|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
pomoc przy silniku 5kw |
Autor |
Wiadomość |
GAWŁOWSKI PIOTR [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 20 Paź, 2008 pomoc przy silniku 5kw
|
|
|
witam kolegów ,mam 46lat ,jestem modelarzem elektrycznym ,i ostatnio wpadło mi w ręce dużo dużych pakietów blach do silników trójfazowych( kxero )mniejszych silników wykonałem kilkanaście, ale naprawdę
dużego (5kw)jeszcze nie zrobiłem, czy na forum jest ktoś taki kto siedzi w tym temacie i by mi pomógł przy realizacji takiej besti. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
|
|
|
|
GAWŁOWSKI PIOTR [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Paź, 2008
|
|
|
kolego Liściasty czy kolega przeczytał to co napisał...
zadałem pytanie , i czekałem na odpowiedż od kolegów którzy mieli do czynienia z dużymi silnikami trójfazowymi , być może ktoś już zrobił coś podobnego, albo próbował ,a kolega mi tu ni to z gruszki ,ni zpietruszki wyjeżdża o jakimś gmeraniu i kupowaniu.
Kolego jak to mówią kupić to i głupi potrafi ,ale zrobić to już inna bajka.Kupie to sobie aku. a silnik to sam wykonam, a tak przy okazji czy kolega sam już coś kiedyś zrobił czy wszystko kupuje.... |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pią 24 Paź, 2008
|
|
|
Nie pytałem żeby się doczepić, tylko z ciekawości.
Mnie interesuje głównie sprawność i masa, jak taka samoróbka którą bym sobie
zrobił byłaby tania ale grzała się i była ciężka, to owszem, wolę kupić gotowe.
Stąd pytanie :> |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 24 Paź, 2008
|
|
|
GAWŁOWSKI PIOTR napisał/a: | ...czekałem na odpowiedż od kolegów którzy mieli do czynienia z dużymi silnikami trójfazowymi , być może ktoś już zrobił coś podobnego... |
Jest na forum kilku kolegów kombinujących z kontrolerami ale silnika nikt tu jeszcze nie budował. A w sumie szkoda, bo kilka ciekawych koncepcji aż by się prosiło o przetestowanie. |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008
|
|
|
Zrobienie samodzielnie silnika to już coś, gratulacje.
Chętnie zobaczyłbym zdjęcie udanego modelu.
Na jaki napięcia są te silniki? standardowe ?
Nie bardzo rozumie jakiej pomocy potrzebujesz, może jakiś szczegóły, to się pomyśli.
Z literatury to mam Atlas uzwojeń silników indukcyjnych, ale pewnie go znasz na pamięć.
Silnik indukcyjny poza ceną to idealne rozwiązanie do napędu EV. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008
|
|
|
Slawek napisał/a: |
Silnik indukcyjny poza ceną to idealne rozwiązanie do napędu EV. |
A w czym się przejawia ta idealność? W tym, że trzeba stosować falownik
i wysokie napięcie AC? Czy może w tym, że sprawność jest beznadziejna
w zakresie niskich obrotów?
Pzdr.
L. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008
|
|
|
Masz racje zabawki sa fajne, ale cena nie bardzo. tez szukam alternatywy. Jak do tąd nieskutacznie. W kontrolerach 3f zasilanych z aku tez słabo.
pozdr |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008
|
|
|
rarek napisał/a: | Masz racje zabawki sa fajne, ale cena nie bardzo. tez szukam alternatywy. Jak do tąd nieskutacznie. W kontrolerach 3f zasilanych z aku tez słabo.
pozdr |
Tu masz zestaw AC na niskie napięcie.
http://www.electricmotors...c-induction.php |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008
|
|
|
Niby fajne, ale cenowo, sprawnościowo i mocowo, LEMCO stosowane przez Zbyszka
jest o wiele lepsze niż te indukcyjniaki.
Chyba że jest tam coś czego nie widzę... |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Paź, 2008
|
|
|
Porównanie sprawności LEM i silnika o asynchronicznego o wysokiej sprawności SEE 11kW.
LEM SEE obciążenie.
87,5% 90,5% 100%
88,88% 90,6% 75%
88% 89,4% 50%
Kiedy używamy małej mocy <50%?
Każdy silnik przy mały poborze mocy ma mniejszą sprawność. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pon 27 Paź, 2008
|
|
|
Slawek napisał/a: |
Kiedy używamy małej mocy <50%?
Każdy silnik przy mały poborze mocy ma mniejszą sprawność. |
Ale nie indukcyjniak, na litość Boską! Silnik indukcyjny jest używany w przemyśle
dlatego że jest tani i odpalony na 50Hz nie zmienia znacząco prędkości obrotowej przy obciążaniu.
Stosowanie indukcyjnego sterowanego częstotliwością (prędkość) kończy się sraką,
bo taki silnik jest fatalny jeżeli nie pracuje pod obciążeniem nominalnym i z nominalną prędkością!
W przypadku LEMCO - wystarczy zapodać mu od 50A wzwyż, czyli praktycznie od początku wskakuje na optymalną sprawność.
Dlaczego? Bo nie ma zmian częstotliwości, magnes działa cały czas tak samo i liczy się
tylko i wyłącznie ilośc prądu wpakowanego w silnik.
Dlatego dla mnie bezsensem jest montowanie indukcyjnego w samochodzie, CHYBA że jako hybryda z czymś innym. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|