Dobór sterownika do prędkości 50km/h |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1335 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015 Dobór sterownika do prędkości 50km/h
|
|
|
Hej. Mam dylemat, bo chcę złożyć rower tym razem już na silniku nine continent.
Do tego chciałbym zasilić go li-ionami 18650 CGR lub NCR. 22Ah 48 lub 60V.
No tutaj zaczynają się schody, bo z bateriami dla mnie nie jest problem, ale z BMSem już łatwiej jest wyrwać na 60V niż na 48V
Rowerem będę jeździł tak 40 do 50km/h chciałbym nim przejechać dystans około 30km myślę, że na 22Ah da radę.
Pytanie jest następujące:
Zakładając silnik 10x6
Czy na zasilaniu go napięciem 60V nie będzie zbyt dużych strat na mosfetach przy tych prędkościach?
krótko mówiąc lepiej dać przy tych prędkościach 48 czy 60V i jaką moc sterownika 1000 czy 1500W mocy ciągłej? Weźmy pod uwagę, że to li-iony a nie lipole, więc nie dostaną na sterowniku 1500W za mocno po garach? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015
|
|
|
No to już zależy od charakerystyki ogniw i jak mocno będzie cisnąć.Sterownik 60v 1500w ma max prąd 45A czyli byłoby 2c dla ogniw w szczycie. Z kolei sterownik infineon 48v 800w który mam daje max 27A i spokojnie leci do tych 50 km/h przy kole 26 cali i pod osobą 80 kg.
60v 22ah na luzie da 30 km jeżeli nie będzie to jakiś uber teren |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1335 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015
|
|
|
bo mogę kupić sterownik np 60V i 1000W jest dużo tańszy po około 140zł
Albo 48V 1000W mam w tedy za 130zł.
Generalnie nie będę jeździł szybciej niż 50, bo nie ma gdzie, 40 żadko kiedy się daje, a zależy mi na w miarę dobrym przyspieszeniu i chciałbym jak najdłuższy dystans pokonać tym rowerem. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1335 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015
|
|
|
Jeszcze mam jedno pytanko - do kolejnej konstrukcji zamówiłem tani sterownik na 9 mosfet 500W i 19A prąd odcięcia.
Silnik na mocnym sterowniku rozpędza rower do 50km/h po czym pobór mocy z 45A spada na około 26A.
Chciałbym zasilić podobny silnik też klasy nine continent 8x8 na 48V
jednak chciałbym ograniczyć trochę jego moc, żeby tak nie szarpał, wszystkie podzespoły się szybciej zużywają. Czy taki sterownik jeżeli ma prąd odcięcia 19A, to znaczy, że mogę z niego na stałe pociągnąć taką moc (912W) bo by mi to idealnie odpowiadało - silnik wolno by ruszał i rozpędzał się do prędkości około 42km/h - po czym pobór spadał by teoretycznie do 750W do 15,6A , tak wynika z obliczeń. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015
|
|
|
glebor, sterownik nominalnie 500W, jak sam piszesz, chcesz w niego ciągle pchać o 50% więcej, a chwilowo prawie 2 razy więcej. Jeśli nie poprawisz mu odprowadzania ciepła wewnątrz i nie zapewnisz obiegu powietrza to marnie widzę jego żywot w dłuższej perspektywie |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1335 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015
|
|
|
jasne tylko pytam ...
Kiedyś tuningowałem sterownik do silnika sparta - nadlałem boczniki cyną, zostawiłem te same mosfety ciągnąłem z niego moc ponad 100% prądu odcięcia i się nie przegrzewał jakoś specjalnie... co rpawda było jeszcze zimno bo po 4-5 stopni, a potem rower dostał juz inny silnik.
mam sterownik na 1000W ale z prądem odcięcia 45A i na 18 mosfetach, stanowczo za dużo ;P jak do KMX - środek ciężkości jest mniej więcej w połowie, a opona z tyłu się ślizga jak szalona więc kombinuję jakby tu obniżyć moc ... najlepszy byłby na 12 mosfetów i 500 lub 750/800W chyba. Ale o takie już ciężko z autolerningiem, i pasem + manetka niezależnie ... |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1335 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015
|
|
|
A to mam jeszcze pytanko - mam sterownik infineon 27A 800W z odzyskiem energii regenerativ brake
Czy można z powodzeniem taki sterownik zastosować w przypadku akumulatrów LI-ION o napięciu 48V i pojemności 30Ah? - nie wiem, jakie prądy tam idą, żeby nie zniszczyć ogniw ?
Dopuszczalny prąd ładowania to max 15A i ciekawe co na to powie BMS ? wie ktoś?
W sumie chyba fajna opcja bo ma i pas i manetkę i jest niezamocny i niezasłaby |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015
|
|
|
Ja mam właśnie taki sterownik i taki aku. Jest dobrze |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Ja juz sie dawno nauczylem ze nie nalezy sie patrzec na te cale waty tylko na prad. Na kazdym chinczyku jesli pisze jakis prad tzn ze przy takim pradzie mazna ciagle jechac bez obawy o jego zagrzanie. Z drugiej strony kompletnie nie rozumiem po co chcesz zmniejszac moment silnika. Mi go zawsze wlasnie za malo. Radzilbym tylko przerobic ten sterownik co kupisz na sterownanie momentem a nie predkoscia i juz nie bedziesz mial szarpania przy starcie. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Qaz ogarniasz taką przeróbke zwykłego sterownika? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Najprosciej kupic jakis komputerek ktory sie tym zajmie. Np Cycle Analyst albo ten polski EV computer chyba tez to potrafi i pewnie jakies inne tez sie znajda. W cycle analyst mozna do tego wszystkiego sobie ustawic wiele rzeczy jak np ograniczanie maksymalnej mocy lub momentu (do wyboru) w locie za pomoca potencjometru albo tempomat jesli sterownik go niema. Albo poprostu kupic od razu sterownik ktory steruje momentem skoro i tak go jeszcze nie masz.
Zapas momentu napewno ci sie przyda pod wieksze wzniesienia czy teren. Dla mnie jest to duzo wazniejszy parametr niz maksymalna predkosc. |
|
|
|
|
|