ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zestaw do przeróbki roweru na li-po lub podobne.
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Pojemność, zasięg, to rzecz względna ;)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Ale żele nie dadzą swojej pojemności przy 1C wiec porównywanie ich do 18650 jest bez sensu.
Pewnie 18650 10ah jest lepszy niz 14ah żeli
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Skoro nie waga, nie żywotność, nie wymiary, czas ładowania, obciążalność czy serwisowalność jest ważna, a jedynie "cena na starcie" to co tu jest porównywać?
Dać żele i przynajmniej przez pół roku wszyscy będą zadowoleni.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Tomka rozumiem w jednej kwestii : nie czuje tematu li-ionow i nie dla siebie, nie powinien ryzykowac robiąc taki zestaw 1-szy raz. Dlatego pytał innych czy mu coś gotowego np. przygotują.
Faktem jest że dla siebie, powinien juz myśleć o takim zestawie, trochę poeksperymentowac. A potem juz z górki. :-) .
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Dlaczego pół roku?
Jeżdżę na żelach, dbam o prawidłowe ładowanie i rozładowanie i minimum 3 lata jeżdżę na każdym komplecie.
U kolegi siedzą Chilwee, które mają już 4 lata i jeszcze mają jakieś 70% zasięgu pierwotnego.
Na badziewiastych żelach nie będzie dobrze nigdy.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

No miło, ale 95% pozostałych osób nie zna się na żelach, kupuje po 90zł na allegro chłam starczający na pół roku. Potem kupuje znowu i znowu i zanim będą mądrzejsi to są biedniejsi.
Sam wiesz jakie miałeś przejścia, a mało komu by się chce jeździć po sklepach z żarówkami.

Najtaniej z litowych to polutujesz z 18650.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Dlatego pytam się (teoretycznie) mądrzejszych ode mnie. Siedzę w rowerach i żelach do nich od wielu lat i jakieś doświadczenie nabyłem. Dlatego wiem, że, poza ciężarem, żele nie są najgłupszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o prostotę obsługi. Jeśli ktoś ma zamiar jeździć na długie dystanse, z dużymi mocami i szybkościami, to będzie się bawił w lity. Jeśli komuś wystarczy rower 25 km/h o zasięgu 30 - 50 km, to wystarczy mu żel. W moim przypadku i w przypadku moich klientów, są to parametry wystarczające, a cena swoje robi. Niegłupim rozwiązaniem jest akumulator wielkości typowej 12Ah 12V oparty na licie z wbudowanym bms. Widziałem takie w sprzedaży, ale cena szok. Jako, że w większości takie rowerki nabywają u mnie osoby starsze, na emeryturze, rencie, inwalidzi, którym się nie przelewa, to cena stanowi podstawowy argument zakupu.
Jeżdżą nimi na zakupy, na działkę, czy do lasu i parametry tych rowerów w zupełności ich zadowalają.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Byc moze Tomku Twoje oswajanie z litem moglyby isc w kierunku budowy pakietow 3S5/6P czyli okolo 12,6V max z malym balanserem 3S. 3 takie zestawy mogly by stawać się zamiennikami Twoich zeli.
Oczywiscie to nie pomysł na teraz, do tego projektu ale na przyszłość do Twoich konstrukcji np.solarnych a dopiero później dla osob trzecich. Mialbys swoją specjalizację opartą o nowsze podzespoly.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Łączenie trzech balanserów uważam za kiepski pomysł, z cała resztą się zgadzam. Gdybym nie czytał wcześniejszych postów zeltoma to był wysunął wniosek, że ładuje ludziom żele żeby potem brać kasę za wymianę aku :razz: .

Jedna rzecz mnie intryguje - jeżeli instalujesz to osobom którym się nie przelewa i są to emeryci i inwalidzi to jak oni sobie radzą z noszeniem tego. Każdy jeden ma garaż albo mieszka na parterze?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

A może pakiet 3s4p z ogniw wysokoprądowych z forum to daje jakieś 168zł czyli tyle co dobry żelowy. Pojemność około 9-11Ah. Co o tym myślicie?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

sietaz napisał/a:
Łączenie trzech balanserów uważam za kiepski pomysł,?

Bo ?
Balanser dziala niezależne na każdy ładowany kanal i jesli będzie ustawiony wysoko tzn 4.22-4.24 V oraz bedzie oparte o tranzystor mocy, rezystor kilka ohm by byl duzy prąd balansowania
czyli kilkaset mA, to nie widzę problemów z takim modulem.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

sietaz napisał/a:
...
Jedna rzecz mnie intryguje - jeżeli instalujesz to osobom którym się nie przelewa i są to emeryci i inwalidzi to jak oni sobie radzą z noszeniem tego. Każdy jeden ma garaż albo mieszka na parterze?

Byłem u paru osób na dojazd i w większości mieszkają w domkach, mają wynajmowane garaże, albo mają komórki na podwórkach. To specyfika Żyrardowa. Nie przypominam sobie, by ktoś mieszkał w bloku.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Z inwalidami bywa różnie. Na urodziny żony (z endoprotezą), złożyłem jej składaka EV z żelowymi bateriami (17kg). Też myślałem że waga nie powinna byc problemem, lecz okazało się że rower "przewracał" żonę. :lol: Wszyscy na nim jeździli, oprócz żony a jak już jeździła to bez baterii. Teraz rower ma Li-Ion (700zł 36V 7.8Ah), waży ~20kg (na żelach 35kkg), tak że rower jest "rowerem". Myślę zeeltom że gdybyś pokazał inne możliwości niektórzy, być może, wybrali by droższe rozwiązanie. Fakt, przejście z żeli na Li xxxx, po przeczytaniu o palących się garażach, balanserach, BMS'ach, buzzerach, kłopotach z ładowaniem itd. jest dosyć trudne (sam to mam), lecz po dwumiesięcznej lekturze, myślę że byłbym w stanie złożyć własną baterię z balanserami przy ładowaniu z tej:
http://mdiy.pl/bardzo-pro...o-ogniw-li-ion/
lub tej strony:
http://www.zajic.cz/omezovac/omezovac.htm
oraz buzzerem na najsłabsze ogniwo przy rozładowywaniu
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

tkoko napisał/a:
lecz po dwumiesięcznej lekturze, myślę że byłbym w stanie złożyć własną baterię z balanserami przy ładowaniu ...

Miło mi to czytać ze coraz więcej osób czuje sie na siłach do włąsnych konstrukcji.
Ale żeby było jasne przykłady laboratoryjnych balanserów trzeba traktować z mała rezerwą bo:
- proste balansery nie powinny być na stałe właczone do pakietu bo będą go w zauważalny
sposób po kilku tyg rozładowywać.
- balanser to nie wszystko trzeba pamietac o zasilaczu dostosowanym do napiecia U max i malejącym prądzie
- balanser w swej podstawowej wersji TYLKO z tranzystorem - bez rezystora jest jednak eksploatacyjnie niebezpieczny jesli wskutek przegrzania lub piku napiecia dostanie zwarcia.
Czyli odrózniajmy konstrukcje DLA SIEBIE/KONSTRUKTORA od konstrukcji dla osób trzecich,

Sam popieram konstrukcje balanserów ale włączane tylko do ładowania i z diodą swiecącą
która na każdym kanale w widoczny sposób sygnalizuje również różnice w stopniu naładowania segmentu itp.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group