budowa akumulatora lipo czy kupno gotowego |
Autor |
Wiadomość |
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Tas pokaż mi taki akumulator |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Ady to taka przenośnia, cicho |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
2mirko2
początkujący
Dołączył: 11 Lut 2015 Posty: 31 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Ja niedawno zrobiłem swój pierwszy akumulator litowy, bo mnie już denerwowała wady i nieporęczność moich żelowych akumulatorów. Użyłem akumulatorów z allegro 18650:
http://allegro.pl/ogniwo-...5171249794.html
Podniosłem napięcie w rowerze z 24 na 36V i moja bateria ma 36V 15Ah, kosztowała mnie w sumie 800zł + 0.7 koledze za pomoc z ogarnięciem lutownicy. On z kolei ma taka baterię już 2 sezon i mówi, że jest jak nowa. Polecam zbudować sobie taką baterię samemu, co prawda nie jest to proste i najlepiej mieć zaprzyjaźnionego elektronika, który doradzi, ale warto. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Niepodważalna zaletą budowy własnego pakietu jest świadomość z czego ja zbudowaliśmy i na co ją będzie stać Kupując gotowe rozwiązania masz suche dane na tabliczce nie zawsze pokrywające się z rzeczywistością. Co do różnicy w cenie gotowej i zrobionej własnoręcznie, to jak się dobrze poszuka części, to może zostać sporo kasy na browar, który z kolei można skonsumować przy budowie własnego pakietu |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Testowałeś te ogniwa z allegro pojedyńczo prądami typu 3A ? Jaką miały realną pojemnosc? W aukcji jest wyraźnie napisane że są uzywane więc może znaczyć to wszystko |
|
|
|
|
2mirko2
początkujący
Dołączył: 11 Lut 2015 Posty: 31 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
nie testowałem pojemności, bo nie ma takiej potrzeby, bo wszystkie sprzedawca (jak i pewnie reszta) wyjmują z nie używanych baterii z laptopa. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Niepodważalna zaletą samodzielnej budowy pakietu jest jej samodzielny serwis, co nabywcy gotowych pakietów bolesniej odczuwają z reguly w 3-cim roku.
Bolesniej bo w ciagu tego okresu traktują aku jak czarną skrzynkę ktora nagle Z NIEWIADOMEGO dla nich powodu zaczyna szwankowac i jedynym odruchem jest zakup kolejnego pakietu.
Konstruktor takich zaskoczen a potem az takich kosztów nie ponosi. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
bartekw
początkujący
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
No dobrze... A jak wygląda sprawa w doborze bmsa? Do tego będę musiał mieć lutownicę i woltomierz i ładowarkę modelarską? Czy coś jeszcze poważniejszego jest potrzebne? Jakich modeli zakup polecacie? Czym się testuje baterie rozładowując je różnymi prądami np. tym 5A? |
Ostatnio zmieniony przez bartekw Nie 22 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
2mirko2 napisał/a: | nie testowałem pojemności, bo nie ma takiej potrzeby, bo wszystkie sprzedawca (jak i pewnie reszta) wyjmują z nie używanych baterii z laptopa. |
Pierwsze słyszę aby od AMBRY byly za 5 zl nieuzywane ogniwa.
Proponuję co jakiś czas sprawdzić pojemność kazdego rownoleglego segmentu oraz uplywnosc napięcia. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
2mirko2
początkujący
Dołączył: 11 Lut 2015 Posty: 31 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
Dziękuję za radę. Wyciągnąłem wnioski i już podczas budowy wyprowadziłem sobie złączki pomiarowe i woltomierzem raz na 2 tyg kontroluję napięcia. Może nie tyle w obawie przez pożarem co z czystej ciekawości bo mam złe doświadczenia z akumulatorami żelowymi i pokładam wielkie nadzieje w akumulatorach litowych. |
|
|
|
|
bartekw
początkujący
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015
|
|
|
A mógłbyś rozrysować schemat jak to zrobiłeś? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
I tu przydała by sie ta lista pomocnych użytkowników. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
Według moich doświadczeń te czerwone ogniwa (Sanyo) przy 1 A dają jakieś 1.8- 1.9Ah. Mam aku do kosiarki z tych ogniw (4S12P), ogniwa są z 2003r, żadnych BMS (kosiarka parkuje na zewnątrz i po pierwszym zalaniu usunąłem z baterii wszelką elektronikę), ładowałem Besterem (z 76r.). Mam z pół tony aku litowych, 4 ładowarki, pracujące dzień i noc, i śpię spokojnie . |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
gienek333 napisał/a: | ). Mam z pół tony aku litowych, ..... i śpię spokojnie . |
I to mi się podoba |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Traktor69
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 84 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
2mirko2 napisał/a: | nie testowałem pojemności, bo nie ma takiej potrzeby, bo wszystkie sprzedawca (jak i pewnie reszta) wyjmują z nie używanych baterii z laptopa. |
ogniwa SANYO z allegro (te m.in. za 5 zl o których pisze TAS) pochodzą rozbiórki z nieużywanych baterii laptopa. Nieużywanych to nie znaczy nowych. Ich problemem jest to, że są to tzw. leżaki magazynowe. Li-ion w ciagu 8 miesiecy rozładowuje się do poziomu ponizej 2,4V.
Skutkiem tego są niedwracalne zmiany chemiczne i wzrost oporu wewnetrzętrznego i spadek pojemności. Niestety nikt nie wie jak długo te akumulatorki leżakowaly na regale.
Druga ich wada to to, ze sa to ogniwa niskopradowe. Aby były uzyteczne w naszych konstrukcjach trzeba je łączyć w pakiety przynajmniej 10P. Pobieranie z nich duzych pradow skutkuje mniejsza pojemnoscia oraz grzaniem (koniecznosc chłodzenia) pakietu.
pzdr |
|
|
|
|
|