Budowa jednośladu z silnikiem DC. |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
Według mnie nie ma to żadnego znaczenia . Zrobi się z tego taki układ samoregulujący się . |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
No właśnie, Problem może być tylko przy biegu jałowym ale wtedy silnik nie napędza nic. Jak się je obciąży to obroty spadają i się wszystko wyrównuje. A jak jest pojazd, który ma po jednym silniku na koło? Nie skręca przecież bo silniki mają różnne parametry. Różnice w prądzie i momencie są podejżewam pomijalne. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014
|
|
|
Pytam się bo wiem że firma valeo stosuje wolne koła w alternatorach ze względu na dynamiczne ruchy szczególnie w silnikach wysokoprężnych. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014
|
|
|
Te naprężenia podobno mają negatywny wpływ na jego pracę i powoduje szybsze jego zużycie. W sprzężonych silnikach chciał bym aby żaden ze sobą nie kłucił się i żeby były nie zależne |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
adam4x
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 88 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014
|
|
|
Jak pisałem we wcześniejszym poście, miałem kiedyś gokarta napędzanego niezależnie dwoma silnikami - jeden silnik napędzał tylne lewe koło, drugi - tylne prawe koło. Gdy pojazd jechał prosto po równej nawierzchni - oba tylne koła kręciły się z jednakową prędkością - zatem i silniki kręciły się tak samo szybko. Gdy gokart skręcał, silnik napędzający koło obracające się wolniej był bardziej obciążony i pobierał po prostu większy prąd od drugiego silnika. Nie było żadnych problemów z pracą silników. Pojazd jechał bardzo dobrze na wprost i równie bardzo dobrze skręcał. Jako ciekawostkę podam, że przy przełożeniu zapewniającym prędkość maks. 35 km/h i obciążeniu tylnej osi ok. 100 kG, przy gwałtownym starcie na drodze gruntowej, gokart zakręcał w miejscu obydwoma tylnymi kołami (silniki z Magmy - 1kW/48V każdy). |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014
|
|
|
Adam4x, dziękuję za wypowiedź. Skoro mówisz że nie ma komplikacji to spróbuje tak zrobić. Fajna ciekawostka. Przy takich kółkach moment musiał być naprawdę duży w tym gokardzie.:-). |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 26 Lis, 2014
|
|
|
A w komentarze zajrzałeś?
I w opis: 30Ah dla prądu 0.2C |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 26 Lis, 2014
|
|
|
A jednoczesnie parametry BMS prad odcięcia 40A. Cos ten aku z tym BMS nie pasuje. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 26 Lis, 2014
|
|
|
A co tu ma nie pasować. Bms odcina jak jest ustawione, pewnie aku tyle wytrzyma. Pojemność jest podawana dla małych prądów żeby wartość była większa. Powszechna praktyka. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 27 Lis, 2014
|
|
|
Jaki był by koszt akumulatora 48V 20ah?. Moc jaką miał by wytrzymywać to 2,5 kw. Chodzi mi o lekki akumulator więc żele odpadają. Czy budowa akumulatora z ogniw turnigy to najbardziej opłacalna opcja?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 27 Lis, 2014
|
|
|
tomeczekokok napisał/a: | Nawet jeżeli na przy pradzie 2c ma 15 ah |
No właśnie to jest b. wątpliwe. Pojemność jest mierzona przy 6A. Może sie okazać że ma b. miękką charakterystykę i przy 15-20 A spada b. napięcie do tego stopnia że niemożliwa jest szybsza jazda, pod górę itp. W takim przypadku pojemność ma wtórne znaczenie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
|