Przeróbka ze wspomagania w korbie na manetkę. |
Autor |
Wiadomość |
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014
|
|
|
A jak sie nie uda.To prosze polecic mi jakis fajny sterownik 24v 250w na manetkę. |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014
|
|
|
Sterownik znajdziesz bez problemu / sam dzisiaj taki sprzedałem / ale mi się wydaje, że masz fajny sterownik, który wygląda na zaawansowany jak na proste sterowniki. Może warto się z nim pomęczyć. Masz niestandardowe oznaczenia to mocno gmatwa, ale jestem prawie pewny, że on da rade śmigać sam. Próbowałeś uruchamiać bez podłączonej wtyczki pasu( miedzy sterownikiem a magiczną puszką)
Spróbuj po podłączeniu zasilania podać napięcie z płytki (5v czerwone kable ale sie upewnij ! - powinno być na tym czerwonym od manetki ) na ten biały oznaczony POR).
Cieżko Ci pomóc jak nie znamy kompletu oznaczeń tak to można trochę metodą eliminacji ) |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014
|
|
|
Wielkie dzieki.Ale narazie nie jestem na etapie zaawansowanego majsterkowicza.A sterownik zostawiam na przyszlosc do nauki.Pozdrawiam i dzieki za poswiecony czas. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014
|
|
|
Muinnell napisał/a: | nie dam rady stasznie wszystko ściśnięte.Zawsze moge wypróbować parze możliwości.Jestem otwarty.A na samych wtyczkach jest ponumerowane 12345 |
Jaki to rower i jak wygląda czujnik PAS?
Może on nie ma zwykłego czujnika PAS na hallotronie, tylko czujniki momentu obrotowego, na co wskazywałoby 5 przewodów. |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014
|
|
|
Ok, mam ten kontroler 24v .Teraz manetka ma przewody: czerwony, czarny, zielony, biały, żółty, brązowy a ze sterownika wychodzi tylko czarny zielony czerwony. Po podłączeniu nic się nie dzieje. Dopiero jak stykam zielony z czerwonym to chodzi silnik na niskich obrotach. Proszę o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Śro 19 Mar, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014
|
|
|
Manetkę podłącz kolorami ze sterownikiem. Powinno ruszyć. I prośba do Ciebie - używaj polskich znaków i pisz pełnymi wyrazami bo to się marnie czyta... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014
|
|
|
Jeżeli to manetka kcukowa - z napięciem na 3 ledach - to interesują Cię kable czerwony - 5v, czarny - masa, biały - sygnał
Biały z manetki do zielonego w sterowniku / reszta zgodnie czerwony-czerwony, czarny czarny i nic więcej |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014
|
|
|
Ok jeszcze jedno mam razem z przewodami fazowymi od silnika wtyczke z 3 przewodami bialy czerwony czarny .Gdzie mam to podlaczyc. |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014
|
|
|
Ok prosze o szybka odpowiedz.Mam podlaczona manetke do sterownika tak jak pisal wyżej Dobraku i nic.Ale jesli do bialego dolacze zolty i braz do czerwonego to za pomoca czerwonego przycisku manetku mam full oroty.Prosze o pomoc ostateczna. |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014
|
|
|
OK wszystko się zgadza... włącznik masz na przewodach zółtym i brązowym. Jak połączyłesz tak jak mówisz to podałeś z czerwonego na brązowy 5v zasilające manetke. W momencie włączenia przycisku napięcie 5v pojawia sie na zółtym a z niego idzie na biały i masz ful obroty. Jest ok wygląda na problem z manetką. Masz miernik żeby zobaczy jak zmienia sie napięcie miedzy białym a czarnym w funkcji wychylenia manetki?
na białym napięcie powinno pływać w takt dodania gazu, a wygląda tak jak by u Ciebie stało w okolicach 0V |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014
|
|
|
Manetka ma 3 dni jest nowa,moglem ja spalic.Jesli tak to czy moge to naprawic |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014
|
|
|
Gdyby coś, to tylko hallotron w manetce, kosztuje parę zł, tylko czasem ciężko się do niego dostać.
Mógł się też oberwać jakiś kabelek, bez rozbierania nie sprawdzisz. |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014
|
|
|
W tej manetce co on ma nie jest źle z dostępem.
Muinnell, Jedyne czym mogłeś jej zaszkodzić to podając napięcie zasilania (~24v) zamiast 5 na czerwony albo biały przewód. Postaraj sie sprawdzić czy pływa Ci to napięcie na białym.
Sterownik ma jakieś prowizoryczne zabezpieczenie w postaci rezystora ale manetka już nie. |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Ok wszystko zrobiłem.Manetka była zepsuta.A tu zdjęcie dla ciekawych jak mi poszło.Silniczek 24v 250w ,bateria li-ion 8s 14ah. Zabudowa tymczasowa bo nie mogłem sie doczekać jazdy.Po przejechaniu 60 km uwazam ze starczy na przejechanie okolo 45km.Pozdrawiam
http://zapodaj.net/362df9ead8cab.jpg.html |
|
|
|
|
|