10x6 vs 9x7 |
Autor |
Wiadomość |
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 01 Kwi, 2015 10x6 vs 9x7
|
|
|
Hey.
Chciałbym poznać wasze zdanie na temat tych silników.
Przy założeniu że użytkowany jest w tych samych warunkach:
1. Jak będzie różniła je prędkość maksymalna ?
2. Który z nich będzie bardziej energooszczędny (dojedzie dalej) ?
3. Czy wyczuwalne będą różnice w momencie
a) przy podjazdach na strome wzniesienie
b) przy szybkim ruszaniu
4. Który z nich będzie się bardziej grzał ?
5. Czy wystąpią różnice w poziomie głośności ?
6. Czy 9x7 przyjmie bez problemu (po wymianie przewodów) ~66V / 45A
7. Który z nich lepiej się sprawdzi w terenie miejskim przy kołach 26 cali i masie rowerzysty ~90 ?
. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015
|
|
|
Helo jest tu kto? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015
|
|
|
Tematy były już wielokrotnie omawiane na forum dlatego pewnie nie chce się nikomu znowu wyjasniac. Wszystko zależy od tego jak uzytkujesz rower bo nie ma jednoznacznych odpowiedzi. Weź 10x6 jak większość osob i reszta się nie martw |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015
|
|
|
Pytam głownie dlatego bo ostatnio usłyszałem wypowiedź że 9x7 ma sporo mniejszy apetyt na prąd (dojedzie dalej). Generalnie skłaniam się ku 10x6 ale powyższa opinia mnie zaintrygowała. |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015
|
|
|
250 watt ma jeszcze mniejszy apetyt
Po co kombinować z otwartymi drzwiami ale rób jak chcesz |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015
|
|
|
Tomas napisał/a: | usłyszałem wypowiedź że 9x7 ma sporo mniejszy apetyt na prąd |
...wolniej jeździ to ma mniejszy apetyt... |
|
|
|
|
jaco
początkujący
Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2015 Posty: 24 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015
|
|
|
A pytanie trochę z innej beczki, czy da się rozpoznać bez ściągania obudowy z jakim silnikiem 9C mamy do czynienia mając go w ręce ? Czy to jest 10x6 8x8 czy 7x9. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015
|
|
|
Z opisu na obudowie? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015
|
|
|
Mierzenie oporu miedzy fazami |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Podepnę się pod temat, żeby nie robić śmietnika, natomiast mam nieco inne pytanie -
Czy silnik który ma moc 250W na 36V i około 330W na 48V jeżdżąc z prędkością 37km/h będzie bardziej ekonomiczny niż silnik na 500W 36W i 800W na 48 jeżeli będziemy jechać z tą samą prędkością - zakładam, że silnik 800W na 48V jest szybszy i jego możliwości będą stłumione manetką do np 60%.
Silnik na 330W powinien mieć teoretycznie cieńsze uzwojenia, więc podczas równej prędkości powinien pobierać mimo wszystko mniejszą moc jak wy sądzicie? Bo mam starszego continenta który użytkował mój tata a teraz jest opcja żebym się z nim zaprzyjaźnił jeżeli miałby jechać 37km/h i zrobić zasięg z tą samą prękością np 1,5X więcej niż taki 800W przy tej samej prędkości, to bym go chętnie przygarnął. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Jeśli weźmiesz 3 identyczne rowery z identyczną wagą, ale różniące się mocą, czyli:
Rower 1: 4000W
Rower 2: 800W
Rower 3: 350W
I wszystkie pojadą obok siebie z taką samą prędkością zawierającą się w optymalnym zakresie dla wszystkich, np 30km/h to wszystkie rowery będą pobierały dokładnie taką samą energię na jazdę, przejadą dokładnie taki sam dystans i nie będzie różnic w zużyciu miedzy nimi
To ludzie jeżdżą ekonomicznie lub nie ekonomicznie, a nie silniki. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Warto dodać, że to, co pisze tas, jest słuszne tylko w przypadku takich samych silników pod względem parametrów. Czyli wszystkie o tej samej mocy znamionowej itp. itd.
Jeśli silniki będą różnić się konstrukcyjnie, to każdy będzie miał inną sprawność przy tej jednej stałej prędkości. Tak więc niekoniecznie zużyją "dokładnie taką samą energię". |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Możesz rozwinąć, dlaczego moc znamionowa i konstrukcja (nawój) zauważalnie wpływają na zużycie energii w przypadku takim jak opisałem powyżej?
30km/h spełnia warunek wysokiej efektywności dla każdego silnika. Mowa o różnicach zauważalnych, a nie matematycznych 3% |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Możesz rozwinąć, dlaczego moc znamionowa i konstrukcja (nawój) zauważalnie wpływają na zużycie energii w przypadku takim jak opisałem powyżej?
30km/h spełnia warunek wysokiej efektywności dla każdego silnika. Mowa o różnicach zauważalnych, a nie matematycznych 3% |
Jasne, że mogę.
Otóż każdy silnik posiada określoną sprawność. Domyślnie podawana jest sprawność przy obrotach znamionowych i mocy znamionowej. Jeśli silniki różnią się konstrukcyjnie, to ich znamionowy "punkt pracy" musi być różny (inny dla każdego z silników). Tak więc jakaś dana prędkość obrotowa dla jednego wypadnie przy największej sprawności, a dla innego silnika wypadnie przy sprawności mniejszej. Prócz tego producenci różnie przykładają się do budowy i choćby z tego powodu dwa silniki o tej samej mocy znamionowej mogą mieć różną sprawność.
Jeśli piszesz:
tas napisał/a: | wszystkie rowery będą pobierały dokładnie taką samą energię na jazdę, przejadą dokładnie taki sam dystans |
to trzymam się Twojego słownictwa bardzo dokładnie. Jeśli coś jest "dokładnie takie samo", to wielką różnicę robi odchyłka 3%. Sam pomyśl: bank zamiast 5% odsetek od lokaty oferuje Tobie 2%. Niby niewiele, ale jest różnica? To nie jest dokładnie tyle samo. |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
A możesz napisać językiem zrozumiałym dla każdego jakiś artykuł o silnikach, sprawnościach, prądach co by każdy rozumiał takie zależności pod kątem ebajków? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|