Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Nowości: samochody elektryczne i niby-elektryczne |
Autor |
Wiadomość |
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Czw 13 Mar, 2008 Nowości: samochody elektryczne i niby-elektryczne
|
|
|
Zapowiadany na ten rok norweski wynalazek:
http://www.autobloggreen....t-electric-car/
http://en.think.no/think/.../Specifications
Opiszę w skrócie bo już się przegryzłem przez opis:
- silnik 60kW przeciążany do 100kW (silnik synchroniczny z magnesem trwałym czyli po naszemu bezszczotkowy), chłodzony wodą
- baterie litowo-jonowe masa 350kg
- zasięg 200km
- masa samochodu 1500kg
Niby fajny, ale ten silnik... Ceny samochodu nie podali, ale patrząc na to ile
tych baterii litowo-jonowych jest i na moc silnika, prawdopodobnie poniżej 120 tys. zł nie będzie do kupienia.
Drugie jeździdło, jako ciekawostka raczej:
http://www.autobloggreen....hybrid-concept/
Hybryda Golfa, piszą że spalanie 3,5 litra oleju na 100km.
Też raczej lipa bo na pewno nie będzie tańszy niż Prius, co daje lekko 100 tysięcy...
Pzdr.
L. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 15 Mar, 2008
|
|
|
Ten pierwszy, to gorsze akumulatory kosztują ok.120 tyś.zł., czyli cena całości to ponad 300 tyś.zł.. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2008
|
|
|
Bardzo "mądre" pytanie na końcu
szkoda gadać... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2008
|
|
|
Bo dziennikarze polscy wiele nie rozumieją.
Cały świat rozumie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008
|
|
|
Oni (Uniwersytet Zielonogórski - PESUZ) jednak nadal twierdzą, że zbudują "perpetum mobile" - chcą na poziomej drodze odzyskiwać energię toczenia się (jazda na luzie):
http://www.pesuz.uz.zgora.pl/ "E-AUTO" i " PROJEKT" (pierwsza strona).
Pomimo moich wcześniejszych tłumaczeń, że to jest niemożliwe w tym układzie, to troszkę zmienili tekst, ale idea "perpeum mobile" została.
Może jednak ta Uczelnia wie więcej o nieznanych energiach ?
A może jednak ta energia będzie zamieniała się w benzynę (w krplach), potem zajadą do CPN-u i kasa im wpadnie do kieszeni. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008
|
|
|
Może przez tą jazdę na luzie rozumieją jazdę z górki?
Ale montowanie baterii słonecznych to już dosyć lipny pomysł, chyba że mają
baterie za grosze od kogoś. Tak samo superkondensatory :> |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008
|
|
|
Trza im wykraść technologie,może mają perpetum mobile
kiedyś policzyłem jak szybko naładują baterie na masce, bagażniku i na dachu samochodu to wyszło mi jeśli dobrze pamietam miesiąc chyba |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pon 05 Maj, 2008
|
|
|
Sama idea z kolektorami zła nie jest, bo np. dojeżdżając do roboty te 10 km,
potem stojąc 8 godzin i wracając do domu cośtam się prądu naciągnie,
ale to miałoby sens tylko wtedy gdy:
- cena kolektorów nie byłaby wyższa niż 500 zł/samochód
- montaż na samochodzie byłby możliwy do przeprowadzenia bez demolki
i z zachowaniem jakiejś estetyki |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 05 Maj, 2008
|
|
|
Oni wyraźnie rozróżniają w tym tekście: jazda z górki i na luzie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pon 05 Maj, 2008
|
|
|
Faktycznie, w takim razie to są niezłe jaja...
Kolejne rewelacje:
- koszt paneli słonecznych 4800 zł, co daje 12000 kWh prądu z sieci, czyli 500 ładowań
"do pełna" samochodu. Ciekawe kiedy im się to zwróci, chyba w XXII wieku :]
- superkondensatory 8000 zł, pewnie chcą ich używać do odzysku energii z hamowania.
koszt 17600 kWh prądu z sieci, czyli 730 doładowań samochodu
myślę że inwestycja powinna się zamortyzować po jakiś 250 latach, lub może nawet
nieco wcześniej?
Zastanawia mnie ten "układ kontrolno-decyzyjno-pomiarowy" za 10 tysięcy, ciekawe
co oni mają na myśli i dlaczego takie drogie? |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 05 Maj, 2008
|
|
|
Moim zdaniem te wszystkie ceny są znacznie wyższe, a szukają kogoś, kto im tak tanio sprzeda (zasponsoruje). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pon 05 Maj, 2008
|
|
|
E, nie przesadzajmy, raczej trzymają się w miarę realnie:
- silnik (11kg, 14kW, czyli pewnie Lemco) 5500 zł, czyli o 5 stów drożej niż u niejakiego Z. Kopcia
- kontroler 2500zł, cena realna chyba jak za sterownik PWM do silnika
- przetwornica DC/DC 1000 zł, też chyba cena ok
- akumulatory + kable 7600zł, akumulatory 5500, kable 2100, chyba się zmieszczą
- ładowarka 4000 zł, czyli też w normie
- panele 200W za 4800zł, cena masakryczna ale chyba tyle to niestety kosztuje
pozostają superkondensatory za 8 tys. i ten tajemniczy układ kontrolny za dychę,
nie znam szczegółów więc o cenie się nie wypowiem... |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
|