|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ogniwa 20 Ah EiG Li-poly |
Autor |
Wiadomość |
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 23 Maj, 2014
|
|
|
Oj napewno duuuużo więcej niż jesteś sobie w stanie wyobrazić. Akurat drgrin wie co mówi w tym temacie bo znam człowieka od lat a w dziedzinie baterii akumulatorów i systemów zasilania i branży EV jest jednym z najlepszych ekspertów w kraju.
Co do cen - pakiet naprawdę jest tani - 4000 zł za 3,5 kWh to niemal jak za darmo jest... Przetestowane było na 100% na profesjonalnym sprzęcie - wiem co mają za sprzęt do testów i możecie mi wierzyć - sprzęt w formacie MEGA profesjonalnym... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Czw 12 Cze, 2014
|
|
|
do auta trochę mało 20Ah, na rower może |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2014
|
|
|
Nie samą pojemnością żyje człowiek - napięcia też są ważne. W EV istnieje prosta reguła - im wyższe napięcia tym mniejsze prądy są potrzebne do uzyskania określonej mocy. Wtedy obciążenie ogniwa nie jest duże i może ono oddać w pełni swoją energię...
Proste porównania:
bateria 10V i pojemności 100Ah oraz bateria 100V i 10Ah -
Obydwie obciążone mocą 1 kW.
W obydwu tyle samo energii - 1 kWh
W pierwszym wypadku popłynie 100A a w drugim 10A -
Załóżmy że obie baterie mają wydajność prądową taką samą czyli składają się z ogniwek 10Ah i mogą oddać bez trudu te 100A.
Gdzie będą mniejsze straty i gdzie wyciągniemy całą energię z akumulatora ?
Proste - tam gdzie popłyną mniejsze prądy. Im mocniej obciążamy prądowo akumulator - tym niższe ma on napięcie, im niższe ma napięcie - tym mniej energii z niego wypompujemy.
Druga sprawa - tak mówicie że 20Ah to mało jak na samochód - a złóżcie takich batterypack-ów kilka szeregowo i kilka równolegle - i co ? Mamy i napięcie i pojemnoość ? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2014
|
|
|
Nostusek napisał/a: | ..
Proste porównania:
? |
Tp wszystko wiemy ale chodzi o to aby koszt akumulatora i kilkuletniego serwisu nie przekroczył wartośći roweru/samochodu... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2014
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Druga sprawa - tak mówicie że 20Ah to mało jak na samochód - a złóżcie takich batterypack-ów kilka szeregowo i kilka równolegle - i co ? Mamy i napięcie i pojemnoość ? |
i cena 4000 x s x p -> pamiętaj |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2014
|
|
|
To ja się właśnie zacząłem gubić... A nie można zrobić pakietu raz a dobrze ? Sory - osobiście mogę dowieść - widziałem kiedyś Re-Volta który miał nakręcone kilkadziesiąt tysięcy km na jednym pakiecie i nic się nie działo. Zresztą z tego co ja pamiętam to Re-Volt jaki służył (lub służy - nie jestem na bieżąco) jako auto do wypadów na miasto by coś załatwić który ma (miał) Impact ma od nowości cały czas ten sam pakiet który pracuje tyle lat bez dotykania i nie zauważa w nim nikt dużego obniżenia pojemności ani wydajności prądowej - a do dzisiejszego dnia ma nakręcone napewno już kilkaset tysięcy km. Wszystko na jednym pakiecie, jednej elektronice... Ja jeśli miałbym wmontować litówki do swojego roweru to na 100% wsadziłbym tam BMS-a z balacerem zamiast alarmów (ew. wyprowadził sobie gniazdka do alarmów by móc zerknąć co tam się dzieje czasem) i tylko ładował i jeździł... Co więcej serwisować ? Chyba spalony bezpiecznik jedynie ale to też można tak zrobić by się nie psuło dobierając go tak by pracował tuż ponad granicą max użytecznego ciągłego pradu. Przyznam szczerze - ja do swojego rowerka jak wsadziłem żelki - tak o nich zapomniałem - jedyną rzeczą jaka mnie dotyczyła to przepięcie do ładowania w równolegle a do rozładowywania w szereg ich co załatwiałem jedną wtyczką... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014
|
|
|
Akumulatory Tesli, Leafa i innych samochodów są złożone z ogniw 18650 i dają radę. "Dajcie mi punkt podparcia, a podniosę ziemię". Pakiet ma pojemność, na której uzyskujemy określony zasięg i mnożymy przez ilość cykli np. Li-po 40 kWh zasięg (w samochodzie ok 1000kg) 300-400km, 800cykli daje średnio 280 000 km (7×równik). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014
|
|
|
Nostusek napisał/a: |
bateria 10V i pojemności 100Ah oraz bateria 100V i 10Ah -
Obydwie obciążone mocą 1 kW.
W obydwu tyle samo energii - 1 kWh
W pierwszym wypadku popłynie 100A a w drugim 10A -
Załóżmy że obie baterie mają wydajność prądową taką samą czyli składają się z ogniwek 10Ah i mogą oddać bez trudu te 100A.
Gdzie będą mniejsze straty i gdzie wyciągniemy całą energię z akumulatora ?
Proste - tam gdzie popłyną mniejsze prądy. Im mocniej obciążamy prądowo akumulator - tym niższe ma on napięcie, im niższe ma napięcie - tym mniej energii z niego wypompujemy.
|
Błąd w rozumowaniu.
Z każdego ogniwa popłynie ten sam prąd przecież, więc dla pakietu nie ważne jaka będzie konfiguracja. Co innego straty na przewodach, połączeniach elektrycznych.
Tas napisał/a: |
Przypominam, że to jest dział BAZAR i tematy inne niż handlowe się tu nie porusza.
proponuję założyć odpowiedni temat w odpowiednim dziale i tam snuć swoje rozważania, a to miejsce pozostawić celowi w jakim powstało.
Dalsze offtopy będą koszowane. |
A ja proponuję wydzielić tą konwersację w odpowiednim miejcu, a nie straszyć, jakby to były głupie wywody adabcebo.
Tas - bardzo dobry pomysł! |
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 14 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014
|
|
|
Cytat: | Akumulatory Tesli, Leafa i innych samochodów są złożone z ogniw 18650 i dają radę |
W tesli zgoda ale Leaf ma właśnie ogniwa pryzmatyczne wbudowane w podłoge. Mało tego u tesli było już kilka pożarów a leaf szczyci sie jak narazie tym że jest bezawaryjny.. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|