|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Saab 900 + BLDC |
Autor |
Wiadomość |
evc-motors.eu
początkujący
Dołączył: 21 Lut 2014 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014 Saab 900 + BLDC
|
|
|
Elektryczny Saab 900 z silnikiem BLDC i aqu lifepo4
VIDEO Z JAZDY TESTOWEJ
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014
|
|
|
Szczerze ? Ja osobiście nie wiem czemu ale mam jakąś awersję jak widzę akumulatory wmontowane w przedział po silniku. Mocniejsza kolizja i auto stanie się kulą ognia...
Nawet gdy kiedyś miałem możliwość uczestnictwa w przygotowaniach do uruchomienia produkcji auta na pomysł pakowania akumulatorów w przednią część pojazdu zareagowałem zdecydowanie i uzyskałem poparcie reszty osób - zobaczcie jak są budowane konwencjonalne auta elektryczne - praktycznie żadne nie ma akumulatorów z przodu... Ew. pod podłogą albo w bagażniku. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
evc-motors.eu
początkujący
Dołączył: 21 Lut 2014 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Szczerze ? Ja osobiście nie wiem czemu ale mam jakąś awersję jak widzę akumulatory wmontowane w przedział po silniku. Mocniejsza kolizja i auto stanie się kulą ognia...
Nawet gdy kiedyś miałem możliwość uczestnictwa w przygotowaniach do uruchomienia produkcji auta na pomysł pakowania akumulatorów w przednią część pojazdu zareagowałem zdecydowanie i uzyskałem poparcie reszty osób - zobaczcie jak są budowane konwencjonalne auta elektryczne - praktycznie żadne nie ma akumulatorów z przodu... Ew. pod podłogą albo w bagażniku. |
Auta spalinowe u ich początków miał być palącą się kulą, bo benzyna jest łatwopalan. Instalacje gazowe miał wybuchać, bo gaz w butli jest jak bomba. Akumulatory trakcyjne montowane w pierwszych autach elektryczne miały wpylać ludzkie twarz swoim kwasem, przy zderzeniu. Każde z rowiązań niesie ze sobą pewny poziom ryzyka.
Aktualnie akumulatory lifepo4 (zamontowane w tym aucie) są najbezpieszniejsze ze względu na niepalność przy uszkodzeniu czy zwarciu. W większości samochodów elektrycznych montowane są akumulatory li-on, proponuje zapoznać się informacjami na temat stopnia bezpieczeństwa akumulatorów li-ion chociażby przy przeładowaniu.
Rozwiązanie zaprezentowane w tym wątku pozwala na posiadanie auta elektrycznego 3x taniej niż proponowane przez koncerny, dodatkowo auto można wybranego z setek dostępnych na rynku.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014
|
|
|
W przerabianym na prąd samochodzie spalinowym są 2 miejsca, bagażnik lub komora silnika. Fabryczne samochody mają zaprojektowaną specjalnie płytę podłogową czego ze względu na naruszenie konstrukcji nie można zrobić samemu. Albo kupuje się tani albo wypas za więcej kasy. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 16 Kwi, 2014
|
|
|
evc-motors.eu napisał/a: | Auta spalinowe u ich początków miał być palącą się kulą, bo benzyna jest łatwopalan. Instalacje gazowe miał wybuchać, bo gaz w butli jest jak bomba. Akumulatory trakcyjne montowane w pierwszych autach elektryczne miały wpylać ludzkie twarz swoim kwasem, przy zderzeniu. Każde z rowiązań niesie ze sobą pewny poziom ryzyka.
Aktualnie akumulatory lifepo4 (zamontowane w tym aucie) są najbezpieszniejsze ze względu na niepalność przy uszkodzeniu czy zwarciu. W większości samochodów elektrycznych montowane są akumulatory li-on, proponuje zapoznać się informacjami na temat stopnia bezpieczeństwa akumulatorów li-ion chociażby przy przeładowaniu.
|
Ale weź pod uwagę jedno - dlaczego zbiorniki paliwa są niemal zawsze z tyłu gdzieś pakowane - no dobra - wyjątkiem był trabant .. Tylko dla bezpieczeństwa. Ryzyko że z własnej winy przywalisz tyłem tak że skasujesz auto jest bardzo małe - najczęściej rozwalany jest właśnie przód auta. Druga sprawa - benzyna się rozleje, olej napędowy również i mamy niemalże po kłopocie - no chyba że jakiś cudem się to zapali. Ale akumulatora w aucie nie rozładujesz w 10 sekund przy wypadku. Zobacz co robią strażacy jak uwalniają poszkodowanych z rozbitego auta - zawsze wyrywają maskę i odcinają przewód akumulatora lub względnie wyciągają akumulator. Ja już widziałem kilka aut elektrycznych albo przeróbek gdzie akumulatory były schowane pod maską i wołało to o pomstę do nieba. Ani osłon na terminalach połączeniowych, ani obudowy akumulatorów, przewody bez peszli prowadzone. Jedno zetknięcie się czegoś metalowego do klem akumulatora i spawarko-zgrzewarka gotowa. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
evc-motors.eu
początkujący
Dołączył: 21 Lut 2014 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014
|
|
|
Ale weź pod uwagę jedno - dlaczego zbiorniki paliwa są niemal zawsze z tyłu gdzieś pakowane - no dobra - wyjątkiem był trabant ..
