Silnik MXUS XF40-45H (3000W) - zamówienie grupowe. |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
A czy nie jest tak że jeśli dany typ silnika jest nawinięty "najwolniej" i ma najcieńszy drut owinięty większą ilość razy w żłobku statora dla danego Nm przy mniejszym prądzie nie powinien być binowany na reted power 3kW ale przy np 120V ?A nie tak jak np ten najszybciej nawinięty zakładając że ma 3kW przy 72V ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
No i tak powinno być, ale producenci biją na wszystkich silnikach te same nalepki 72V i stąd się później robią takie niejasności co do karmienia silników prądami. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Domyślam się "prawdziwe" lub najbardziej zbliżonym silnikiem do rated power 3000W jest 21x3 ? A wszystkie inne odpowiednio do nawinięcia powinny mieć mniej ? Jeśli tak to jak realnie oceniasz ten najwolniejszy z najcieńszymi drutami 1,5-2kW ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Już wszystko chyba zostało powiedziane na ten temat |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Już wszystko chyba zostało powiedziane na ten temat |
To podsumowując jeśli bym chciał najwolniejszy 10x6 to tez będzie miał RP 3kW i ten sam Nm ale przy prądzie 25-30A i 120V co np ten 21x3 przy 50-60A i napięciu o połowę mniejszym ? Jeśli tak to wstępnie zastanawiam się nad 10x6 lub 12x5 . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Słuchaj, one sa wszystkie rated 3000W i 72V. Daje to nie mniej i nie więcej jak 45A i tyle
Przy takim prądzie wszystkie działają bardzo fajnie. Ale jak chcemy iść o krok do przodu i zacząć je przeciążać prądowo o 200 czy 300% to lepiej przeciążać szybsze modele bo trudniej je spalić. Ot cała tajemnica. Nikt Ci nie powie czy w twoim rowerze i twoim stylu jazdy i twoim terenie po którym jeździsz ten czy tamten będzie najlepszy bo to sam oceniasz. Producenta to nie interesuje, na legalu ma być sterownik 60A max i tyle, a my robimy coś wbrew temu do czego silniki są przeznaczone bo się naoglądamy filmików, jak kolesie dają w silniki 100A. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Wydaje się, że nie wszyscy kojarzą problem...
Na początek warto wiedzieć, że moc silnika to iloczyn pobieranego prądu i napięcia zasilającego - oczywiście w uproszczeniu, bo są to silniki trójfazowe zasilane napięciem o niedokładnie wiadomym przebiegu.
Powiedzmy, że mamy silniki o mocy np. 3 kW. Silnik nawinięty drutem o małym przekroju pobierze mniejszy prąd, więc aby sobie "zrekompensować" brak mocy, to musi być zasilany z wyższego napięcia. Jeśli mamy silnik, który posiada uzwojenie o dużym przekroju, to pobierze większy prąd i może to zrobić przy niższym napięciu zasilającym - tak, aby iloczyn pobieranego prądu i napięcia wynosił 3 kW. |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Coś mi się wydaje że producent '''ściemnia" uogólniając i wrzuca wszystkie silniki do jednego wora jako RT 3000W bo tak mu marketingowo łatwiej . |
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Czw 28 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Pykacz napisał/a: | COś mis ię wydaje że producent '''ściemnia" uogólniając i wrzuca wszystkie silniki do jednego wora jako RT 3000W bo tak mu marketingowo łatwiej . |
Jeśli mają tyle samo miedzi i tyle samo stali i tyle samo magnesów, to wszystkie będą mieć podobną moc, tylko przy różnych napięciach i różnych poborach prądu. |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
MARCIN napisał/a: | Pykacz napisał/a: | COś mis ię wydaje że producent '''ściemnia" uogólniając i wrzuca wszystkie silniki do jednego wora jako RT 3000W bo tak mu marketingowo łatwiej . |
Jeśli mają tyle samo miedzi i tyle samo stali i tyle samo magnesów, to wszystkie będą mieć podobną moc, tylko przy różnych napięciach i różnych poborach prądu. |
A mają ? Mają takie same blachy statora? |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
To trzeba tasa zapytać .
Jeśli osiągają różne prędkości obrotowe przy tym samym napięciu, to powinny się różnić ilością biegunów, więc niekoniecznie mają tyle samo złomu w sobie. Więc możesz dobrze mówić - niekoniecznie mają identyczne moce. Jednak myślę, że wielkich różnic nie ma - kto będzie się kłócił o 100-200W? |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
2mirko2
początkujący
Dołączył: 11 Lut 2015 Posty: 31 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
No fajnie, że opisujecie takie zagadnienia, ale to chyba trzeba mieć inżyniera z elektryczności żeby to zrozumieć
Po co komu napięcie skoro chyba wszyscy od zawsze walczymy o moment obrotowy |
_________________ Rydwan 250W, akumulator Litowy własnej budowy 36V 20Ah |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
2mirko2 napisał/a: | No fajnie, że opisujecie takie zagadnienia, ale to chyba trzeba mieć inżyniera z elektryczności żeby to zrozumieć |
Nie ma takiego wymogu.
2mirko2 napisał/a: | Po co komu napięcie skoro chyba wszyscy od zawsze walczymy o moment obrotowy |
Skoro wszyscy chcą jeździć coraz szybciej, to jest potrzebne odpowiednio wysokie napięcie.
Zresztą bez napięcia nie ma przepływu prądu - jedno z drugim jest ściśle związane. |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Na endless było to samo
20 stron dyskusji, jaki silnik lepszy do jakich zastosowań i jakich prądów przy jakim kole do jakich rowerów przy jakim napięciu. A to tylko pokazuje, że wybór jest, wbrew pozorom, skomplikowany, a czynniki ze sobą powiązane na wiele sposobów. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 28 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
2mirko2 napisał/a: |
Po co komu napięcie skoro chyba wszyscy od zawsze walczymy o moment obrotowy |
Niby tak ale można mieć ten sam Nm z 2x wyższego napięcia i 2x niższego prądu przy odpowiednio nawiniętej wersji tego silnika . I to chodzi . |
|
|
|
|
|