|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bateria Panasonic Li-ion 12,5 amper, 24V - problem |
Autor |
Wiadomość |
Bibelot
początkujący
Dołączyła: 19 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: Bruksela
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014 Bateria Panasonic Li-ion 12,5 amper, 24V - problem
|
|
|
Witam Wszystkich Forumowiczów!
Od razu na wstępie przepraszam za nieprofesjonalne zwrotny, to jest mój pierwszy wpis na forum i proszę o wyrozumiałość.
Otóż, któregoś pięknego dnia wpadłam na pomysł, iż będę do pracy dojeżdżać rowerem, a, że w jedną stronę mam ok 13 km i to z niemałym ciężarem (2,5 dziewczynka w siodełku na bagażniku) postanowiłam zainwestować w rower elektryczny holenderskiej firmy MONTEGO (która, jakiś rok temu upadła). Wszystko było ok. do momentu ostatniego ładowania baterii (bateria Panasonic LI-ion 12,5 amper, 24 V).
Zwykle było tak, że jak na baterii świeciła się dioda, że zostało już tylko 20% baterii, to podłączałam ją do ładowarki (która była w komplecie z baterią) a następnie do prądu, po czym na ładowarce pojawiał się czerwona dioda, co oznaczało, że bateria się ładuje i po ok 7 godzinach dioda zmieniała kolor na zielony, co oznaczało, że bateria jest naładowana, co można było sprawdzić przyciskając przycisk kontrolny na baterii, który wskazywał 100% naładowania.
Tym razem było inaczej, podłączyłam baterie, jak zwykle, po ok godzinie zerknęłam na to czy się ładuje i zobaczyłam, że kolor na ładowarce zmienił się na zielony i ładowarka była bardzo gorąca więc natychmiast ją wyłączyłam. Ładowarka wskazywała na całkowite naładowanie baterii, niestety wskaźnik na baterii cały czas pokazywał 20 % naładowania, czyli nic się nie zmieniło.
Dodam, że było to moje dopiero 4 ładowanie baterii.
Zadzwoniłam do dealera w Bxl, niestety nie pomógł, odesłał do Holandii, zadzwoniłam do Holandii, powiedzieli, żebym przysłała baterie z ładowarką, to oni ją podłączą do komputera i zresetują i taka przyjemność będzie mnie kosztowała 137 euro brrrrrrrrrr. Na moje pytanie, czy może to ładowarka się spaliła nie umieli odpowiedzieć nie widząc baterii i ładowarki…
Czy ktoś ma może jakiś pomysł, jak to sprawdzić, co zrobić, w które drzwi zapukać? |
_________________ Bibelot |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
Na odległość cudów się nie da robić
Zdiagnozowanie faktycznej usterki wymaga kontaktu z baterią i ładowarką - pomiaru i inspekcji.
Można wytypować kilka najpopularniejszych awarii, ale nic to nie zmienia, bo bez możliwości weryfikacji to tylko zgadywanie. Najlepszym pomysłem byłoby znalezienie wśród znajomych jakiegoś obytego w obsłudze woltomierza i prośba o rzucenie okiem.
Jeśli faktycznie jesteś z Brukseli (jak mówi profil) to najlepszym pomysłem jest zabrać baterię i ładowarkę i zanieść do jednego z okolicznych punktów napraw elektroniki/RTV. Rowery elektryczne w Twoich rejonach są niezwykle popularne i najpewniej pan serwisant nie jedną miał w rękach i potrafi zdiagnozować koszta naprawy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
Moja rada na odleglosc :
Nie rozladowuj baterii do tak niskiego stanu.