Zapewne dlatego że z przodu mieści się silnik spalinowy hmm |
|
|
|
|
evc-motors.eu
początkujący
Dołączył: 21 Lut 2014 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014
|
|
|
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014
|
|
|
Wstawiasz fotkę, to chociaż ją opisz. |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014
|
|
|
Ciekawi mnie szczególnie umocowanie koła zamachowego ze sprzęgłem do silnika . Czy łożysko silnika wytrzyma taki wzrost momentu bezwładności ? A może koło zamachowe i docisk zostało mocno odchudzone ( a jeśli to nie jest tajemnica to od jakiego samochodu jest ten komplet sprzęgła ) ? I proszę cię Zeeltom nie wywalaj tego tematu . Chłopaki coś przynajmniej tworzą .
A propo zbiornika paliwa, w moim elektrycznym samochodzie Rover 75 w miejscu zbiornika paliwa jest 8szt. akumulatorów |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014
|
|
|
evc-motors.eu napisał/a: |
Zapewne dlatego że z przodu mieści się silnik spalinowy hmm |
Bo w trabancie gaźnik był zasilany grawitacyjnie - tak jak w motocyklach. Zobacz np. gdzie schowano akumulatory w Priusie albo nawet w polskim Re-volcie. W Re-volcie siedzisz okrakiem nad akumulatorami a je same chroni sztywna rama podwozia i nawet potężne uderzenie przodem nie uszkadza ogniw. 80 % jeśli nie więcej przypadków na drodze to uderzenia przodem. Zaraz mi wytkniecie czemu w niemal w każdym aucie pod maską siedzi akumulator kwasowy - tu jest taka różnica że kwasiak jest jeden, druga sprawa że jak pęknie to przestaje działać bo najczęściej łamią się połączenia wewnątrz...
Co do pytania kolegi - podejrzewam że dano sprzęgło by skrzynia nie zgrzytała przy zmianie biegów i by autem mógł jeździć nawet niedoświadczony kierowca. W moim rozwiązaniu przeróbki zastosowałbym np. przekładnię firmy Gimec Trasmisioni. Ew. wymienił w niej koła z prostych na skośne żeby była cichsza.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Rakieta
początkujący
Wiek: 77 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014
|
|
|
Witam,sorry morze nie na temat ale jak Zeeltom zauważył jak ktos wstawia zdięcie to należy go opisać ,jak już wstawiać sprzęgło to koło zamachowe należy od chudzić po pierwsze wypieprzyć ten wieniec zebaty rozrusznika bo to obecnie swiadczy troche o niechlujstwie wykonawcy czego nie toleruje w mechanice
Pozdrawiam |
_________________ Tylko krowa nie zmienia poglądów
pozdrawiam Marian |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014
|
|
|
Zęby skośne stosuje się głownie po to aby był większy stopień pokrycia czyli w maszynach i urządzeniach gdzie są przenoszone duże siły, ale racja że praca jest wtedy cichsza. |
|
|
|
|
evc-motors.eu
początkujący
Dołączył: 21 Lut 2014 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Wstawiasz fotkę, to chociaż ją opisz. |
Nie ma problemu, będą opisy |
|
|
|
|
evc-motors.eu
początkujący
Dołączył: 21 Lut 2014 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
ev-drive.eu napisał/a: | Ciekawi mnie szczególnie umocowanie koła zamachowego ze sprzęgłem do silnika . Czy łożysko silnika wytrzyma taki wzrost momentu bezwładności ? A może koło zamachowe i docisk zostało mocno odchudzone ( a jeśli to nie jest tajemnica to od jakiego samochodu jest ten komplet sprzęgła ) ? I proszę cię Zeeltom nie wywalaj tego tematu . Chłopaki coś przynajmniej tworzą .
A propo zbiornika paliwa, w moim elektrycznym samochodzie Rover 75 w miejscu zbiornika paliwa jest 8szt. akumulatorów |
Łożysko w silniku elektrycznym czopu wału jest takie samo jak w czopie wału silnika spalinowego. Więc nie ma obawy że coś nie będzie działać bo jest jak w oryginale. Koło jest odchudzane, choć nie zawsze czasem koła są na tyle cienkie że nie ma co zdejmować zależy od auta. pzdr |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|