|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rozginanie aluminium pod silnik |
Autor |
Wiadomość |
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015 Rozginanie aluminium pod silnik
|
|
|
Pytanie do użytkowników ktorzy zmierzyli się z tym tematem.
O ile bezpiecznie można rozgiąć tylne widełki żeby aluminum nie pękło?
Czym rozginaliście? Widziałem sposób z lewarkiem ,ale może są inne? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Najłatwiej i najpewniej jest naciąć szczeliny diaksem, mniej więcej do 2/3 grubości rury w odpowiednich miejscach, rozgiąć i zaspawać. Nie będzie prężyło. |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Ze spawaniem wolałbym nie kombinować.
Wiem ,że dużych ciąglych napężeń alu nie przeżyje i w końcu może pęknąć ,ale na forum jest dużo konstrukcji na ramach alu z silnikami 9c gdzie obyło się bez spawania i jakoś jeżdzą.
Pytanie jaką rożnicę mieliście przy wciskaniu osi w widełki. Ile rozginaliście? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
U mnie akurat w Limber Corado 9c "białas" wszedł na styk bez nawet ruszania widełek. Więc może najpierw zmierz czy, i ewentualnie ile potrzebujesz rozgiąć; i na tej podstawie szukaj pomocy na forum czy to jeszcze bezpieczne czy już raczej nie |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
U mnie 9C RH2806 wszedł na styk, ale musiałem podtoczyć dekiel od strony wolnobiegu (powierzchnia o którą opiera się wolnobieg). Przy zakładaniu na widły rozginam je ok. 2 mm, ale jak oś już siedzi, to naprężenie jest mniejsze. Mam niewielki zapas miejsca między wolnobiegiem a prawym hakiem i zmiana (wiadomo, dorobienie) nieco cieńszej podkładki wyeliminuje problem rozginania.
Ogólnie to najlepiej toczyć dekiel albo właśnie przespawać rury - nawet odciąć w miejscach dotychczasowych spoin i zespawać pod nieco innym kątem. Oczywiście dochodzi problem ze stanem materiału, ale cóż poradzić... |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Ja swojego czasu jeździłem dwa sezony na silniku z osią 145mm - czyli widelec rozgięty 10mm i nic się nie stało - jeżdżę do tej pory, ale już w innej konfiguracji.
Tyle że widelec widelcowi nie równy. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
radwan napisał/a: | Ze spawaniem wolałbym nie kombinować.
... |
Czemu nie? Lepiej zrobić to porządnie. Jeśli rozginasz parę mm, to raczej nic złego się nie stanie, ale parę cm, to już duże naprężenie i nie wiadomo jak długo wytrzymają oryginalne spawy. Ja rozginałem stalowy widelec przedni i w końcu wolałem nadciąć i zespawać. |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
Jutro będzie czas to przypasuję. Mam nadzeiję ,że obędzie się bez spawania. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
A czy nie lepiej byłoby, zamiast rozginać całość, giąć rurki na ich długości? Uzyskamy efekt bez narażania spawów.
W praktyce posłużyłbym się imadłem o szerokich szczękach. Dwa klocki drewniane na końcach jednej szczęki, i jeden pośrodku drugiej. I tak w dwóch miejscach każdej rurki, w przeciwnych kierunkach. Z prostej rurki uzyskamy wydłużone "S", co pozwoli na zachowanie równoległości końców przy osi koła.
Co o tym myślicie? |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
Naprawiam ramy carbonowe Z GWARANCJĄ na miejsce uszkodzenia jak również alu.
ALU naprawiam również włóknem węglowym szykując powierzchnię i oplot.
I uwierzcie mi, cięcie ramy rowerowej alu = śmietnik. Żadne spawanie nie pomaga !!!!!!!!!
PRZESTRZEGAM PRZED PRZECINANIEM CZEGOKOLWIEK W RAMACH ROWEROWYCH Z ALU !!!!!!!!!
Ewentualny model przegięcia widelca- ramy alu powinien wyglądać jak opisał kolega wyżej - S
Gięcie widła powinno odbywać się przy użyciu temperatury - bez ognia w dwóch podejściach.
Pierwsze podejście rozgina widły na 1/4 długości od korony/ węzeł suportowy- kazda strona na około 1cm więcej, drugie podejscie 1/4 od haka koła zwracając UWAGĘ na równoległość haków.
Każde cięcie ramy alu rowerowej odprężonej fabrycznie to śmietnik.
W razie pęknięć może pomóc LUXTECH
Jarek-LT |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015
|
|
|
Dziś dopiero była chwila czasu. Przymierzyłem koło. Do wciśnięcia silnika z wolnobiegiem 9rz + podkładki widły rozgięły się o jakieś 6mm - 141mm. Myślę ,że tragiedii nie ma.
Tyle że pojawił się problem z ciasno upchanym kablem tuż przy obracającym się deklu silnika.
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015
|
|
|
U mnie tak samo to wyglada, podkleilem to tasma teflonową z obu stron i nie powinno się nic przetrzeć, możesz też trytytką odgiąć troche kable od silnika. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015
|
|
|
Opaska to bardzo dobry pomysł |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|