Silnik MXUS XF40-45H (3000W) - zamówienie grupowe. |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Cezar38 napisał/a: |
Aha, te moto 19" mają tyle co rowerowe 26, nie wiem czy to dobry pomysł dawać szybki silnik, chyba, że tylko na asfalt
Szybki dobry jest ale tak jak sunman robi, 16-17" moto. |
Coś chyba nie tak z obliczeniami. Bo jak ja miałem obręcz 19 cali i oponę 2,5cala na tym to to koło było mniejsze o jakieś 0,5cm a z kapciem 2,25 jakieś 2-2,5cm (wysokość od podłoża do samej góry) od rowerowego koła 24cale z kapciem 2,25 . |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
No tak
Jak popatrzałem teraz to w moto 2.75, w towerze 2.15 i temu są podobne. Masz rację, jeśli zbliżyć je rozmiarami opon do siebie to 19" = 24" |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Dalej nie mogę znaleźć srednicy od osi otworu do osi otworu na szprychy (czyli aby wiedzieć podstawowy parametr jak dobierać szprychy) sory może słabo szukam ale obecnie nie mam kiedy przeszukiwać całych tematów na endless. Może ktoś coś potrafi podpowiedzieć?
Druga sprawa. Planuję początkowo spokojną eksploatację (tak do 60A) Ale chciałbym później wpiąć mocniejszy sterownik. Jakie max przewody (do ilu A) (cienka oś) da się wsadzić? Mogą się grzać:). W obecnym silniku przy 40wh/km (3kw 60V50A) kiedy ostrzej jadę są gorące. Więc tam wypadało aby były ze 2x?
Pzdr, toft. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Zauważ, że silnik jest 3000W przy 72V = 40A rated max i tyle.
Te drutki na 40A dobre, ale one przecież takie niewiele grubsze niż w zwyczajnym RH280x. Jak je złożysz na 2 to się z 13AWG zrobi 10-11AWG a to już na 100A można szarpnąć.
Warunek to taki jak było powiedziane wcześniej - od sterownika idą grube kable, zaraz przed silnikiem się z nim łączą aby krótkie przewody były silnikowe. Wtedy można poszaleć
Na endless jest co najmniej kilka różnych sposobów wymiany przewodów w tym silniku, może się kiedyś ktoś szarpnie i opracuje temat. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Nie lepiej napisać do producenta i poprosić o od razu o wsadzenie gruubszych przewodów
Wg. mnie warto dopłacić i się nie męczyć bo później taka wymiana wyniesie więcej niż dopłata do przewodów. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015
|
|
|
Nie ma opcji innych, to jest max co mogą włożyć w oś M14. I tak jest lepiej niż w 9c.
Mxus napisał/a: | Sorry, by now we couldn't put into the axle bigger wire. The hole of the axle is limited. We think phase wires 2.5mm² are good enough if keep wire short. Although we couldn't change bigger wire, we use higher quality Anderson PP45 connector to make sure it can withstand large current |
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015
|
|
|
Czy rzeczywiście różnica pomiędzy najszybszym i najwolniejszym silnikiem w szybkości jak i w momencie jest prawie 2x
I czy te wartości są z wykresu realne |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015
|
|
|
Tak, między skrajnymi nawojami jest taka różnica.
Z tym, że należy postępować ostrożnie, bo łatwo ulec błędnemu wrażeniu, że silnik powolny można zasilać z takiego samego prądu jak silnik szybki. Nie, nie można. Silnik powolny 2x szybciej przegrzejesz niż silnik szybki zasilając go z tego samego sterownika pod obciążeniem bliskim maksymalnemu.
Błędne myślenie:
Dam 100A w silnik szybki i 100A w silnik wolny to ten wolny będzie mieć 2x taki moment. Żle.
Prawidłowe myślenie:
Dam 100A w silnik szybki, to w ten powolny wystarczy dać 50A aby mieć ten sam moment. Dobrze
Po prostu jest oszczędniejszy, a nie potencjalnie silniejszy.
Dlatego wszystkie mocarne silniki są wysokoobrotowe >16-17x3-4, tylko mxus robi takie nietypowe potworki 10x6 i 12x5. Idealne jeśli ktoś nie ma zamiaru pędzić 70km/h. Wtedy wystarczy mu 2x mniejszy prąd aby efekt mieć taki sam. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015
|
|
|
Fakt, masz rację, to jest nawet logiczne ale idąc tym tropem dając w szybki i wolny takie samo natężenie wyjdzie że wolny w rzeczywistości przy tym samym napięciu i natężeniu będzie 2x silniejszy. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015
|
|
|
Zgadza się. Ale jednocześnie można powiedzieć, że szybki silnik ma jeszcze 100% nie wykorzystanej rezerwy i lekkie warunki pracy poniżej swoich pełnych możliwości, a powolny jedzie już na całego.
Po prostu należy przyrównywać moce i potencjalne prądy do najszybszych wersji danego silnika, a nie powolnych. Bo jeśli ktoś się naogląda filmików, gdzie w silniki pchają po 150A (a nie wie na jakim konkretnie ten ktoś silniku jedzie) to dla wolnoobrotowego to jest śmierć i równoznaczne z pchaniem w szybkoobrotowy 300A co też się skończyłoby źle.
Po prostu trzeba wiedzieć dlaczego tak jest i jak wybrać optymalnie, żeby instalacja pracowała dobrze.
Szybki silnik + małe koło - powyżej pewnych mocy nie da się przed tym uciec |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015
|
|
|
Wybór silnika powinien być dobrany pod kątem terenu gdzie się chce go używać oraz wielkości obręczy w jaką się go chce wsadzić. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Rownie dobrze mozna powiedzieć że silnik szybki jest wykorzystany tylko w 50% bo można go zasilać tylko polowa maksymalnego napięcia.
Silniki skrajne mają przecież identyczne osiagi tylko ze jeden potrzebuje 2 razy wyższy prąd ale 2 razy niższe napięcie i na odwrót. Nalezy dostosowac silnik do swojej baterii, a jeśli się jej jeszcze nie ma to lepszym wyborem jest silnik wolny gdyż ma większą sprawność przy niskich prędkościach |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Mocno się zastanawiam nad najwolniejszym, bo szybciej jak 50-55km\h nie jeżdżę, a moment większy by się przydał bo jest większy fun.
Pzy obecnym napięciu widzę że najwolniejszy poleci jakieś 50km\h ale podniosę sobie chyba napięcie do 100V i wtedy poleci mi jakieś 70km\h co w zupełności wystarczy a moment będę miał ogromny. Po co mi najszybszy skoro nie mam zamiaru jeździć po 100km\h.
Pytanie tylko, zakładając że oba silniki jadą z prędkością powiedzmy 50km\h( napięcie powiedzmy jest to samo) to który zużyje więcej energii Czy oba mniej więcej tyle samo |
|
|
|
|
|