Chłodzenie olejem |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 08 Sty, 2015
|
|
|
Właśnie najbardziej w jeździe rowerem podoba mi się samowystarczalność i niezależność - nigdy nie ma się 100% wyżej wyszczególnionych, ale to i tak lepiej niż jeżdżenie samochodem. A jeśli dorzucimy jakiś generator taniej energii, to mamy naprawdę świetny komplet. Tylko sprawności generatorów niskie . |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 11 Sty, 2015
|
|
|
Temperatura pracy standardowego magnesu neodymowego to jest do 80°C są stopy które mogą pracować do 200°C np N30EH ale ten zwykły magnes już przy temp 60°C ma indukcję słabszą o ok 20% |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 31 Sty, 2015
|
|
|
Z tego co wyczytałem magnesy w RH205C wytrzymują 150stC
... więc jeśli olej przeniesie na nie więcej ciepła to raczej nic im nie będzie. Mi już przyszły części do silnika , i jak tylko uporam się ze sterownikiem ,powiem o swoich zmaganiach z olejowym. |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015
|
|
|
up..
... silnik już zalany , jak nie będzie lecieć , opisze co i jak |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015
|
|
|
A jak będzie lecieć, to nie opiszesz? |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015
|
|
|
Wtedy nie wiem czy To będzie miało taki sens
.. muszę jeszcze coś dobrego , rzadkiego do uszczelnienia osi , bo żywica epoksydowa średnio się nadaje do zewnętrznego uszczelniania (od strony osi , gdzie są drgania przewodów) , ale wewnątrz jest elegancko.
Jeśli jutro uda mi się odpalić sterownik to już bd wstanie sprawdzić czy wyszło |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015
|
|
|
Dałeś dodatkowy simering od strony wewnętrznej czy zostawiłeś tylko jeden standardowy? Główny problem to przepływ oleju przez łożysko, no chyba że dałeś ten jeden jakiś uber i nie będzie przez niego lecieć.
Jako że świeżo wybijałeś łożyska to powiedz czy pomiędzy łożyskiem a simeringiem jest tyle miejsca aby to podtoczyć i wbić łożysko głębiej w pokrywę? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015
|
|
|
1. Nie nie dawałem , dałem zamiast fabrycznego , inny ... tak jest bardziej uber od tamtego
2. jest trochę miejsca , ale naprawdę niewiele :
Ja wypełniłem tę przestrzeń gęstym smarem |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015
|
|
|
http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_Curie
Wie ktoś jakie magnesy siedzę w NC 7x9?
Dla zainteresowanych, z tego co się właśnie dowiedziałem magnesy wytrzymują maksymalnie 150"C a nie tak jak zakładałem 80"C. Bosko zabezpieczenie termiczne na jakieś 130"C. Czy może mniej lub więcej? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015
|
|
|
Dzięki! Zabezpieczenie termiczne na jakieś 130"C chyba było by dobre. Wiesz może gdzie kupić takie jak w nexunie tylko na 130"C? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015
|
|
|
Wydaje mi się, że 150st jest optymalne aby mieć do dyspozycji pełnie możliwości silnika. Ale 130 oczywiście jest jak najbardziej ok i lepiej, bo np wybacza niedbały montaż tegoż przy uzwojeniach. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015
|
|
|
Dla samych uzwojeń silnika dał bym właśnie 150"C ale jeśli magnesy są na właśnie max 150"C to wole dać zabezpieczenie na 130"C niż je zabić, przekroczenie temp curie nie jest fajne. Z resztą patrząc na amerykańców to przeciążają te silniki z 2-3x i temp to około 100"C (cały czas oczywiście mowa o silniku zalanym olejem). A ja mam w planach dodatkowe chłodzenie obudowy...takie tam. tas napisał/a: | bo np wybacza niedbały montaż tegoż przy uzwojeniach |
Ekhem, z tego co mi wiadomo to Pan zakładał to zabezpieczenie w silniku który kupiłem. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Paź, 2015
|
|
|
No i jak tam Tektronic?
Nic nie piszesz...
Tzn. że przecieka? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 08 Paź, 2015
|
|
|
No przecież zrezygnował |
|
|
|
|
|