ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanko o baterie i ogólne
Autor Wiadomość
voytecc 
początkujący


Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: stg
Wysłany: Śro 28 Sty, 2015   

Czy warto (i czy się da takie coś zrobić) kupować gotową baterię(NOWĄ) i adaptować ja pod swoją instalacje (trzeba pewnie dorobić jakąś wtyczkę etc.)

np tą ? : http://allegro.pl/show_item.php?item=4940719701
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 28 Sty, 2015   

Taką samą baterię kupiłem za znacznie niższą cene (120zł). Jest dość ciekawa bo zbudowana z ogniw zupełnie mi nie znanych,prostokątnych w metalowych pojemnikach bez możliwości "zerknięcia" do ogniwa.Siedem ogniw tworzy baterię 25V (7s1p).Bateria gdy ją kupiłem nie wykazywała napięcia (blokowane wyjście elektroniką BMS). Po rozbiórce baterii i wyciągnięciu całości musiałem każde ogniwo nieco podładować do napięcia ok.3.4-3.6V aby móc ładować całość ładowarką.Pomiary wykazały,że BMS "odcina" możliwość rozładowania baterii poniżej 3,6V a cała moc to tylko ok.130Wh. Na razie jest rozebrana i czeka na "przeróbkę" BMSa aby móc rozładować ją do niższego napięcia.Generalnie wyjście z baterii jest zabezpieczone bezpiecznikiem topikowym o wielkości 5A czyli jej parametry w najlepszym razie są raczej "mizerne" a cena za którą była wystawiona (w tym przypadku) mocno zawyżona.
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Śro 28 Sty, 2015   

Kolego voytecc, ile właściwie chcesz przeznaczyć na przeróbkę roweru?
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 28 Sty, 2015   

Wobec tego co napisal/ustalil @wibi z tego akumulatora najcenniejsza jest ... obudowa.
pakiet ktory ma 130Wh i prad max zabezpieczony bezpiecznikiem 5A w pewnym sensie nie nadaje sie do roweru, chyba ze to rower dla dziecka.
Sensowne minimum to 300Wh i prad 10- 15A.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 28 Sty, 2015   

I to jest prawda,baterię kupiłem ze względu na obudowę (ze zdjęcia wyglądała jak standardowa o przekroju prostokąta a był kwadrat a miejsce w które wprowadza się listwę mocującą ma szerokość 46mm-standardowe 30mm). Jeśli nie uda mi się "usprawnić" BMS to jedyne możliwe zastosowanie tej baterii widzę jako zasilacz napędu hulajnogi dla wnuka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group