Silnik MXUS XF40-45H (3000W) - zamówienie grupowe. |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Na takim samym napięciu jeden pojedzie 50, drugi 25 i będzie potrzebować około połowę energii (amperów) w porównaniu do szybszego jadącego na połowie manetki, ale potrzebującego 2x takiego ampera, aby mu dorównać. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 21 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Oczywiscie ze oba będą zużywać tyle samo energii przy tych samych prędkościach. Jednak wolniejszy silnik będzie zawsze lepszy chyba ze przy naszej baterii której nie jesteśmy w stanie zmienić i przy naszym kole nie osiągniemy wymaganej prędkości. Tylko wtedy powinno się iść w silnik szybszy. A czemu bardziej warto iść w wyższe napięcie niż wyższy prąd? No więc:
1. Mniejszy prąd wydłuży żywotność akumulatorów zwłaszcza jesli jeździmy na jakichś laptopowych li-ionach lub akumulatorach starszego typu. Jednak miedzy 100A a 50A jest spora róznica.
2. Zmniejsza się grzanie kabli, odkładanie sie na nich strat (coprawda znikomych ale zawsze) no i nie wymaga podwajania firmowo zamontowanych kabli fazowych co w niektórych szybkich silnikach jest niezbędne.
3. Przy mniejszym pradzie zwiększa się dostępna pojemność akumulatorów. Jest to spowodowane samą charakterystyką ogniw jak i ich rezystancją wewnętrzną na której odkłada się napięcie szybciej wymuszające od BMSa odłączenie pakietu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
W PW przewijają się ciągle te same pytania więc odpowiem tutaj
1. Ile to potrwa?
Po zamówieniu nie wiem ile potrwa aż porozsyłam je do Was. Producent powiedział, że wyprodukowanie mu zajmie do około 4 tyg + 2 tyg przesyłka + 1 tydzień na ogarnięcie papierów i rozesłanie do was. Niestety tak wygląda klimat zakupów u producenta, to nie jest sklep, nie mają magazynu, produkują na bieżąco. Trzeba być cierpliwym.
2. A jak się nie nazbiera 20 osób to co?
To nic. Zrobią nową wycenę i się zastanowimy co dalej.
3. Jakie jest ryzyko że wpłacę i nie dostane silnika?
Tak, pozbieram kasę i wyjadę na Wyspy Owcze
4. Ile jest gwarancji i gdzie?
2 lata, www.nexun.pl
5. Cena może być wyższa i będzie trzeba dopłacać?
Jeśli dolar nie zmieni rażąco kursu (>12gr) - nie, to jest całkowita kwota. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
Jeżeli się nie nazbiera 20 osób to jest opcja że kupicie resztę silników na sklep? Z czasem na pewno ktoś je kupi bo nie każdy ma 1000zł na zawołanie. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
Nie mogę tego zagwarantować teraz, zobaczymy jak będzie z listą. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
No to ja bym próbnie jeden wyhaczył... Ino daalej nie wiem która prędkość:(.
Pomóżcie w doborze:). Silnik będzie w kole raczej rowerowym (26 - 24 z większym laczkiem).
Zasilanie 60-80V. Amperaż min 50A. Prędkość jak bedzie koło 50-60max to styknie to i tak okazjonalnie najczęściej jeżdzę w przedziale 15-35kmh.
Generalnie chodzi o to aby stawał na koło, palił gume i był sprawny przy prędkościach 15-20kmh. Tak że myślełem w przyszłości o jakiś 100A ale teraz to już nie wiem... Wiadomo że te 100A idzie przez parenaście sekund a potem albo jest vmax albo konczy się stromy podjazd.... Z tym amperażem to chyba trochę Tas przesadza (że dla 10x6 max 50-60A)? Ja mam teraz golden motor (gabarytowo coś jak 9c 28xx) I jest on raczej wolnoobrotowy. Max ma koło 50 przy 16s lipo (45 przy rozładowanej batce 55 przy świeżej) od poczatku ma 50A i nic mu się nie dzieje nawet przy średniej typu 40wh/km... to silnik mxus który ma rated 3000W powinien (10x6) chyba znośić więcej niż 50A??
Ja już zgłupłem totalnie:). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
To nie są moje przesady, tylko interpretacja. Jedna z tabelek jest z przewidywalnym max prądem ciągłym vs przegrzanie silnika, mądre głowy zrobiły zestawienie i nie trzeba nic zgadywać.
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=63142&start=900
Może wymyślmy jakieś ogólne i uniwersalne wnioski?
Dla przykładu:
Maksymalny sterownik (maksymalny prąd ciągły?):
<60A - silnik 10x6
60-75A - silnik 12x5
75-90A - silnik 16x4
90A-120A- silnik 21x3
(wszystkie silniki mają ten sam moment)
Średnica koła:
>26" - 10x6, 12x5
26" - 16x4
<26" - 21x3
Ogólnie o to chodzi, że jakikolwiek silnik w jakimkolwiek rowerze i to będzie jeździć. Ale można się postarać, policzyć i będzie optymalny wybór. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
Ciekawy wpis z endlle:
"However when you compare different windings AND different wheel sizes, then things get a little more complicated. A 4T winding will run more efficiently than a 3T winding in the same size wheel. When comparing different windings and different wheel sizes, efficiency ultimately boils down to how many amps are required to provide a given thrust. That is the point where efficiency will be identiacal between motor windings and wheel sizes. Copper fill also has a little to do with efficiency, since the 3T has only 63 strands of copper fill, while the 4T has 64 strands, so the 4T can handle 1/64 (1.5%) more current than the 3T motor.
A quick analysis using the simulator shows that the 3T winding achieves its highest efficiency with a 19" Tire, while the 4T achieves its maximum efficiency with a 20.75" tire and the 6T with a 25" tire.
(I used a 50V battery and a 40A IRBF4110 Controller, Mountain Bike with 150kg Load)
However, if you increase the voltage, current, and thus, speed, the Maximum efficient tire size decreases for each Winding.
At 100V battery & 80A Controller, a 3T would be most efficient with a 14.5" Tire, a 4T with a 15.25" Tire and a 6T with a 18.25" Tire."
Wygląda na to że najlepszy jest najwolniejszy bo ma największą sprawność przy kołach które zazwyczaj używamy w rowerach górskich. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
Wiesz ze tam są podane prądy fazy na tych wykresach? Ale oczywiście wytrzyma więcej i są to maksymalnie bezpieczne wartości |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
Jak ktoś ma rozterki jaki silnik zabrać to niech weźmie uniwersalny 16x4, nie za szybki, nie za wolny, najlepsze wypełnienie miedzą i będzie fajnie.
Reszta modeli jest specjalistyczna, jak ktoś wie czego szuka to wie który potrzebuje. A jak ktoś nie wie jaki potrzebuje to potrzebuje uniwersalny |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
Jak to mówią to co uniwersalne jest do ....
Trzeba wybrać co się bedzie częsciej używać czy czerpać przyjemność z przyśpieszenia czy z prędkości maxymalnej. Mi osobiście wystarcza prędkość do 55km\h której i tak używam bardzo żadko częściej użwam mocnego przyśpieszenai dlatego chyba idę w moment i voltarz co da mi i przyśpieszenie i prędkość na wszelki wypadek. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
do 4 różnych rowerów w różne tereny |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
|