Jakiej mocy silnik ? |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014
|
|
|
Ostatnio zrobiłem taki myk że przewierciłem dziure w klamce hamulca hydraulicznego i umieściłem tam ten kontrakton:
http://www.tme.eu/pl/details/kms-25/kontaktrony/#
(trzeba tu uważać by nie naruszyć zbiorniczka z olejem) wraz z małym magnesem tak że całości wogóle nie widać. Wszystko działa bardzo dobrze. |
|
|
|
|
ataman
początkujący
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Zawsze możesz przykleić do dźwigni kawałek magnesu i kontaktron, albo hallotron. |
Znalazłem na aliexpress takie czujniki : http://www.aliexpress.com...1872462748.html
Czy może ktoś znalazł cos podobnego na jakiejś polskiej stronie ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014
|
|
|
To jest zwyczajny kawałek plastiku z włącznikiem chwilowym. wymiary nie pasują do klamkomanetek Shimano LX, ani XT. Więcej nie sprawdzałem bo podczas przeróbki mi cały popękał. Ogólnie lipa jak za 40zł |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ataman
początkujący
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014
|
|
|
Nie rozumiem trochę, a co tu do czego ma pasować ?
a co powiecie o tyym ? : http://www.aliexpress.com...1117551236.html
Kombinuje trochę, bo wiem że są takie na linkę ale one sa na kable 3-żyłowe: 2 x zasilanie + sygnał (a kontrolery mają wyjścia na hamulce 2-żyłowe) i wymagaja podłączenia do zasilania najlepiej z manetki, a więc trzeba ciąć izolacje kabla manetki a tego chciałbym uniknąć. |
Ostatnio zmieniony przez ataman Śro 03 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014
|
|
|
Klamkomanetka (wymienione modele) się łamie góra/dół do zmiany biegów i nie zamocujesz tego czujnika. Dla mnie to akurat ważne, bo takie miałem |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ataman
początkujący
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014
|
|
|
ataman napisał/a: | Nie rozumiem trochę, a co tu do czego ma pasować ? |
a co powiecie o tyym ? : http://www.aliexpress.com...1117551236.html
Może mi ktoś odpowie ? |
Ostatnio zmieniony przez Nie 07 Wrz, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
corniak
początkujący
Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015 Re: Jakiej mocy silnik ?
|
|
|
Mocy nigdy za wiele - bierz najmocniejszy na jaki Cię stać:) |
_________________ Kolczyki z diamentami |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
Co do klamek hamulcowych to w słabym rowerze z czujnikiem nie warto inwestować. Ja mam continenta na tyle sterownik 45A. Nalatałem około 4 tys km i kabel się obijał o ostrą szpile przegwintowaną. Stacyjka z tyłu w skrzynce z przodu v-brake akurat miałem wyregulować klocki i przekręciłem śrubę więc miałem pojechać na uczelnie i potem wejść do sklepu kupić nowe klocki. No ... jadę sobie tak po osiedlowej drodze piaszczystej dziury jak piorun tak koło 20 i tu nagle rower mi wyrywa do przodu. Ja mówię co jest, macham manetką nerwowo i nic stacyjka z tyłu hamulca z przodu nie ma a do tego dziury a prędkość rośnie. Hamulce z tyłu za słaby aby zatrzymać rower. wyjechałem na asfalt i przy 55km/h wyłączyłem stacyjkę. Od tego czasu zrobiłem 2 rzeczy - zainstalowałem klamki z czujnikiem, nigdy nie wsiadam na rower, który ma tylko jeden hamulec sprawny. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
Z tego powodu winien być również dostępny wyłącznik główny, odcinajacy fizycznie plus zasilania a nie tylko blokady niskoprądowe.I to umieszczony tak aby w czasie jazdy dało się wylaczyc 1 ręką. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
To są takie, że trzeba dwoma rekami?
A może coś na zasadzie zrywki, jak stosuje się w łódkach?
Przyda się, gdy rower wysadzi cię z siodła |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
glebor napisał/a: | nagle rower mi wyrywa do przodu. |
Spotkałem się z doniesieniami o takim zachowaniu niezależnie od elementów w rowerze i się okazuje, że przyczyną była awaria przewodu sterownik-manetka.
Jeśli wtyczka podczas pracy wypnie się lub poluzuje (lub przewód się przetrze/uszkodzi) - to sterownik da pełen gaz.
Dlatego tak ważne jest aby lutować wszystkie przewody i absolutnie nie stosować żadnych złączek na żadnym przewodzie w rowerze (szczególnie w tych mocniejszych konstrukcjach) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
Jeśli wtyczka się wypnie, to odetnie też sygnałowy, to jakim cudem sterownik da pełny gaz?
Manetka nie daje pełnego napięcia 5V, bo większość kontrolerów traktuje to jako uszkodzenie i nie uruchamia silnika. Jedynie urwanie rączki z magnesami powoduje, że na sterownik idzie połowa napięcia z hallotronu.
Miałem taki przypadek pełnego gazu, ale to było w silniku DC, gdy w kontrolerze spalił się tranzystor wykonawczy. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | To są takie, że trzeba dwoma rekami?
|
W domyśle łatwo, jadąc na rozpędzonym rowerze. A nie wyłącznik umieszczony tak że nie da się siegnąc, jest pod jakąś osłoną, z tyłu itp. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
Ktoś tam prowadził dochodzenie i wyszło, że w specyficznych warunkach odłączenie GND od pracującego halla powoduje pojawienie się napięcia na jego wyjściu. Mnie się tak nie stało, ale w miejscowości obok bajkerowi się tak stało, uratowały go krzaki przy drodze. Kontrola ujawniła luzy na złączce manetki. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015
|
|
|
hmm, jakby bajk 12kW stwierdzil, że chce sobie pojechać pełną mocą to faktycznie trzeba zamontować jakiś wyłącznik awaryjny |
|
|
|
|
|