Silnik z kątem 60 i 120 stopni - jak rozpoznać? |
Autor |
Wiadomość |
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Sob 29 Mar, 2014
|
|
|
czy kształt przebiegu, czasy narastania opadania itp nie będą jakoś zaburzane przez ten tranzystor - nie próbowałem, nie wiem, ale tak gdybam. Niby częstotliwość prawie żadna. Nie oglądałem tego na oscyloskopie może warto by kiedyś zobaczyć
Chociaż na wyjściu hallotronu w jego obudowie też elementem wyjściowym jest pewnie tranzystor. Swoją drogą ciekawe czy to zadziała. ( inwerter i przeplatanaka) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014
|
|
|
Zadziałało na tyle, że silnik niby się kręcił, ale strasznie hałasował, czyli mój silnik pasuje kątowo do sterownika, tylko ten model już tak widocznie ma z ruszaniem |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014
|
|
|
Zeeltom a ten silnik co masz to ma 48 żłobków i 16 biegunów.
Niewykluczone ze lepiej by pracował przy zasilaniu przebiegiem sinusoidalnym a nie trapezowym.
Mam Crystalyte 4012 i też za cicho nie chodzi i wyczuwa się drgania przy silnym obciążeniu ale on ma tylko 16 biegunów na wirniku |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014
|
|
|
Zeeltom a ten silnik co ma odwrócony środkowy hallotron ile ma biegunów na wirniku i ile ma zębów stojana. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014
|
|
|
Nie wiem, to zdjęcie znalezione w sieci. |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014
|
|
|
. |
_________________ Witek. |
Ostatnio zmieniony przez wit Nie 25 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jacekelb
początkujący
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 8 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015 Mam podobny problem kąt 60 czy 120 stopni
|
|
|
Witam kupiłem skuter z silnikiem bldc 48v 1500w ale brak sterownika. Po podłączeniu sterownika zakupionego od firmy MAGMA MODEL 1028. i ma 120 stopni, silnik ma obroty w odwrotna stronę i dość wysokie. A silnik prawdopodobnie jest na 60 stopni proszę o potwierdzenie, i stwierdzenie czy po fotkach ktoś doradzi.
20150316_103635.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 433 raz(y) 3,52 MB |
20150316_102943.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 392 raz(y) 1,86 MB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015
|
|
|
Zamień miejscami dwa przewody silnika i dwa hallotronów. Odwrotne obroty, to nie problem kątów |
|
|
|
|
Jacekelb
początkujący
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 8 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015
|
|
|
Witam te same kolory czy inne w czujnikach. |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015
|
|
|
Jacekelb, zobacz tutaj |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
Jacekelb
początkujący
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 8 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015
|
|
|
Witam ponownie poradziłem sobie zamieniając przewody fazowe wszystkie halle bez zmian i jest ok . Ale jak miałem kierunek odwrotny to miałem wyższe obroty ale i chyba większy prąd był pobierany. Zrobiłem testa z jazdy i z VMAX nie jestem zadowolony . I moje pytanie czy jest możliwość zwiększenia prędkości obrotów . Sterownik to uniwersalny nie wiadomo jaki był orginał a ten jak by było koło 26 cali to by śmigał a ten skuter ma z 10-12 cali pisze z pomięci. W sterowniku znalazłem pin 120/60 ale nie ma to wpływu na prace podczas jazdy . Lub jaki sterownik zastosować. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015
|
|
|
Na obroty silnika a więc i prędkość mają wpływ: uzwojenia stojana, ilość magnesów na wirniku i napięcie zasilające. Zmiana sterownika tu nie pomoże. |
|
|
|
|
Jacekelb
początkujący
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 8 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015
|
|
|
A fazy w sterowniku nie sa przełączane z jakąś częstotliwościa i ograniczone jak by zwiekszyć czestotliwość. Na filmiku jest taki sam i z 60 km ma a ja nie wiem czy miałem 40 bo licznik nie działał a nie miałem gps zeby sprawdzić.
https://www.youtube.com/watch?v=hA7kuJkP9oE |
Ostatnio zmieniony przez Jacekelb Wto 17 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015
|
|
|
Po włączeniu prądu w fazie wirnik obraca się o pewien kąt i czujnik to wykrywa włączając następną. To jest komutacja elektroniczna a nie sterowanie trójfazowe jak w falowniku. Sterownik może ograniczyć częstotlowość ale nie może jej zwiększyć. Częstotliwość generuje sam silnik. Czy ten sterownik ograniczenie ma to nie wiadomo. |
|
|
|
|
Jacekelb
początkujący
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 8 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015
|
|
|
Witam mam odpowiedzi Silnik z kątem 60 i 120 stopni - jak rozpoznać?. znalazłem na forum
http://endless-sphere.com...&t=3484&start=0
Tekst przetłumaczony przez google
Oto mały test gadżet można zbudować do testowania czujników Halla. To powinno działać z praktycznie dowolnego silnik bezszczotkowy, który wykorzystuje czujniki Halla. Będzie on powiedzieć, czy wszystkie czujniki działają prawidłowo, a także czy silnik ma 60deg. lub 120deg. Rozstaw hali. Ten łączy się bezpośrednio z silnikiem wysprzęglonym z kontrolerem. Wartości rezystorów nie są krytyczne i prawie wszystkie diody będą działać.
Z dołączony tester, powoli obrócić silnik i powinieneś zobaczyć każdy LED pulsują. Jeśli jakakolwiek dioda LED nie miga, nie ma problemu. Jeśli istnieje kilka miejsc, gdzie wszystkie 3 są oświetlone i kilka miejsc, gdzie wszystkie 3 są wyłączone, Twój silnik ma 60 rozstaw stopni. Jeśli jest więcej niż 2 lub wyłączyć w dowolnym momencie, wówczas silnik ma 120 rozstaw stopni. Teraz kolejnym krokiem jest dowiedzieć się, jak korzystać z testera do wyeliminowania prób i błędów domysły ...
Hall Sensor Tester.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 404 raz(y) 17,42 KB |
|
|
|
|
|
|