wlacz jeszcze raz na krotko np. Na 30 min i zobacz czy przypadkiem proces ladowania sie nievwznowi normalnie. Ew powtórz to kilka razy w odstepach kilkunastu minut. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
Podeślij do Polski, będzie taniej, a u nas na pewno ktoś to zdiagnozuje za przysłowiowe piwo |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
Nie wiem czemu ale mnie się zdaje że ładowarka się zagrzała poprostu od płynącego dużego prądu i ześwirowała... Ja bym zrobił tak jak koledzy piszą - podłączył raz jeszcze i poobserwował.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
Niestety nie mozna wykluczyc ze ogniwa sie tak rozjechaly ze BMS nie daje rady lub padl/zwarl segment. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Niestety nie mozna wykluczyc ze ogniwa sie tak rozjechaly ze BMS nie daje rady lub padl/zwarl segment. | Wykluczyć nie można ale to mało prawdopodobne. Koleżanka napisała, że to się stało przy 4-tym ładowaniu. Podejżewam uszkodzenie elektroniki w akumulatorze lub ładowarki. Bez gentelmena potrafiącego pogrzebać tam się chyba nie obejdzie. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
Ale w/g opisu rower nie jest nowy, skoro nie jest na gwarancji, a producent zbankrutował rok temu. Przez ten czas (czyli minimum rok) rower zrobił 4 cykle. Więc awaria BMSa czy ogniw jest tak samo prawdopodobna jak wszystko inne |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
Masz rację tas ale awaria wygląda na poważną a nie na rozjechane ogniwa, które pomału niedomagają coraz bardziej. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
Czasem jest tak, że przy bardzo rozjechanych i wyladowanych ogniwach, bms/balanser nie daje rady, przy okazji jest duży prad ładowania, wszystko sie grzeje. Ale gdy taki proces robić na raty tzn podladowywac krotkimi fazami to za 2-3-4 razem moze (oby) sie okazac ze juz napiecia na ogniwach wyzsze i automatyczne ładowanie dokonczy z sukcesem . Oczywiście potem warto obserwować jak sie taki pakiet rozladowuje.
Na odległość możemy gdybać. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Bibelot
początkujący
Dołączyła: 19 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: Bruksela
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Jeśli faktycznie jesteś z Brukseli (jak mówi profil) to najlepszym pomysłem jest zabrać baterię i ładowarkę i zanieść do jednego z okolicznych punktów napraw elektroniki/RTV. Rowery elektryczne w Twoich rejonach są niezwykle popularne i najpewniej pan serwisant nie jedną miał w rękach i potrafi zdiagnozować koszta naprawy. |
To była pierwsza rzecz, jaką zrobiła, ale, jako, że sklep z rowerami/serwis nie handlują firmą Montego (innych rowerów elektrycznych mają aż 5 rodzajów) niestety nie umiał mi pomóc...twierdząc, że każda bateria jest inna itp....ciężki temat z fachowcami w Bxl...
Bardzo dziękuję za rady, dodam, że już próbowałam podłączać ładowarkę kilka razy i niestety bez efektu... |
_________________ Bibelot |
|
|
|
|
Bibelot
początkujący
Dołączyła: 19 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: Bruksela
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Podeślij do Polski, będzie taniej, a u nas na pewno ktoś to zdiagnozuje za przysłowiowe piwo |
Właśnie za tydzień jadę do Pl i mam plan zabrać baterię + ładowarkę ze sobą
A gdzie mieszkasz? Ja bedę w Częstochowie |
_________________ Bibelot |
|
|
|
|
Bibelot
początkujący
Dołączyła: 19 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: Bruksela
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Czasem jest tak, że przy bardzo rozjechanych i wyladowanych ogniwach, bms/balanser nie daje rady, przy okazji jest duży prad ładowania, wszystko sie grzeje. Ale gdy taki proces robić na raty tzn podladowywac krotkimi fazami to za 2-3-4 razem moze (oby) sie okazac ze juz napiecia na ogniwach wyzsze i automatyczne ładowanie dokonczy z sukcesem . Oczywiście potem warto obserwować jak sie taki pakiet rozladowuje.
Na odległość możemy gdybać. |
Wszystko brzmi dla mnie jak tzw. czarna magia, ale tak na chłopski rozum, to przy tym ładowaniu krótkimi fazami, o którym mówisz, na ładowarce musi się pojawić czerwone światełko, które świadczy o ładowaniu baterii? Czy mimo tego, że się nie pojawia pozostawić baterię podłączoną na jakiś czas?
Będę próbować dziś po pracy Waszych rad |
_________________ Bibelot |
|
|
|
|
Bibelot
początkujący
Dołączyła: 19 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: Bruksela
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014
|
|
|
Oczywiście wszystkim dziekuję za pomoc i poinformuję, jak się skończyła mopja przygoda |
_________________ Bibelot |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014
|
|
|
Jesli kilka razy podlączalaś bez efektu, to jednak musi zobaczyć to elektronik który zna się na bateriach rowerowych.
Panowie z Częstochowy in okolic zgłaszajcie sie pomoc koleżance
Dziewczyna musi wrócić z powrotem z sprawnym naprawionym W POLSCE sprzętem |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 21 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|