno-bieg, potem łączymy za pomocą tegoż nagwintowanego kawałka oba wolno-biegi tym sposobem mamy dwa niezależne napędy na jednym zwykłym kole, i w drogę .. na zdjęciach nie ma dużej zębatki ale myślę że wszystko jest zrozumiałe.
Ważne rurka z piasty do złączenia dwóch wolno-biegów musi być stalowa nie aluminiowa
http://static.pokazywarka....jpg?1393612616 |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
Ostatnio zmieniony przez tomek701 Pią 28 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014
|
|
|
Czyli jakby przedłużony gwint co mieści dwa wolnobiegi. Spoko patent, może tylko wystąpić bicie tego zewnętrznego większe niż normalnie. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014
|
|
|
Może obcięcie tokarką zmniejszy bicie, ale pomysł mi się podoba, jestem zwolennikiem prostych i tanich rozwiązań. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014
|
|
|
Ot mądrego posłuchać - że ja na to wczesniej nie wpadłem. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014
|
|
|
Nie ma żadnego bicia to znaczy jak wolno-bieg ma luz to luz jest taki sam natomiast wolno-biegi z magmy mają trochę bicia. długość całego mid driva wychodzi prawie taka sama jak zwykłego wolno-biegu. Obcinać trzeba delikatnie w imadle za pomocą kontówki robi się wtedy taka tokarka bo wolno-bieg się obraca tylko trzeba kilka razy przerwać cięcie żeby się za mocno nie rozgrzał wychodzi bardzo równo. Gwintowany łącznik z piasty trzeba natomiast tak dopasować żeby w jeden i drugi wolno bieg wchodził mniej-więcej tyle samo. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014
|
|
|
Moje dzieci też w szkole mają ciągle "wolne" i kont, czy kąt co za różnica, ale kolega przynajmniej "kombinuje". |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Ybiz
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014
|
|
|
Jeśli dobrze zrozumiałem, wolnobieg rowerowy w miejscu łączenia trzyma się raptem na kilku zwojach gwintu. Czy nie odpadnie przy jakimś mocniejszym depnięciu? |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 04 Mar, 2014
|
|
|
Ybiz napisał/a: | Jeśli dobrze zrozumiałem, wolnobieg rowerowy w miejscu łączenia trzyma się raptem na kilku zwojach gwintu. Czy nie odpadnie przy jakimś mocniejszym depnięciu? | dokładnie na połowie zwoi mi jak dotąd nie odpadł
Ważne żeby wszystkie gwinty były stalowe |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 16 Lip, 2014
|
|
|
Jeśli się nie mylę miski suportu korby mają taki sam gwint jak piasta z wolnobiegiem. Więc miską powinno się dać przedłużyć gwint piasty tak aby wszedł wolnobieg jednorzędowy + standardowy wolnobieg 7 rzędowy. Kwestia jak ożenić przedłużkę z piasta - może delikatne spawanie punktowe od wnętrza piasty? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|