|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jestem Nowy Zainspirowany Konstrukcją Tas-a |
Autor |
Wiadomość |
Maronski
początkujący
Wiek: 29 Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
Dziękuje wszystkim bardzo za wszystkie wytyczne, za liste
kuskubus dziękuje za kolejność )
wiadomo próbuje czytać ile wlezie tylko z czasem słabo, Praca, żona, remont mieszkania, dziecko w drodze, (czytaj. mnóstwo wizyt z żoną u lekarzy) ^^
na prawdę za każdą pomoc będę przeogromnie wdzięczny, i mam nadzieje że jak już poskładam coś co zacznie jeździć samo;P to spotkamy się jakimś większym gronem ;P |
|
|
|
|
Maronski
początkujący
Wiek: 29 Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22 Maj, 2014
|
|
|
czytam coraz więcej, założenia się zmieniają,
zatem, Bajk, ma służyć głównie do jazdy po mieście, (Płaskie tereny w 98%) Konkretnie Kraków;D
od czasu do czasu wyskoczyć w jakiś teren, Ojcowski Park Narodowy, i okoliczne tereny;)
(co prawda nie takie piękne tereny jak w Żywcu ale lepszy rydz niż ...)
Jeżeli chodzi o silnik,
nie wiem który do takiej jazdy nada się najbardziej?
prosiłbym o wskazanie, i jeżeli mógłbym , jakiś link gdzie mogę zrozumieć o co biega z pakietami,
pozdrawiam:)
(zastosowałem rady i czytam ile wlezie, staram się kminić ;P jednakże nie mogę znaleźć niczego o stworzeniu pakietów etc) |
|
|
|
|
Maronski
początkujący
Wiek: 29 Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 23 Maj, 2014
|
|
|
pomoże ktoś? |
|
|
|
|
johnny
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 23 Maj, 2014
|
|
|
Ja bym inwestował w silnik bezszczotkowy wplatany w koło taki jak RH2806 bo ma moc i jest stosunkowo niedrogi chyba że nie potrzebujesz 40-60km/h to wtedy coś słabszego można wybrać.
Co do pakietów to tas napisał super tekst który wyjaśnia co i jak:
http://forum.arbiter.pl/v...p?p=42882#42882 |
|
|
|
|
Maronski
początkujący
Wiek: 29 Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
mam jeszcze pytanko,
jeśli wezmę silnik 9Continent RH2806
i będę go zasilać Baterią 16s3p 15Ah LiPo (60V)
to czy lepiej wziąć kontroler pozwalający na dużo więcej V
np
BMC 1500W, 84V [http://nexun.pl/sklep/sterowniki-kontrolery/239-bmc-1500w-84v-.html]
czy wystarczy ten? BMC 1500W, 72V
czy to nie ma jakiegoś większego znaczenia? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
A może 84V albo 96? Albo od razu 100V
Na 60V pojedziesz 60km/h. Niewystarczająco szybko jak na rower? Chciało się jeździć 80km/h? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Maronski
początkujący
Wiek: 29 Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
nawet nie chodzi mi o prędkość, tylko o to aby silnik był bezpieczny ale w miarę mocny,
bo chodzi mi o cenę to tylko 10 zlotych pomiędzy 72V a 84V
i sie zastanawiam |
|
|
|
|
arczi
początkujący arczi
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 25 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
Jeżeli będziesz pomykał po mieście i po terenie ten zestaw / sterownik 60v 45A z silnikiem
RH2806 / da ci masę frajdy . Użytkuję go od marca bieżącego roku i uwierz że praktycznie zawsze startując ze skrzyżowania jestem po drugiej stronie a auta dopiero ruszają . Większa prędkość to super mocna konstrukcja roweru ,ramy,hamulców,amortyzatorów w innym przypadku katastrofa , może kilka razy przyciśniesz a potem wrócisz do czterdziestki max. Większe napięci fajne ale weż pod uwagę stronę ładowania jeszcze jeden zestaw 8s ,jeszcze jedna ładowarka to ok 400 zł http://forum.arbiter.pl/v...ghlight=fusion1 |
_________________ FUSION 1 |
|
|
|
|
Maronski
początkujący
Wiek: 29 Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
Racja, hehe, dzieki |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
Przecież napięcie pracy nie ma wpływu na moc silnika tylko na prędkość. Moc to moment obrotowy, a na niego ma wpływ prąd ze sterownika
60km/h na rower to już jest max użytkowe, pozwala jeździć w kolumnie pojazdów. Nie przesadzajmy z tym napięciem, gdzieś musi leżeć granica |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
Napięcie ma wpływ na moc. Ze wzoru P=U*I przy stałym prądzie większe napięcie to większa moc.
Takie tam ode mnie, sory musiałem |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
Tak to możesz wyliczać moc grzałki, a nie ebajka.
Rower ze sterownikiem 60V 20A i rower ze sterownikiem 48V 30A.
1. Który będzie przyśpieszać szybciej?
2. Który wjedzie pod większą górkę?
Bo domyślam się, że o taką "moc" chodzi.
Hę? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Maronski
początkujący
Wiek: 29 Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
dokładnie, lepiej to ująłeś Tas,
raczej pod większą górkę
jednym słowem sterownik 60V wystarczy?
ok dziękuje;)) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
Jednym słowem 60km/h dla bajka to aż nadto dużo. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
Maronski, mówimy tutaj o jeździe 60km/h, czyli szybciej, niż legalnie skutery, motorynki, itd, (szybciej, niż można jeździć w terenie zabudowanym!) na rowerze, czyli na konstrukcji nazwijmy to delikatnie filigranowej.
Rower TASa to naprawdę potężna konstrukcja (4 kilowaty w szczycie!) przeznaczona specjalne do jazdy w terenie i to w górach. Z twojego opisu wynika, że tobie potrzeba czegoś na miasto i okazjonalnie w teren. Ja bym uderzał jednak w mniejsze napięcia i moc, ale przy zachowaniu sporego prądu by utrzymać niezłe przyspieszenia. |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|