|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
EcoBike ProX27,5 |
Autor |
Wiadomość |
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014
|
|
|
Pewnie jak ze skuterami chiński OEM |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014
|
|
|
Te wspomaganie to jak mierzenie długości kota doliczając jeszcze długość ogona.
Zeeltom dobrze napisał - ile konkretnie na samym prądzie się przejedzie powinno być podawane a nie ile ja dopedałuję. Ja swoim elektrykiem mogę przejechać i 500 kilometrów na jednym ładowaniu pod warunkiem że nie dotknę manetki wcale... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014
|
|
|
Dlatego w rowerach trzeba patrzeć na baterie i napięcie.
Mozna przyjąć te 8Wh/km.
NIestety rowery nie doczekały sie nawet procedury testowej jak NEDEC w elektrykach |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014
|
|
|
MARCIN napisał/a: |
O to samo można zapytać przy porównywaniu samochodów Citroen i Peugeot, a także Audi, Volkswagena i Skody. Zapewne inne marki mają tak samo. To się nazywa "wybór" i "konkurencja" |
Tylko, że samochody mimo, że podobne pochodzą z różnych fabryk, a te rowerki są identyczne wyglądają z jednej linii produkcyjnej - najmniejsza śrubka nie była wkręcana w Polsce. Ale zmowa cenowa funkcjonuje w najlepsze. |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014
|
|
|
Pojemność baterii jest w jednej z ofert podana: 468 Wh. Zważywszy, że zużywamy ok. 8 Wh/km daje to zasięg 58 km przy założeniu, że wyssiemy całą energię. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014
|
|
|
Zadanie jest proste.
Pojemnosc baterii teoretyczna 468kWh. Trzeba odjac około 10% na wczesniejszy cut-off
zostaje wiec do dyspozycji 421Wh
Do poruszania się z prędkością 20km/h potrzeba około 7,5Wh/km
Przeciętny rowerzysta amator jest w stanie dostarczy 3Wh/km w trybie ciągłym.
Oznacza to ze do każdego kilometra wspomagania potrzebujemy 3,5Wh, czyli zasięg wynosi 120km. |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014
|
|
|
robbo2k napisał/a: | Zadanie jest proste.
Pojemnosc baterii teoretyczna 468kWh. Trzeba odjac około 10% na wczesniejszy cut-off
zostaje wiec do dyspozycji 421Wh
Do poruszania się z prędkością 20km/h potrzeba około 7,5Wh/km
Przeciętny rowerzysta amator jest w stanie dostarczy 3Wh/km w trybie ciągłym.
Oznacza to ze do każdego kilometra wspomagania potrzebujemy 3,5Wh, czyli zasięg wynosi 120km. |
Skoro przyjąłeś powyższe założenia, to pomyliłeś się pisząc o 3,5 Wh/km i zasięgu 120 km. Nieprawidłowości pozwoliłem sobie podkreślić i pogrubić.
Z powyższego dedukuję, że jest to rower dla dziadków, bo aby jeździć marne 20 km/h, to nie trzeba mieć silnika. |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014
|
|
|
Ale podałem warunki dla zasięgu 100km. Jadać owe 35km/h bez wspomagania potrzebujemy
12,5Wh/km a więc zasięg maksymaly to 33km. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014
|
|
|
Całe to gadanie o zasięgu przy wspomaganiu jest bez sensu.
Wywalamy silnik, zostawiamy sam rower i mamy zasięg nieograniczony. |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014
|
|
|
robbo2k napisał/a: | Ale podałem warunki dla zasięgu 100km. Jadać owe 35km/h bez wspomagania potrzebujemy
12,5Wh/km a więc zasięg maksymaly to 33km. |
Nie zmienia to faktu, że i tak pomyliłeś się w obliczeniach o 1 Wh/km. Jeśli, jak podałeś, rowerzysta daje 3Wh/km, a potrzebujemy 7,5 Wh/km, to łatwo obliczyć, że z baterii pobierzemy 4,5 Wh/km, a nie, jak napisałeś, 3,5Wh. |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014
|
|
|
Jeśli dodamy ceny wszystkich części + roweru + robocizny to cena nie wydaje się strasznie wysoka, choć zasięg rzeczywiście jest z czapy. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014
|
|
|
MARCIN napisał/a: | ....
