Rura stalowa a rura alumninowa - szukam zamiennika |
Autor |
Wiadomość |
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: Pon 17 Lis, 2014
|
|
|
Aha, to może da się zejśc do 50 na 2,9 . A masz gdzieś zdjęcie swojego roweru ? W moim baterie będe przy pkt podparcia - z tyłu, ale fotel ze mną jest na srodku. |
|
|
|
|
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
|
|
|
|
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: Pon 17 Lis, 2014
|
|
|
Fajny rower |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
|
|
|
|
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
Aluminium odpada - to po konsultacji z osobami które robią jachty itp pływające. W moim zastosowaniu by musiało się wyginać dobrze i jednocześnie dać się zespawać - a to wszystko wymaga odpusczania. Rower orginalny jest z usa, tam mają więcej dostępnych zabawek/technologii. Waga końcowa pomiędzy stalą a aluminium to około 50% roznicy, jednak to rower zjazdowy a pod górę pomaga silnik wiec okolo 5 kilo nie bedzie uciążliwą roznicą.
Wogóle samo wygięcie ramy w "tak wąski" sposob może być trudne na tej giętarce co wczesniej dalem linka. W tym kraju kupienie czegoś lub jakaś usługa nietypowa typu wygięcie - to są chore ceny. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
W moim słoneczniku mam profile kwadratowe 50x50x2 mm ładnie sprężynuje i się nie wygina na stałe. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
zeeltom, Z tego co pamiętam to spawałeś ramę? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
bosman napisał/a: | W moim zastosowaniu by musiało się wyginać dobrze i jednocześnie dać się zespawać - a to wszystko wymaga odpusczania. |
No właśnie, teraz z tym walczę. Robię spawany wahacz z PA6. Jak będzie dobrze dam znać jak sobie poradziłem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
Nie tyle ja spawałem, co wykwalifikowany spawacz. Ale po sezonie jazdy żadnych problemów ze spawami nie mam. Nic się nie urwało (tylko na początku musiałem dodać wzmocnienia, bo się wszystko gibało, 40 kg nad głową i pękło kilka spawów) i na dziś wszystko działa idealnie |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
A co sądzicie (jaką macie wiedzę) o stali nierdzewnej w takich konstrukcjach? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
Mój rower jest z nierdzewki. Głównie z lenistwa bo nierdzewki nie trzeba zabezpieczać antykorozyjnie. Poza tym jest dosć problematyczne kupienie np. rury 50z cienką ścianką rzędu 1,5. Nierdzewka taka jest bez problemu choć są to rury ze szwem. Spawanie to w zasadzie wyłącznie metodą TIG i do tego koszmarne krzywienie się konstrukcji po spawaniu. Przy prostej ramie to ok ale nie wyobrażam sobie spawania kratownicy. Generalnie uważam, że warto spróbować tego materiału. Metr rury o ściance 1,5mm na znanym portalu aukcyjnym kosztuje mniej więcej tyle w złotówkach ile jego średnica w mm. |
|
|
|
|
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014
|
|
|
Więc w mojej maszynie raczej tylko gięcię - bo 2 razy większe przeciązenia, a spawy by mogly puscic = nawet jak by to byla rura kwadrat scianka 3mm na 50 na 50... a tego czy wytrzyma sprawdzać bym niechcial. A brałem pod uwagę drogę na skrótty - spawanie, ale 2 firmy nie potrafily odpowiedzieć czy ta rama spawana wytrzyma |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014
|
|
|
Skoro spawa się i zgrzewa samochody, w tym terenowe i ciężarowe, pociągi i statki również, to dlaczego roweru nie można pospawać? Wszystko wykonane zgodnie ze sztuką wytrzyma zakładane użytkowanie. |
|
|
|
|
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014
|
|
|
W tej ramie jest "mały" problem. Orginalna gięta jest bardzo mocna bo to 1 element, i ładna -a estetykę lubię .
Spawana by była podobną ramą - pracę miałaby dosyć ciężką. Na rys to czerwone to miejsce łączenia. Byłem w 2 zakladach , mają spawarki przemyslowe ale jak słyszą że jest to do okolo 300 kilo, to na to nie dają gwarancji. A innej ramy specjalnie niechcę bo ta jest dla mnie wygodna.
miejsce spawu ramy.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 251 raz(y) 13,84 KB |
|
|
|
|
|
|