ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 01 Lis, 2014
Nietrafione zakupy u chińczyków
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014   Nietrafione zakupy u chińczyków

Przestrzegam przed kupowaniem tanich kontrolerów "sinus" z aliexpress.
Przykładowa aukcja:
http://www.aliexpress.com...1831530556.html
Nie są sinus, są blokowe z udawanym sinusem czyli ten niby "sinus" przełącza się tylko powyżej pewnej wartości obciążenia, powyżej 20A. Do tego tylko powyżej jakiegoś tam (zależnego od konkretnego modelu) progu zasilania (dawania gazu manetką/prędkości/zasilania z aku). W praktyce 80% czasu jest zwyczajny blokowy i za wyższą cenę nie ma żadnych korzyści z tego powodu. Kiedy już działa ten prawie sinus to nie działa regeneracyjne hamowanie silnikiem.
Naprawiałem już 3szt takich. W 2 przypadkach sterownik dostał awarii dając pełen gaz na manetce (błąd w sofcie, bo od strony sprzętowej wszystko było ok).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 01 Lis, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014   

Dla tych co nie wiedzą:
Istnieją trzy metody sterowania: trapezowa (BLDC), sinusowa (sine wave) i trzecia najlepsza czyli wektorowa (FOC)
Dużo ludzi myli te dwie ostatnie myśląc że to jest to samo a to wcale nieprawda. Producenci na tym bazują i często też błędnie oznaczają takie kontrolery. Sterowniki o sterowaniu sinusem są faktycznie cichsze ale za to mają gorsze parametry niż przy takim samym sterowniku trapezowym. Jak do tej pory jedynym znanym mi sterowniku wektorowym do rowerów jest sabvaton.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014   

Ah ci Chińczycy, tak ładnie kuszą i ściemniają byle by tylko popchnąć towar :D
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014   

Niedawno kupilem prosta ładowarkę do 18650 i .... miała odwrotnie podłaczone + z - . brrr.
Ale poza tym jest OK. :-)
http://www.aliexpress.com/snapshot/6248494254.html
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014   

A ja kupiłem podobną ładowarkę podwójną - okazało się, że faktycznie jest to jedna ładowarka, a bieguny są galwanicznie połączone (tzn + z +, - z -), i lampka sygnalizacyjna jest tylko jedna. Tylko cena podwójna :oops:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014   

Ten mój model tez tak ma no ale 2 Euro za taki wynalazek to drogo nie jest.:-)
laduje do 4,23V . I MAX 600 mA.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014   

Ja bym tu troche rozszerzyl temat. Generalnie, jak gaz33 juz wspomnial jest komutacja blokowa.
Nastepnie ta najprostsza sinus pwm, czyli proste wygenerowanie sinusa na 3 fazy, przy czym silnik pracuje z 86 procentami obrotow maksymalnych z komutacji blokowej.

Nastepna to sinus wektorowy, czyli svpwm lub tez space vector modulation, gdzie poprzez svpwm silnik osiaga okolo 100 procent obrotow nominalnych.

No i na koncu foc. Samo foc bez svm spowalnia silnik w stosunku do nominalu na 86 procent, a dodajac sv wchodzimy ponownie na okolo 100 procent obrotow.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014   

Masz racje ale to już za bardzo komplikuje temat dla tych nieobeznanych. Ogólnie teraz praktycznie już wszędzie używa się svpwm a foc z spwm istnieje tylko w teorii..
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014   

Czy to wszystko dotyczy silników BLDC?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014   

Tak :wink:
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014   

Nawiązując doe perwszego postu, jakiś rok temu dostałem do naprawy owy chiński sterownik i po naprawie pozwoliłem sobie na mały test w stosunku do mojego. Silnik 9C 2808

Tu chiński, startujący blokowo i po osiągnięciu około 140Rpm przechodzi na sinusa:
klick

Tu mój:
klick
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group