|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wymiana widelca na dwupółkowy |
Autor |
Wiadomość |
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014 Wymiana widelca na dwupółkowy
|
|
|
Cześć ,mam małe pytanie
Zamierzam przywrócić mojego górala do życia , nie mam zamiaru kupować gotowca , lubię konstruować (elektronika) a poza tym ma porządną stalową ramę, ma być to przyszła podstawa pod EV
Chciałbym wymienić przedni amortyzator na dwupółkowy , obojętnie jaki , ale by pasował , pojedynczy ,który posiadam jest bardzo twardy i stukał gdy się jechało po drobnych wybojach a nie widać żadnej możliwości regulacji.
Z tym ze jest mały problem bo ten amortyzator który "namierzyłem" ma rurę 28.6mm a mój 25mm , całość pracuje na 2óch wiankach i tu pytanie czy można zastosować innego rozmiaru wianki by rura nowego amortyzatora się na nich oparła ?, załączam parę zdj jak to wygląda i zdj widelca ,który chcę kupić.
Ogólnie chcę przerobić zawieszenie na jak najmiękciejsze, zamiast pustego amortyzatora tylnego pod siedzeniem chciałbym zastosować dwie sprężyny gazowe (olejowe) o odpowiedniej sile po jednej na każdą stronę tylnego widelca.
(Nie patrzeć na tylne koło , podstawione byle by stał bo w org padło łożyskowanie osi)
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
tutaj nic nie wymodzisz, musisz zmienić ramę na stery 1 1\8 i kupujesz do tego 66 lub 888 i płyniesz po asfaltach |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Nie musisz mieć 2 półki, aby był miękki. Z reguły 2 półkowe amorki są dedykowane do skoków i zjazdów typu DH. Ja osobiście mam 1 półkę 140mm i bardzo sobie chwalę. Wybiera najmniejsze kamyki |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
W tym rzecz że nie chcę zmieniać ramy bo równie dobrze mógłbym nazbierać z 3k i kupić inny rower.
Chodzi mi też o to że bardzo podoba mi się wygląd takich amortyzatorów, po odcięciu zaczepu V-brake'ów byłby cód miód i orzeszki i dobrze wyglądało by z oświetleniem na H3 (4 lampy w tym 2 dalekosiężne)
W moim założeniu chcę pędzić ok 80km/h a rama solidna ,naprawdę z mocowaniem amortyzatora nic się nie da zrobić ? teraz myślę o spawie ale nawet gdyby to było pospawane tig'iem bałbym się jechać, ma być jak czołg czyli nawet jazda po zaoranym polu dlatego miękkość i skok jest dla mnie ważny. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014
|
|
|
Nie wiem, czy odcięcie zaczepu hamulców jest dobrym posunięciem. Ten zaczep nie trzyma razem obu amortyzatorów? U mnie tak jest i jak puściły niedokładne spawy, to koło chodziło na boki na każdej większej nierówności i tarło o klocki hamulców. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014
|
|
|
1. Czeka cię wymiana rury sterowej - koszt nierzadko przekracza koszt nowego amorka dobrej klasy.
2. raczej zaczep V-Brake spina obie golenie razem żeby pracowały równo w pionie |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014
|
|
|
Widziałem konstrukcje na cieńszych i nieamortyzowanych |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014
|
|
|
Można prosić linki do bardziej hmmm... ekonomicznych rowerów mogącego jechać 80?
Bo ja tu widziałem kilka takich, ale sam rower baza kosztował więcej, niż Ty dasz za przeróbkę |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014
|
|
|
Wg mnie tas , twoja elektra A6 cieńszą ramę od mojej
... ale te oponki i lusterka ^ ^
Ja myślę że mój A-Tron zniesie 80km/h |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014
|
|
|
Mój jeździł "tylko" max 67 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014
|
|
|
Chcę uzyskać taki efekt :
https://www.youtube.com/watch?v=-ziiR2eP_vk
Ale w bardziej wyrafinowanej formie , + kombinowanie z chińskim sterownikiem. Na ogniwach Turnigy 5.0Ah w hard case tak z 10 szt powinienem mieć całkiem dobry zasięg. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 09 Lip, 2014
|
|
|
Żartowniś |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lip, 2014
|
|
|
Brak lusterek. Przy tych szybkościach oglądanie się do tyłu nie jest bezpieczne. Pomijam sprawę, że nie sygnalizuje zamiaru skrętu i zmiany pasa ruchu. Może ma kierunkowskazy? |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 13 Lip, 2014
|
|
|
Tas , widze że masz napisane "buduje coś nowego"
.. pytanko czy na tym samym silniku , bo jak oglądam twoje filmy to idziesz jak przecinak po bezdrożach , mi właśnie zależy na czymś takim, ale w dobrym komforcie.
To zawieszenie ma pracować nie ja , moją uwagę przykuły amortyzatory magnetyczne stosowane w niektórych pojazdach , można na szrocie dostać no i gdyby zaadaptować je do Ev można by sobie regulować tłumienie amorka |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|