Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
szprychy do roweru elektrycznego |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014
|
|
|
Napisalem wywazanie, myślałem centrowanie bo w rowerze Interbike , tył z silnikiem , jest efekt zcentrowanego kola i ewidentnie kilka zbyt luźnych szprych - zona rzadko jeździ i dopiero po zimie sie okazalo
Dociagne je ale obawiam się czy nie doszlo do takiego stanu ze centrowanie będzie trudno naprawić.
Dzięki za uwagi, tym niemniej nadal polecany i sprawdzony warsztat może mi się niestety przydać.... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014
|
|
|
Jeżeli mówiąc o południu masz na myśli Ursynów - to na bazarku koło Płaskowickiej jest warsztat rowerowy. A obok niego firmowy sklep z warsztatem, nieco dalej drugi (adres ewentualnie na PW)
Co do stojaka - przy incydentalnych centrowaniach mnie wystarcza rower i flamaster (+wata i rozpuszczalnik ). |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Wyważanie? Jeszcze nie słyszałem, by ktoś wyważał koło do roweru.
Z tym dociąganiem, to też nie miałem pojęcia, ale w końcu sam doszedłem co i jak.
Szprychy muszą być mocno napięte. Nie powinny się uginać przy ściskaniu dwóch sąsiednich równoległych dwoma palcami w widoczny sposób. Szprych nienaciągnięte pięknie dzwonią w czasie jazdy. Naciąg każdej można też sprawdzić pukając w każdą jakimś metalowym przedmiotem i słuchając wydawanego dźwięku Przy okazji trzeba uważać na to, bu nie scentrować koła. Zamierzam zrobić prosty stojak do centrowania różnych kół, bo już parę razy by mi się przydał. Te koła, co mam założone z tyłu w pojeździe słonecznym były zaplecione maszynowo i praktycznie trzeba było naciągać każdą szprychę prawie dwa obroty nypla. Teraz są OK i nic nie dzwoni w czasie jazdy. |
Ja mam inne doświadczenie jeżeli chodzi o naciąganie szprych.
Przy napiętych szprychach tak jak piszesz zawsze mi pękały przy agresywniejszej jeździe, dopiero gdy je poluzowałem problem z pękaniem szprych minął.
Oczywiście nie mogą być tak luźne żę aż dzwonią ale też nie napięte na maxa.
To jest moje doświadczenie być może u kogoś być inaczej. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014
|
|
|
Co innego skakanie na rowerze, a co innego toczenie się po asfalcie. Zależy jeszcze od materiału, z którego są zrobione szprychy i od ich grubości. |
|
|
|
|
andy
początkujący
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 21 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014
|
|
|
Ostatnio znalazłem chyba najmocniejsze obręcze 28" jakie są na rynku.
DT SWISS
Jak pisze sam producent są one dedykowane do rowerów elektrycznych. Zamówiłem i czekam. Ale jak czytam tu ten temat to już mam obawy właśnie o te całe "kapsle".
Kolega Tas mi pisał, że do tego silnika na który czekamy to szprychy minimum 3mm a optymalnie 3,2mm. W sieci nigdzie nie mogę doszukać się informacji jakie do tej obręczy wchodzą maksymalnie szprychy. Może ktoś ma tą obręcz i się wypowie ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014
|
|
|
Jak testowałem rożne nyple to maksymalnie w kapsle wchodziły takie od szprych 2.3mm. Wszystko ponad to trzeba wiercić.
Do silnika RH280x uważam, że 2.2-2.3mm szprychy są idealne
Do silnika RHR205 to już trzeba 3mm minimum bo to przysłowiowe bydle |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Do silnika RHR205 to już trzeba 3mm minimum bo to przysłowiowe bydle |
Co to za silnik internet milczy ;/ |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014
|
|
|
To jest taka HubZilla, tylko, że już oficjalnie od NineContinent, a nie produkcja dla Cromotor. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014
|
|
|
tas, Zapowiada się ciekawie Więcej nie pytam. |
|
|
|
|
gulipin
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 108 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2014
|
|
|
Tas, a kiedy ten silnik będzie dostępny? Czy wiesz może jakie ma kv? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014
|
|
|
12.5 RPM/V, 5kW mocy ciągłej, 10kg wagi |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
gulipin
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 108 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014
|
|
|
To trochę słabe te kv. wychodzi że dla koła 26cali przy napięciu 48V prędkość będzie około 72km/h (w praktyce pewnie trochę mniej). A moc 5000 W osiągniemy przy 100A (( Nie za duże te kv podałeś, jesteś pewny?
edit: kW->W |
Ostatnio zmieniony przez gulipin Śro 23 Kwi, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014
|
|
|
5 MW? Sporo jak na rower |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014
|
|
|
Jak przyjdzie czas to podam bardziej szczegółowe informacje |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|