Z powyższego dedukuję, że jest to rower dla dziadków, bo aby jeździć marne 20 km/h, to nie trzeba mieć silnika. |
Ty tylko umiesz liczyć czy również jezdzisz na rowerze ze wspomaganiem ?
Nie widzisz różnicy między rowerem bez wspomagania ktory ma jechac ze srednia 20-25 km/godz przez np 2,5 godz a ze wspomaganiem ?
Czy rower elektryczny ma sens tylko wtedy gdy jedzie 40-50 km/godz ?
90% użytkowników jezdzi nimi 20-25 km/h bo poza bezpieczenstwem i wrazeniami z oglądania otoczenia czyms ma się to różnić od skutera czy motoru. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | MARCIN napisał/a: | ....
Z powyższego dedukuję, że jest to rower dla dziadków, bo aby jeździć marne 20 km/h, to nie trzeba mieć silnika. |
Ty tylko umiesz liczyć czy również jezdzisz na rowerze ze wspomaganiem ?
Nie widzisz różnicy między rowerem bez wspomagania ktory ma jechac ze srednia 20-25 km/godz przez np 2,5 godz a ze wspomaganiem ?
Czy rower elektryczny ma sens tylko wtedy gdy jedzie 40-50 km/godz ?
90% użytkowników jezdzi nimi 20-25 km/h bo poza bezpieczenstwem i wrazeniami z oglądania otoczenia czyms ma się to różnić od skutera czy motoru. |
Zdrowy i w miarę młody człowiek (powiedzmy do 45 roku życia) nie powinien mieć problemów z uzyskaniem średniej prędkości 18-20 km/h w mieście (czyli z oczekiwaniem na zmianę "świateł" - straty czasu). Przynajmniej ja nie miałem. A maksymalnie na prostej wyciskałem do 35 km/h na rowerze "górskim". Nie widzę najmniejszej przyczyny, abym miał się wspomagać silnikiem i jeździć marne 25 km/h. To tylko zwiększyłoby wagę roweru i jego poręczność, ale kompletnie nic by mi nie dało. Kilka razy w tygodniu jeździłem po 1 h ze średnią 20 km/h po mieście i dwie godziny spokojnie też dawałem radę, gdy było to potrzebne. Przy tak niskich prędkościach dodatkowe graty pt. silnik i bateria tylko przeszkadzają.
Podsumowując informuję, że jeżdżę na rowerze z silnikiem, nieco pedałuję, a obecna prędkość maks. bez pedałowania wynosi 40 km/h (spokojnie, będzie nieco więcej ). Dla zdrowia i dla zwiększenia zasięgu już nabyłem korby z blatem 52Z. Nie montowałbym silnika, gdybym nie miał możliwości przemieszczania się szybciej niż tradycyjnym rowerem. Mój styl jazdy pozwala przejechać 70 km z niewielkim udziałem mocy własnej (ludzkiej).
Gdy będę stary i dam jeszcze radę wsiąść na rower, to może wtedy będę przetaczał się z prędkością 15-20 km/h, ale na razie mogę szybciej i przy tym pozostanę . |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014
|
|
|
To jakies mrzonki, 18km/h to i tak dobry wynik ale więcej nie realne chyba ze specyficzne sytuacje
Tutaj https://www.gddkia.gov.pl...0w%20czasie.pdf
na stronie 6 jest wykres realnych predkosci podrozy
Ogolnie cały dokument jest dosyc ciekawy |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014
|
|
|
robbo2k napisał/a: | To jakies mrzonki, 18km/h to i tak dobry wynik ale więcej nie realne chyba ze specyficzne sytuacje
Tutaj https://www.gddkia.gov.pl...0w%20czasie.pdf
na stronie 6 jest wykres realnych predkosci podrozy
Ogolnie cały dokument jest dosyc ciekawy |
Szczytem jest, że GDDKiA, odpowiedzialna za organizację ruchu drogowego, wypisuje, że stoimy w korkach. Niech coś z tym zrobią zamiast bazgrać artykuły.
Mrzonki dot. prędkości moich przejazdów? Jeździłem z licznikiem, 95% tras to miasto, godziny szczytu (15:00-17:00), a średnia prędkość zestawiona z ponad 1000 km. Zresztą prezentowane opracowanie wyraźnie informuje, że kilka procent rowerzystów przekracza prędkość 30 km/h. A średnią prędkość ustalono z uwzględnieniem 90% zawalidróg. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|